Ocon znajduje się na liście kandydatów na kierowcę Williamsa

Claire Williams podkreśla, że jej zespół nie chce zwlekać z wyborem zespołowego kolegi Russella.
13.10.1813:19
Nataniel Piórkowski
7158wyświetlenia
Embed from Getty Images

Wiceszefowa Williamsa - Claire Williams potwierdziła, że jej zespół wciąż bierze pod uwagę możliwość zatrudnienia Estebana Ocona na sezon 2019.

W piątek team z Grove oficjalnie ogłosił podpisanie umowy z faworytem do mistrzowskiego tytułu F2 - George'em Russellem. Nie ujawnił jednak nazwiska jego zespołowego kolegi. W grze o wyścigowy fotel liczą się obecny reprezentant Williamsa - Siergiej Sirotkin oraz kierowca rezerwowy - Robert Kubica.

Claire Williams przyznała jednak, że na liście kandydatów znajduje się także nazwisko Estebana Ocona, który po zakończeniu bieżącego sezonu ma zostać zmuszony do odejścia z Force India.

Wciąż dokonujemy szerokiej oceny. Nasza lista kandydatów jest krótka. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kierowców, których oceniamy. Podjęcie ostatecznej decyzji nie potrwa długo. Oczywiście, że Esteban jest w tej grupie. Bylibyśmy szaleni, gdybyśmy się mu nie przyglądali - powiedziała Williams.

W rozmowie z telewizją Sky Brytyjka dodała, że Williams postanowił zatrudnić Russella nie ze względu na jego powiązania z Mercedesem, ale oczywisty talent. Decyzja ta nie poprawia naszej sytuacji budżetowej. Podjęliśmy ją wyłącznie przez wzgląd na talent George'a. Tego właśnie potrzebuje nasz zespół. To potwierdzenie naszych zamiarów. To naprawdę ekscytujące, że w Williamsie pojawi się nowy talent. Jesteśmy zespołem, który słynie z dawania takich szans. George jest naszym pierwszym brytyjskim kierowcą od czasów Jensona [Buttona]. Jego wyścigowa historia mówi sama za siebie. To wspaniała sprawa dla Formuły 1. W kolejnych latach George może zostać supergwiazdą naszego sportu.

KOMENTARZE

38
christoff.w
15.10.2018 09:41
Dwóch protegowanych od Mercedesa to musi się skończyć gratisem na silniki + 40% zniżki na skrzynie! 😁
bartoszcze
15.10.2018 04:47
@F1V0 Błędy się każdemu zdarzają (niektórzy przegrywają przez nie tytuły).
F1V0
15.10.2018 04:10
@bartoszcze, Bahrajn- 5 miejsce Kevina i fatalny weekend Grosjeana Baku- fatalny błąd Grosjeana za SC i słaby wyścig Magnussena w którym omal nie doprowadził do bardzo groźnego wypadku Hiszpania- wypadek Grosjeana Wielka Brytania- kolizja obydwu kierowców, Grosjean kończy poza punktami Włochy- idiotyczne zachowanie Magnussena w kwalifikacjach i w wyścigu też się nie popisał Singapur- fatalne kwalifikacje Magnussena gdzie stracił sekundę do Grosjeana Japonia- agresywne blokowanie Magnussena które kończy się kolizją i odpadnięciem z wyścigu Oni spokojnie powinni być na 4 miejscu gdyby nie te incydenty.
macieiii
15.10.2018 12:19
trzymając się tego co powiedział Wolff, Ocon nie zostanie kierowcą etatowym gdyż: -zespoły są niepoważne nie spełniając deklaracji -Russell jest kolejnym oczkiem w głowie i mimo że Ocona mają objeżdżonego będzie z tym problem - Williams nie chciał stać się stajnią B, nie chciał ich skrzyń biegów. Takie mniej więcej Ocon ma kłody pod nogami. Markelov, który mocno Williamsa ściągał na tory grubej kasy na razie jest pod znakiem zapytania. Inna sprawa że Wolff już się wypowiedział na ten temat. Pozostaje Mercedesowi poczekać miesiąc, podrzucać Ocona do Williamsa mediom, aż ludzie zapomną. Oczywiście taki będzie rozwój wydarzeń, o ile duet Ocon-Russell w ich wizji figuruje jako możliwy.
