Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi
FIA uznaje, że zajęcia na torze Yas Marina służą wyłącznie ocenie nowego ogumienia.
20.10.1812:33
1122wyświetlenia
Zespoły Formuły 1 nie będą mogły sprawdzić szerszych przednich skrzydeł podczas testów ogumienia, jakie odbędą się po Grand Prix Abu Zabi - potwierdziła FIA.
W przyszłym roku do serii Grand Prix wprowadzony zostanie zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny, w skład którego wchodzi uproszczone i szersze przednie skrzydło.
Zmiany mają za zadanie zwiększyć liczbę manewrów wyprzedzania poprzez zminimalizowanie negatywnych efektów jazdy w "brudnym" powietrzu, powstającym za atakowanym bolidem.
Niektóre zespoły wykorzystały sierpniowe testy na Hungaroringu, aby wykonać pierwsze przejazdy z nową konstrukcję przedniego skrzydła. Wiadomo, że ekipy liczyły, iż kolejną szansą na sprawdzenie nowej specyfikacji tego elementu otrzymają podczas zajęć na torze Yas Marina.
FIA zakomunikowała już jednak, że będzie to niemożliwe, gdyż celem sesji jest jedynie poznanie nowych opon, jakie będą wykorzystywane w sezonie 2019. Nie ma także możliwości użycia szerszych skrzydeł w trakcie treningów, gdyż ich wymiary nie są zgodne z obecnymi przepisami.
W efekcie oznacza to, że rozwijając nowe skrzydła zespoły będą musiały polegać wyłącznie na danych z tunelu aerodynamicznego i badaniach wykonanych za pomocą obliczeniowej mechaniki płynów.
W rozmowie z portalem motorsport.com dyrektor techniczny Renault - Nick Chester wyjaśniał:
Nie możemy przetestować w Abu Zabi nowych skrzydeł, bo są one za szerokie, aby stały w zgodności z obecnymi przepisami. Niektórzy liczyli, że nowe skrzydła będą mogły zostać poddane ocenie podczas testów w Abu Zabi, jakie odbędą się po zakończeniu sezonu. Otrzymaliśmy już jednak wyjaśnienie ze strony FIA i nie możemy tego zrobić. Gdyby decyzja była inna, to sądzę, że wszystkie zespoły skorzystałyby z szerszych przednich skrzydeł. Nasz zespół na pewno by tak postąpił.
Przepisy na sezon 2019 zakładają poszerzenie i pogłębienie przedniego skrzydła o odpowiednio 20 centymetrów i 2,5 centymetra. Uproszczeniu ulegnie jego konstrukcja - końcówki i elementy będą zdecydowanie mniej skomplikowane lub całkowicie wyeliminowane.
KOMENTARZE