Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019

We wtorek ruszyły grupowe zajęcia F1 na Hungaroringu.
31.07.1809:54
Nataniel Piórkowski
3291wyświetlenia


Podczas ruszających dzisiaj testów w Budapeszcie Force India i Williams pracują nad rozwojem przednich skrzydeł w specyfikacji 2019. Być może na podobne posunięcie zdecyduje się także Red Bull.

Od nadchodzącego sezonu w Formule 1 będą wykorzystywane zmodyfikowane przednie skrzydła. Będą one zapewniać niższy poziom docisku, ale w założeniu zapewnią kierowcom większe szanse wyprzedzania.

Zgodnie z nowymi przepisami technicznymi skrzydła będą o 200 milimetrów szersze. Stosowanie na nich wszelkich elementów aerodynamiczne: lotek, skrzydełek i tym podobnych, zostanie zakazane.

Modyfikacje w zakresie przedniego i tylnego skrzydła oraz kanałów odpowiadających za chłodzenie hamulców to pierwszy z serii kroków, jakie w ciągu kilku najbliższych lat mają na celu poprawę ścigania w Formule 1. Kierowcy niejednokrotnie narzekali, że po wprowadzeniu nowej generacji bolidów nie są w stanie podążać w bliskiej odległości za konkurencyjnymi bolidami.



KOMENTARZE

11
lordfryta
01.08.2018 06:17
Mnie zastanawia coś innego. Force India o którym mówi się, że może zniknąć w każdej chwili testuje skrzydło na przyszły sezon. Chyba już coś jest podpisane z czego bardzo bym się cieszył.
Kajkes
31.07.2018 10:44
W 2009-2010 to musiało być - w 2009 wprowadzili to, żeby dać więcej możliwości dostosowania kierowcom po zmianach, które miały dać możliwość wyprzedzania. 2010 na pewno było, bo nawet w grze F1 2010 można ustawiać kąt nachylenia przedniego skrzydła ;) W 2011 chyba zakazali, bo wprowadzili DRS, po zabronieniu kanału F-Duct z 2010 roku.
Olek89
31.07.2018 09:44
@Gilles @M@ru$ W 2010 roku [nie pamiętam od kiedy dokładnie, ale czytałem na pewno o tym wywiad z Allisonem jak Kubica jeździł w Renault] była możliwość zmiany kąta przedniego skrzydła 2 razy w ciągu jednego okrążenia.
enstone
31.07.2018 09:40
Ludzie z BMW podczas projektowania przedniego skrzydła pobiegli na bliski złomowiec po kilka profili C i tak powstało właśnie to toporne przednie skrzydło.
maciejas512
31.07.2018 09:20
@Gilles Wiem, że były takie płaskie skrzydła ale o tej regulacji ich o której pisałem to nic mi nie wiadomo na ten temat.
Gilles
31.07.2018 09:18
@M@ru$ racja, bliżej 09 to było.
piro
31.07.2018 09:16
https://pbs.twimg.com/media/DjamYNmW4AEBO18.jpg:large na tym zdjęciu lepiej widać. Trochę płaskie ale i tak nie jest źle
M@ru$
31.07.2018 09:05
Owszem było, ale chyba w 2009, gdy bolidy wyglądały jakby wykute w skale (w szczególności BMW Sauber)
Gilles
31.07.2018 09:00
@maciejas512 jak dobrze pamiętam to już było coś takiego jakoś koło sezonu 2007 chyba... I zrezygnowali. Chyba że głupoty gadam to niech mnie ktoś poprawi ;-)
maciejas512
31.07.2018 08:34
Mi też się to podoba. Może zamiast DRS można by było tak zrobić, że gdy bolid jedzie za innym bolidem, to przednie skrzydło ustawia się na większy docisk w zakrętach przez co kierowca z tyłu nie tracił by tyle docisku(co i tak wynika z jazdy w brudnym powietrzu) :P Może musiałbym bardziej rozwinąć tą teorie ale wydaje mi się, że byłoby to lepsze niż DRS. Nie tak efektywne ale nie tak sztuczne.
kumien
31.07.2018 08:27
Wygląda całkiem fajnie. Obawiałem się płaskiej deski.