dulk
15.10.2018 12:06
[quote="kumien"]bo moim zdaniem niemiecki koncern nie chce dać zniżek na silniki[/quote] pewnie zeszły na opłacenie angażu Russela
pluto
15.10.2018 10:53
@kumien zgadzam sie z toba prawie w 100%. Tylko tak,skoro Merc planuje zastapic Bottasa Oconem to rok przerwy jest fatalnym pomysłem. Lepsza jest jazda nawet najgorszym bolidem w stawce jak Alonso(Minardi,McLaren) bo może pokazać ile jest wart ,czy sie łamie jak Kviat czy twardo robi swoja robotę. Tak generalnie uważam że Williams nie jest taki tragiczny tylko kierowców ma co go nie potrafia rozwijać a przede wszystkim zrozumieć bolid ,oczywiście oprócz Kubicy który trzyma karty przy sobie
kumien
15.10.2018 08:41
To, ze Toto chce wepchnąć Ocona gdziekolwiek nie jest nowum, ale co jak co, Mercedes jak każda niemiecka firma nie wyrzuca $ na lewo i prawo. Esteban nie ma jeszcze kontraktu, bo moim zdaniem niemiecki koncern nie chce dać zniżek na silniki, bo zwyczajnie im się to nie opłaca. Francuz z uwagi na poparcie fabryki zapewne nie musiał nic wkładać do budżetu (albo niedużo), więc jest szansa, że Robert przebije stawkę. Brak podpisania kontraktu z Sirotkinem raczej sugeruje, że SMP nie chce aż tyle płacić za najgorszy bolid w stawce i są problemy.
bartoszcze
15.10.2018 07:22
@guzbi Tabela mówi, że w gronie best-of-the-rest MAG przegrywa tylko z PER i to pozycjami. Autorytatywne stwierdzenia który samochód jest "najlepszy" są mocno zabawne biorąc pod uwagę rozwój w trakcie sezonu i charakterystykę torów. BTW gdyby nie katastrofa w pitstopach w Australii to byliby przed Renault...
guzbi
15.10.2018 06:59
@bartoszcze MAG i GRO spisuje się dobrze? Mają 4 bolid w stawce a ledwo ledwo doganiają Renault.
bartoszcze
14.10.2018 09:23
@F1V0 Raczej nikt poza nimi, a oni jednak "ufają swoim". MAG spisuje się dobrze, a GRO po trudnym początku sezonu dojechał na punktowanej pozycji w 6 z 9 ostatnich wyścigów i ma na koncie tylko dwa podia mniej od RK. Pytanie czemu mieliby zmieniać... Owszem, gdyby się GRO nie ogarnął to pytanie "czy zaufaliby RK" mogłoby być na miejscu. Ale nie doszli do tego punktu.
F1V0
14.10.2018 09:14
@bartoszcze Choćby oni. Obydwaj ich kierowcy jakoś równo to nie jeżdżą.
LeftersBuster
14.10.2018 08:49
@ekwador15 Ja o tym mówiłem od roku, jeszcze przed decyzją Williamsa. Jak widać dzisiaj te argumenty trafnie ukazują rzeczywistość, acte psalmy fanatyków ja tylko zaklinają. Trafiłeś po prostu na sektę, do tego Polaków czyli fachowców od wszystkiego i nawet osobiste wyznanie Kubicy nie przekonało by ich.
bartoszcze
14.10.2018 08:25
@F1V0 Kto by brał? Chyba tylko Haas miał całkiem swobodne ręce.
F1V0
14.10.2018 08:11
@bartoszcze Gdyby ufali to by raczej brali. Nie wszystkie zespoły szukają paydrivera.
bartoszcze
14.10.2018 07:48
@F1V0 No nie twierdzę że ich problemy mają identyczne źródło, tylko że inne zespoły kierują się potencjalnie innymi czynnikami niż "zaufanie".
