FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na Red Bull Ringu

Będzie ona znajdowała się pomiędzy pierwszym i trzecim zakrętem.
25.06.1814:38
Nataniel Piórkowski
2263wyświetlenia
Embed from Getty Images

Na torze Red Bull Ring została wyznaczona trzecia strefa aktywacji DRS.

Od początku sezonu FIA eksperymentuje na poszczególnych torach z liczbą stref DRS, aby zapewnić kierowcom szersze możliwości wyprzedzania.

Nowy obszar aktywacji ruchomego tylnego skrzydła na obiekcie w Austrii będzie rozpoczynał się za wyjazdem z pierwszego zakrętu, a kończył przed dohamowaniem przed wirażem numer trzy.

Dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting, powiedział: Dodaliśmy jedną strefę DRS w Austrii. Mamy trzy punkty pomiaru, trzy punkty aktywacji. Nowa strefa znajduje się pomiędzy pierwszym i trzecim zakrętem.

Do tego roku na Red Bull Ringu funkcjonowały dwie strefy DRS. Ich lokalizacja nie ulegnie zmianie. Jedna rozpoczyna się za trzecim zakrętem, kolejna wyznaczona jest na prostej startu/mety.

KOMENTARZE

10
nickolas
26.06.2018 11:31
@bartoszcze pewnie masz rację - sekwencja wolnych zakrętów może bardziej psuć aero bolidu ścigającego... @pluto czemu nie, tylko powinno działać przez ograniczony czas, np 5s. i używaj gdzie chcesz! Tylko czy tego już nie było? Ktoś jeszcze kiedyś wspomniał o odwróconej kolejności na starcje - co by zmusiło inżynierów do projektowania auta do jazdy w tłoku (o ile to możliwe). 1 uwaga - to powinien być wyścig kwalifikacyjny. Najlepsi mieli by szansę odzyskać trochę pozycji przed wyścigiem głównym, a emocje byłyby podwójne. Do tego pojawiła by się szansa na zaistnienie w sezonie innych kierowców niż tylko wybrańcy z dominujących ekip. Na koniec sezonu i tak najlepsi kierowcy byliby na czele.
pluto
26.06.2018 08:21
ja też uważam że DRS powinien być uzywany na całym torze.Chcesz zaryzykować -twoja decyzja.Wyprzedzanie to zawsze ryzyko,więc bawmy sie na całego
bartoszcze
26.06.2018 06:28
[quote="maciejas512"]czemu w Kanadzie DRS praktycznie nic nie dawał, a we Francji dawał tyle, że można było wyprzedzić rywala i jeszcze sporo mu odjechać[/quote] Pomijając wpływu wiatru (na Mistral wiał tak, że wzmacniał siłę DRS), kluczowy IMHO jest fakt, że w Kanadzie długie proste są po wolnym nawrocie, a we Francji po sekwencji nieco szybszych łuków.
maciejas512
26.06.2018 06:11
@nickolas Dlatego czekam na nowe przepisy na sezon 2019 gdzie wszystkie lotki i inne odstające rzeczy zostaną usunięte z bolidów. Jeszcze fajnie byłoby zobaczyć aktywne zawieszenie. Jeśli zdałoby to egzamin można wtedy usunąć DRS. Odwołam się też do Twojego wspomnienia do Kanady. Sam się zastanawiam, czemu w Kanadzie DRS praktycznie nic nie dawał, a we Francji dawał tyle, że można było wyprzedzić rywala i jeszcze sporo mu odjechać. Hmmm...
nickolas
26.06.2018 04:43
Zamiast jojczyć może ktoś się wykaże i odpowie dlaczego DRS w Kanadzie jest bezużyteczny? Bo to że DRS jest POTRZEBNY to nie ulega wątpliwości! Jakby bolidy nie wyglądały jak stacja kosmiczna MIR (z tysiącem odstających ***rycików) to może byłaby szansa na ściganie "na zderzaku" ...tyle że jak powiedział kiedyś Bernie "undesign" jest niemożliwe. Po naszemu 'Myśli' technicznej nie można 'zapomnieć'. Ot co.
Pavlos Le Paul
25.06.2018 06:38
Coś czuję że na Silverstone także ujrzymy 3 strefy.
jacoszek
25.06.2018 05:10
Tak zupełnie serio - dajmy DRS na całym torze. Zobaczymy kto ma cojones. ;)
juutuu
25.06.2018 03:45
No pewnie że "Wincyj" i kiedy ma się na to ochotę :), kierowcy by ryzykowali czy zakręt łuk przejechać z otwartym czy nie.
maciejas512
25.06.2018 01:01
Wincyj DRSu, wincyj DRSu!!! Będą wyprzedzać mówili. A może to będzie jak w Asseto Corsa, cały czas z otwartym DRSem :D Śmiech na sali.
Lejnus
25.06.2018 12:40
3/4 okr. z ułatwiaczem, a widowisko i tak będzie do d... :D