Pirelli: Nowe przednie skrzydła nie doprowadzą do dużego spadku osiągów

Mario Isola wypowiedział się także na temat planów swojego koncernu na sezon 2019.
01.08.1811:30
Nataniel Piórkowski
2092wyświetlenia


Pirelli uważa, że zespołom Formuły 1 uda się odzyskać osiągi utracone ze względu na konieczność stosowania uproszczonych przednich skrzydeł.

FIA szacuje, że nowe przednie skrzydła doprowadzą do spadku tempa o 1-1,5s na pojedynczym okrążeniu. Pirelli otrzymało jednak od zespołów informacje mówiące o tym, że prowadzony już rozwój nowych bolidów pozwoli na zachowanie poziomu osiągów z początku tegorocznego sezonu.

Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, potwierdza: Poprosiliśmy zespoły o przekazanie nam pewnych symulacji, byśmy mogli lepiej zrozumieć wpływ zmian. Oczywiście projekt opon na sezon 2019 zależy także od szacowanego docisku. Niektóre zespoły powiedziały nam, że na początku sezonu 2019 poziom docisku będzie porównywalny z tym, jakim bolidy dysponowały na początku obecnej kampanii. Redukując docisk wymazujemy w praktyce rok rozwoju bolidu.

Pirelli przygotowuje na kolejny sezon nową konstrukcję ogumienia. Włoski producent bierze także pod uwagę wprowadzenie bardziej miękkich opon oraz redukcję mieszanek ogumienia na suchy tor.

Pracujemy nad konstrukcją opony, aby poprawić profil zużycia. Mamy pewne obszary, w których możemy pracować nad optymalizacją profilu zużycia i tego jak pracuje opona przy kontakcie z asfaltem. Pierwszy krok to optymalizacja konstrukcji, tak by wprowadzić pewne zmiany w przednich i tylnych oponach. Rozwój w tym obszarze jest prowadzony z myślą o przyszłym roku.

Oczywiście staramy się także stworzyć nowe mieszanki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że celem na przyszły sezon jest lekkie ograniczenie ich liczby - nie chcemy siedmiu. Musimy jednak zapewnić, że będą między nimi występowały odpowiednie różnice w czasach okrążeń.

KOMENTARZE

8
maciejas512
02.08.2018 08:28
Gdyby pozbyć się halo i baterii to myślę, że 35-40kg można uzyskać już na starcie, ale oczywiście bardziej skomplikowana sprawa, niż nam się wydaje. Tak żartobliwie, wyjmijmy silniki, i zrobimy zawody, która ekipa szybciej przepcha bolid przez cały tor :D
nickolas
02.08.2018 06:54
Proponuję bolidy bezzałogowe...
Gszegosz
02.08.2018 01:16
Przełoży się, ale o nie -100kg, trzeba by chyba całą hybryde wywalić.
Kamikadze2000
01.08.2018 06:28
Od 2021 roku silniki będą prostsze, co też na mniejszą wagę powinno się przełożyć. ;)
dek
01.08.2018 02:23
[quote="gnodeb"]zmniejszyć masę bolidów o 100kg?[/quote] Bo to takie proste, pstryk i 100 kilo mniej.
bartoszcze
01.08.2018 02:02
[quote="gnodeb"] może by tak nakazać wzrost mocy o 300KM, zmniejszyć masę bolidów o 100kg?[/quote] I dodać skrzydła.
zobq
01.08.2018 01:13
Celem tych zmian nie jest zmniejszenie docisku dla samego zmniejszenia docisku, tylko zmniejszenie straty docisku przy jeździe za innym bolidem. 300KM i zmniejszenie masy tutaj raczej nic nie pomoże.
gnodeb
01.08.2018 12:34
Puk, puk. A może by tak nakazać wzrost mocy o 300KM, zmniejszyć masę bolidów o 100kg? Wtedy docisk będzie zawsze zbyt i mały i nie trzeba będzie go sztucznie obniżać. #PostępyPostępu