F1V0
14.10.2018 07:10
@bartoszcze U Ocona to układy są problemem, a u Kubicy to, że od 8 lat się nie ściga.
bartoszcze
14.10.2018 06:10
@F1V0 To nawet nie jest kwestia zaufania. Są rozmaite zależności. Weź Ocona - był właściwie pewien że pojedzie w Renault, a może sezon przesiedzieć jako rezerwowy i nie dlatego że mu nie ufają.
F1V0
14.10.2018 02:40
@ekwador15 Raczej to wygląda tak, że jeśli RK ma gdzieś pojechać to tylko Williams. I tutaj potrzebne jest duże wsparcie od sponsorów. Inne zespoły mu nie zaufają.
pluto
14.10.2018 01:43
@ekwador15 zgoda że boją sie go wziąść.Ale to tylko jego wina-pisałem już 1,5 roku temu ,że powinien zrobic mały krok wstecz a potem wielki powrót czyli starty nawet kilka wyścigów w niższej serii: F2,SuperFormula czy FE żeby rozwiac wszelkie wątpliwości. Na testach czy treningach F1 to radza sobie nawet takie Palmery czy Mazepiny ,wyścigi to co innego. Co do Renault nie było żadnej polityki-Kubica miał zastapic Palmera od Belgii. Nie po to fabryczny zespół marnował 2 dni testów zeby Kubica se pojeździł. Nie wzieli go, bo nie był gotowy, sam to zreszta później przyznał a Renault potrzebowało kierowcy natychmiast , nie za kilka miesiecy. On był gotowy do bolidów z generacji do 2013 ,nie obecnych ,tu potrzeba lepszej kondycji fizycznej i ogarnianie wiekszej liczby zmiennych-ERSY,kontrola stanu opon,kontrola silnika,DRS-to wszystko było dla niego nowe.Teraz jest gotowy pod tym wzgledem tylko brakuje potwierdzenia w startach,musi gdzieś sie pościgać
bartoszcze
14.10.2018 12:35
[quote="ekwador15"]Sauber też mógł wziąc Roberta[/quote]Mercedes w sumie też mógł. I Red Bull. I Ferrari.
cravenciak
14.10.2018 11:55
Masz poważne problemy z czytaniem ze zrozumieniem i wiązaniem przyczyn ze skutkami. '15' to chyba Twój wiek.
ekwador15
14.10.2018 11:42
Wasza prawda jest najważniejsza, zawsze krytyka osoby, która ma inne zdanie. Tylko, że wy zyjecie marzeniami a nie faktami. Renault mogło wziąc Robera, bo nie patrzyli na wsparcie w postaci kasy, nie zrobili tego. Zarzucano, że Sirotkin wygrał z Robertem mimo kasy, teraz Williams pokazał, że ta teoria była błedna bo wzieli Russella. No i teraz ciekawe co zrobią z drugim fotelem. Sauber też mógł wziąc Roberta, cały czas Robert jest na rynku w kwestii 2019 i nie wzieli go, zgarneli po kilku dniach na rynku transferowym Kimiego. To pokazuje, że ani Renault ani Sauber ani Williams nie traktuje Roberta powaznie jako kandydata. Williams wziął Roberta jako kierowce testowego tylko dlatego, bo miał dwóch niedoświadczonych zawodników. Każdy się boi powierzyć bolid naszemu kierowcy, bo co innego jeździć na testach a co innego wziąc udział w wyscigu. Osobiście chciałbym Roberta w F1, ale widać, że nic z tego nie będzie. Były już ze dwa momenty w ostatnim roku, że każdy już widział Roberta w kokpicie a i i tak się kończyło tak jak się skończyło. Nikt nie powie wprost z zespołow, ze boja sie wziąc Roberta, bo wylałby się na nich potęzny hejt. Wszyscy mówia ze jest ok, ze jest wstanie jeździc a nikt nie chce go wziąc, ciekawe :) Mimo, że Sauber nie patrzył na wsparcie finansowe, bo wzieli Kimiego, Renault trochę tam było polityki z tym sainzem i uwolnieniem toro rosso z silników renault na rzecz przejścia Hondy no i teraz Williams gdzie wygrały pieniądze z Rosj mimo, że teraz Williams ma gorsza sytuacje niz rok temu a wzieli Russella, który nie ma wsparcia, a obnizka ceny za silniki Merca nie jest pewna, wiec od razu można uciac zarzut, że to tez kasa bo mniej williams zaplaci za silniki merca. Toto mowil zreszta, ze oni nie chca wykupować swoim miejsc w bolidach, bo to sprzeczne z ich ideą.
