Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Kovalainen najszybszy przed Davidsonem, Ammermuller nieznacznie wolniejszy od Doornbosa
13.09.0617:24
1250wyświetlenia

Zespoły Renault, Honda i Red Bull Racing rozpoczęły dzisiaj trzydniowe testy na hiszpańskim torze Jerez, których głównym celem są przygotowania do dwóch najbliższych wyścigów w Azji.
W środę, przy słonecznej pogodzie i temperaturze powietrza dochodzącej do 31 stopni Celsjusza, najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault Heikki Kovalainen. Fin skupił się na sprawdzaniu opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Chin, przejeżdżając bez żadnych problemów ponad 100 okrążeń.
Drugi bolid R26 poprowadził dzisiaj należący do nadzorowanego przez Renault programu rozwojowego młodych kierowców Jose Maria Lopez. Argentyńczyk uplasował się na trzeciej pozycji z czasem gorszym od Kovalainena o niespełna 0.4 sekundy, a do jego obowiązków należała praca nad ustawieniami auta i programem rozwojowym hamulców. Lopez, którego jutro zastąpi Giancarlo Fisichella, doprowadził do jedynego wstrzymania dzisiejszych testów, gdy rano zatrzymał swój bolid w okolicy szykany. Mimo to przejechał blisko sto okrążeń.
Drugi czas uzyskał kierowca testowy Hondy Anthony Davidson, a jego strata do Kovalainena wyniosła 0.264 sekundy. Brytyjczyk okazał się najbardziej pracowitym kierowcą podczas pierwszego dnia testów na torze Jerez, korzystając podobnie jak i towarzyszący mu Rubens Barrichello (P4, +1.1s) ze specyfikacji silnika RA806E V8 z Grand Prix Turcji. Zespół zamierza jednak wznowić jutro testy najnowszej specyfikacji silnika, z której we Włoszech korzystał tylko Davidson, zaliczając dwie spektakularne awarie. Dzisiejszy program obejmował pracę na aerodynamiką i elektroniką bolidu RA106, a także testy opon Michelin na wyścig w Szanghaju.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na południu Hiszpanii byli kierowcy reprezentujący barwy Red Bull Racing - mający zastąpić Christiana Kliena w trzech ostatnich wyścigach sezonu Robert Doornbos i startujący w tym roku w serii GP2 Michael Ammermuller. Obaj kierowcy od Kovalainena okazali się wolniejsi o ponad dwie sekundy, jednak co ciekawe Ammermuller podczas swojego pełnoprawnego debiutu za kierownicą bolidu Formuły 1 (wcześniej miał tylko możliwość poprowadzenia go w linii prostej) był tylko nieznacznie wolniejszy od Doornbosa.
W dodatku 20-letni Niemiec przejechał ponad 100 okrążeń, tak więc może być jak najbardziej zadowolony ze swojego debiutu, choć jak sam przyznał, niemożliwe jest dostosowanie ustawień bolidu do własnych upodobań w zaledwie jeden dzień. Jutro drugi bolid RB2 przejmie wypożyczony z ekipy Toro Rosso Vitantonio Liuzzi, natomiast Ammermuller po jednym dniu przerwy powróci do udziału w testach w piątek. Niemiec już dzisiaj przejechał grubo ponad 300 km (konkretnie 450), a więc nie powinien mieć trudności z uzyskaniem superlicencji zezwalającej na udział w piątkowych treningach F1.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,423 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:17.236 | 102 |
1 | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | mic | 1:17.500 | 125 |
1 | Jose Maria Lopez | Renault | R26 V8 | mic | 1:17.617 | 94 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:18.425 | 109 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:19.527 | 113 |
1 | Michael Ammermuller | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:19.614 | 102 |
KOMENTARZE