Brawn: Zmiany dotyczące silników mogą zostać opóźnione
Szef F1 uważa, że nowe regulacje powinny przyciągać nowych uczestników
23.08.1814:10
1740wyświetlenia
Embed from Getty Images
Formuła 1 być może opóźni wprowadzenie nowych przepisów dotyczących silników, co planowane było od 2021 roku, by zachęcić do udziału w mistrzostwach nowych producentów. Takie zdanie wyraził Ross Brawn.
Początkowo pojawiła się nadzieja, że tańsze, głośniejsze, mniej skomplikowane regulacje, które chciało wprowadzić Liberty Media, przyciągnie nowych producentów, jak Porsche, Aston Martin lub Cosworth.
Jednak wraz z opóźnieniami związanymi ze stworzeniem nowych przepisów, jak również naciskami obecnych producentów na utrzymanie MGU-H, zainteresowanie potencjalnych nowych uczestników praktycznie zniknęło. Dyrektor zarządzający F1, Brawn zaproponował tym samym opóźnienie zmian w jednostkach napędowych.
Brawn powiedział, że mimo to będzie miejsce na wprowadzenie zasad mających wyrównać stawkę, jeśli główne zmiany zostaną opóźnione.
Formuła 1 być może opóźni wprowadzenie nowych przepisów dotyczących silników, co planowane było od 2021 roku, by zachęcić do udziału w mistrzostwach nowych producentów. Takie zdanie wyraził Ross Brawn.
Początkowo pojawiła się nadzieja, że tańsze, głośniejsze, mniej skomplikowane regulacje, które chciało wprowadzić Liberty Media, przyciągnie nowych producentów, jak Porsche, Aston Martin lub Cosworth.
Jednak wraz z opóźnieniami związanymi ze stworzeniem nowych przepisów, jak również naciskami obecnych producentów na utrzymanie MGU-H, zainteresowanie potencjalnych nowych uczestników praktycznie zniknęło. Dyrektor zarządzający F1, Brawn zaproponował tym samym opóźnienie zmian w jednostkach napędowych.
Chcemy stworzyć zbiór regulacji technicznych, które zachęcą nowych producentów do wejścia do sportu, ale również zadowolą obecnych dostawców- przyznał Brawn w wywiadzie przed Grand Prix Belgii.
Musimy po prostu przemyśleć kwestię ram czasowych, czy 2021 rok to dobry czas na wykonanie tego, albo powinniśmy poczekać, aż nowe zasady pozwolą na przyciągnięcie kogoś do sportu.
Brawn powiedział, że mimo to będzie miejsce na wprowadzenie zasad mających wyrównać stawkę, jeśli główne zmiany zostaną opóźnione.
Wydaje mi się, że ciągle jest dużo do zrobienia po stronie silnika w kwestii regulacji sportowych, jak limity testów na hamowni, ilość poprawek w sezonie, taka sama specyfikacja dla każdego klienta i tym podobne- dodał.
Po stronie silnika musimy zdecydować, czy teraz jest czas na rewolucję, czy ewolucję.
KOMENTARZE