Scofik
14.10.2018 12:32
[quote="ekwador15"]Robert nie będzie w f1, zrozumcie to wreszcie.[/quote] Jak bardzo chciałbym żeby to nie była prawda - fakty mówią same za siebie. To już nawet nie chodzi o sponsorów. Jeśli ktoś z was oglądał filmy z WilliamsF1TV z Robertem, to widział jak bardzo prawa ręka została wyłączona. Życzę Robertowi jak najlepiej i strasznie bym chciał żeby miał powrót, ale sytuacja wygląda jak wygląda. W mojej osobistej opinii wolę nawet zapamiętać Roberta jako "talent zabrany przez los" niż patrzeć jak rozmienia się na drobne jak MSC w swoich ostatnich występach w Mercedesie. Mega szkoda, KUB był moim zdaniem poziom wyżej od HAM i VET, i strasznie mi przykro że tragiczna kontuzja zniszczyła karierę człowieka, który miał predyspozycje do bycia Ayrtonem naszych czasów.
teambuktu
13.10.2018 10:50
@ekwador15 fajnie mieć taką pewność. Twoja racja na pewno jest najtwojsza. Możesz oczywiście mieć tę rację ale pewność z jaką wyglaszasz swoja teorię jest zaiste urocza :)
ekwador15
13.10.2018 08:19
@hawaj w stawce f1, rzeczywiście nie wiedziałem tego... kurna no złapałeś mnie, nie odnotowałem faktu, że Robert jest w f1 a moja wypowiedź wyżej w ogole nie odności się do startowania jako etatowy kierowca...
hawaj
13.10.2018 07:10
[quote="ekwador15"][/quote] @ ekwador15 "Robert nie będzie w f1, zrozumcie to wreszcie ..." A gdzie Robert jest teraz ?
bartoszcze
13.10.2018 06:50
[quote="rno2"]Tą wypowiedzią Claire Williams potwierdziła, że Sirotkin nie ma żadnego wieloletniego kontraktu[/quote] Znając praktyki F1, na pewno kontrakt był potencjalnie na wiele lat, ale pod warunkiem korzystania z opcji w odpowiednim czasie. Pytanie czy ten czas już minął, czy jeszcze nie.
lolek99
13.10.2018 06:50
@cravenciak +1
cravenciak
13.10.2018 06:09
Jakiś random w komentarzu mi to powiedział, więc muszę przyjąć do wiadomości.
ekwador15
13.10.2018 06:06
Robert nie będzie w f1, zrozumcie to wreszcie. Dziwne, że Sauber od razu wział Kimiego, mimo,że juz kazdy wysylał go na emeryture, nie wnosi żadnego wkładu do budzetu, a podobnie jak Robert, Kimi też tam zaczynał. Mimo to Sauber nie myślał o Robercie a od razu zgarneli Kimiego gdy tylko Ferrari powiedziało że go nie chcą na 2019.
rno2
13.10.2018 05:49
Tą wypowiedzią Claire Williams potwierdziła, że Sirotkin nie ma żadnego wieloletniego kontraktu, a jego zapewnienia, że fotel na sezon 2019 jest bezpieczny są nic nie warte.
JuJu_Hound
13.10.2018 05:00
Claire dała do zrozumienia że drugi kierowca ma przynieść jak najwięcej @dulk czyli podbija stawke :) Nowi kierowcy w 2019: Antonio Giovinazzi, Lando Norris, George Russel... Kubica nie pasuje do tego grona kompletnie. Ale jesli Robert ma trafic do F1 to właśnie na przekór wszystkiemu, aspektowi finansowemu, wiekowi kierowcy itd. Trzymam kciuki
Scofik
13.10.2018 04:43
@DBR A nie było jakiś czas temu szumu, że silniki są tragicznie drogie i zespoły nie mają kasy żeby za nie płacić? Wiem że turbo v6 są zdecydowanie droższe niż dawne v8 (a te kosztowały właśnie takie pieniądze), ale jeśli ceny zmalały to musiało mnie to ominąć. Skoro nie Ocon, nie Sirotkin i nie Robert, to kto? @F1V0 W końcu. Pamiętam że czytałem news że Williams dalej będzie robił swoje skrzynie, dlatego myślałem że nic się nie zmieniło.
