Hamilton najszybszy na przesychającym torze w trzecim treningu

Warunki pogodowe na Suzuce mocno utrudniały czyste przejazdy
06.10.1806:05
Łukasz Godula
3506wyświetlenia

Weekendy na Suzuce pod wieloma względami bywają wyjątkowe. Dla nas to konieczność nieco krótszego snu i śledzenie transmisji wy nietypowych godzinach. Dla kierowców to zmienne warunki pogodowe oraz niezwykle wymagający tor. Dzisiejszy trzeci trening rozpoczął się na wilgotnym torze i przy bardzo mocnym wietrze.

Z tego powodu na torze szybko pojawiło się wielu kierowców, by wykorzystać przesychającą trasę do sprawdzenia przyczepności. Po pierwszych kółkach na czele prezentowało się Ferrari, prowadził Raikkonen z czasem 1:30,053. Fin po dziesięciu minutach zameldował, że ponownie zaczyna padać. Taka pogoda może utrzymać się do kwalifikacji, więc możemy mieć do czynienia z ciekawą loterią w czasówce.

Mocniejszego okrążenia nie zdążyły przejechać Mercedesy, przez co Bottas tracił pół sekundy, a Hamilton plasował się na ostatnim miejscu. Deszcz zdążył się rozpadać na dobre, ale nie były to monsunowe opady i już po 15 minutach ponownie na torze mieliśmy Bottasa na supermiękkich oponach.

Do Fina po chwili dołączyli inni zawodnicy, jednak początkowo tor był zbyt mokry, by poprawić czasy z początku sesji. Dopiero na 10 minut przed końcem na czoło stawki wskoczył Hamilton z czasem 1:29,599, choć wykręcił go na używanych oponach.

Zdradliwe warunki okazały się zbyt trudne dla Nico Hulkenberga, który na 3 minuty przed końcem sesji mocno rozbił tył swojego bolidu. Niemiec wypadł w eskach i z impetem uderzył tyłem samochodu w bandy, co może oznaczać wymianę między innymi skrzyni biegów, o ile w ogóle weźmie udział w kwalifikacjach będzie to oznaczało karę na starcie. Incydent spowodował wywieszenie czerwonych flag, a sesja nie została już wznowiona.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Stan nawierzchni: mokra

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:29,59913
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:29,7150,1160,11614
3Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:30,0540,4550,33913
4Max Verstappen (33)Red Bull RB141:30,3040,7050,25013
5Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:30,4220,8230,11813
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:30,4740,8750,05210
7Esteban Ocon (31)Force India VJM111:31,0881,4890,61412
8Sergio Perez (11)Force India VJM111:31,4831,8840,39512
9Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:31,5131,9140,03014
10Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:31,5211,9220,00813
11Romain Grosjean (8)Haas VF-181:31,6362,0370,11514
12Charles Leclerc (16)Sauber C371:31,7602,1610,12414
13Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:32,0302,4310,27013
14Lance Stroll (18)Williams FW411:32,2012,6020,17114
15Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:32,2242,6250,02312
16Marcus Ericsson (9)Sauber C371:32,4422,8430,21810
17Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:32,6083,0090,16614
18Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:32,6313,0320,02314
19Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:33,0343,4350,40313
20Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:33,1053,5060,07110
107% najlepszego czasu: 1:35,870