Pirelli: Nowe przednie skrzydła nie doprowadzą do dużego spadku osiągów
Mario Isola wypowiedział się także na temat planów swojego koncernu na sezon 2019.
01.08.1811:30
2094wyświetlenia
Pirelli uważa, że zespołom Formuły 1 uda się odzyskać osiągi utracone ze względu na konieczność stosowania uproszczonych przednich skrzydeł.
FIA szacuje, że nowe przednie skrzydła doprowadzą do spadku tempa o 1-1,5s na pojedynczym okrążeniu. Pirelli otrzymało jednak od zespołów informacje mówiące o tym, że prowadzony już rozwój nowych bolidów pozwoli na zachowanie poziomu osiągów z początku tegorocznego sezonu.
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, potwierdza:
Poprosiliśmy zespoły o przekazanie nam pewnych symulacji, byśmy mogli lepiej zrozumieć wpływ zmian. Oczywiście projekt opon na sezon 2019 zależy także od szacowanego docisku. Niektóre zespoły powiedziały nam, że na początku sezonu 2019 poziom docisku będzie porównywalny z tym, jakim bolidy dysponowały na początku obecnej kampanii. Redukując docisk wymazujemy w praktyce rok rozwoju bolidu.
Pirelli przygotowuje na kolejny sezon nową konstrukcję ogumienia. Włoski producent bierze także pod uwagę wprowadzenie bardziej miękkich opon oraz redukcję mieszanek ogumienia na suchy tor.
Pracujemy nad konstrukcją opony, aby poprawić profil zużycia. Mamy pewne obszary, w których możemy pracować nad optymalizacją profilu zużycia i tego jak pracuje opona przy kontakcie z asfaltem. Pierwszy krok to optymalizacja konstrukcji, tak by wprowadzić pewne zmiany w przednich i tylnych oponach. Rozwój w tym obszarze jest prowadzony z myślą o przyszłym roku.
Oczywiście staramy się także stworzyć nowe mieszanki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że celem na przyszły sezon jest lekkie ograniczenie ich liczby - nie chcemy siedmiu. Musimy jednak zapewnić, że będą między nimi występowały odpowiednie różnice w czasach okrążeń.
KOMENTARZE