DBR
13.10.2018 02:58
[quote="Scofik"]Jeżeli Mercowi bardzo zależy na zapewnieniu fotela Oconowi (a tak to wygląda), to 20 baniek zniżki na silniki jest lepszą opcją niż 10 baniek wkładu Roberta[/quote] Ciężko dać 20 mln zniżek na coś co kosztuje max 12 mln. Wychodzi, że do darmowych silników musieliby dołożyć 8 mln sponsoringu - Mercedes raczej się do tego nie pali, a po wzięciu Russela Williams musi znaleźć kogoś z największym budżetem. Brak szybkiego zatwierdzenia Sirotkina sugeruje mniejsze zainteresowanie SMP w wykładaniu kasy więc trwa licytacja i podbijanie bębenka. Niestety nie sądzę by Robert wygrał, ale szanse Ocona są moim zdaniem jeszcze mniejsze.
F1V0
13.10.2018 02:05
@Scofik [quote]to 20 baniek zniżki na silniki jest lepszą opcją niż 10 baniek wkładu Roberta. [/quote] Merc proponował 5 baniek. Dziwne żeby mieli nagle aż 20 wyłożyć. [quote]Przy ograniczonym budżecie kasa oszczędzona na rozwoju skrzyni biegów może pójść na zupełnie inne elementy.[/quote] O ile dobrze pamiętam to Williams nie będzie korzystał ze skrzyni biegów Mercedesa.
dulk
13.10.2018 02:05
Ocona w ogóle nie rozpatruję - Clair rzuciła kolejne nazwisko by było że niby jest tłum chętnych a co do zniżki na silniki w kwocie 20 baniek to Merc już to pewnie zużył na Russela teraz jest przetarg o drugie miejsce i kto da więcej i tak jest lepiej niż w zeszłym roku, bo Russel dobrze rokuje - gorzej jak "błyśnie i zgaśnie" tak jak Vandorne
Scofik
13.10.2018 01:51
@dulk Nie nazwałbym Ocona juniorem, pół sezonu w Manorze i 2 sezony w FN to jednak sporo doświadczenia. Jak bardzo chciałbym żeby Robert dostał szanse, tak gdybym był na miejscu wysokopostawionych w Williamsie Ocon byłby na wysokim miejscu na mojej liście. Duet juniorów Mercedesa to mimo wszystko spora karta przetargowa w temacie współpracy. No i niestety, skoro Williams oficjalnie mówi o innych kandydatach i nie awansował od razu Roberta, to optymistycznie sprawy nie wyglądają. Jeżeli Mercowi bardzo zależy na zapewnieniu fotela Oconowi (a tak to wygląda), to 20 baniek zniżki na silniki jest lepszą opcją niż 10 baniek wkładu Roberta. Abstrahując od tematu RK i Ocona, podoba mi się że Williams po 1 tragicznym sezonie ze Strollem i Sirotkinem zmienia podejście o 180 stopni. Być może rzeczywiście chodziło o to żeby hapnąć jak najwięcej kapusty w tym roku, żeby w przyszłym znowu wrócić do środa stawki. Bardzo im tego życzę, i mam nadzieję że zacisną zęby i nawiążą ściślejszą współpracę z Mercedesem. Przy ograniczonym budżecie kasa oszczędzona na rozwoju skrzyni biegów może pójść na zupełnie inne elementy.
dulk
13.10.2018 12:15
Clair podbija stawkę? coś chętni pewnie nie walą do jeżdżenia w ogonie stawki Putin już ma swojego ruska na gridzie więc sponsoring Sirotkina pewnie jest dużo niższy niż był rok temu no to może jednak Kubica ma szanse - jak odejdzie, to Williams zostanie znowu z dwoma juniorami ale już bez seniora do ewentualnej pomocy i znowu będa "grzać tyły"