Hamilton najszybszy na przesychającym torze w trzecim treningu
Warunki pogodowe na Suzuce mocno utrudniały czyste przejazdy
06.10.1806:05
3506wyświetlenia
Weekendy na Suzuce pod wieloma względami bywają wyjątkowe. Dla nas to konieczność nieco krótszego snu i śledzenie transmisji wy nietypowych godzinach. Dla kierowców to zmienne warunki pogodowe oraz niezwykle wymagający tor. Dzisiejszy trzeci trening rozpoczął się na wilgotnym torze i przy bardzo mocnym wietrze.
Z tego powodu na torze szybko pojawiło się wielu kierowców, by wykorzystać przesychającą trasę do sprawdzenia przyczepności. Po pierwszych kółkach na czele prezentowało się Ferrari, prowadził Raikkonen z czasem 1:30,053. Fin po dziesięciu minutach zameldował, że ponownie zaczyna padać. Taka pogoda może utrzymać się do kwalifikacji, więc możemy mieć do czynienia z ciekawą loterią w czasówce.
Mocniejszego okrążenia nie zdążyły przejechać Mercedesy, przez co Bottas tracił pół sekundy, a Hamilton plasował się na ostatnim miejscu. Deszcz zdążył się rozpadać na dobre, ale nie były to monsunowe opady i już po 15 minutach ponownie na torze mieliśmy Bottasa na supermiękkich oponach.
Do Fina po chwili dołączyli inni zawodnicy, jednak początkowo tor był zbyt mokry, by poprawić czasy z początku sesji. Dopiero na 10 minut przed końcem na czoło stawki wskoczył Hamilton z czasem 1:29,599, choć wykręcił go na używanych oponach.
Zdradliwe warunki okazały się zbyt trudne dla Nico Hulkenberga, który na 3 minuty przed końcem sesji mocno rozbił tył swojego bolidu. Niemiec wypadł w eskach i z impetem uderzył tyłem samochodu w bandy, co może oznaczać wymianę między innymi skrzyni biegów, o ile w ogóle weźmie udział w kwalifikacjach będzie to oznaczało karę na starcie. Incydent spowodował wywieszenie czerwonych flag, a sesja nie została już wznowiona.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Stan nawierzchni: mokra
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:29,599 | 13 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:29,715 | 0,116 | 0,116 | 14 | |
3 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:30,054 | 0,455 | 0,339 | 13 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:30,304 | 0,705 | 0,250 | 13 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:30,422 | 0,823 | 0,118 | 13 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:30,474 | 0,875 | 0,052 | 10 | |
7 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:31,088 | 1,489 | 0,614 | 12 | |
8 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:31,483 | 1,884 | 0,395 | 12 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:31,513 | 1,914 | 0,030 | 14 | |
10 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:31,521 | 1,922 | 0,008 | 13 | |
11 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:31,636 | 2,037 | 0,115 | 14 | |
12 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:31,760 | 2,161 | 0,124 | 14 | |
13 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:32,030 | 2,431 | 0,270 | 13 | |
14 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:32,201 | 2,602 | 0,171 | 14 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:32,224 | 2,625 | 0,023 | 12 | |
16 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:32,442 | 2,843 | 0,218 | 10 | |
17 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:32,608 | 3,009 | 0,166 | 14 | |
18 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:32,631 | 3,032 | 0,023 | 14 | |
19 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:33,034 | 3,435 | 0,403 | 13 | |
20 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:33,105 | 3,506 | 0,071 | 10 |
107% najlepszego czasu: 1:35,870