Bottas przed Hamiltonem w drugim treningu na Interlagos

Czołową piątkę uzupełnili Vettel, Ricciardo i Raikkonen.
09.11.1819:31
Nataniel Piórkowski
4480wyświetlenia


Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w drugim piątkowym treningu na torze Interlagos. Fin uzyskał minimalnie lepszy czas od zespołowego kolegi z Mercedesa - Lewisa Hamiltona.

Po pięciu minutach na czele tabeli widniało nazwisko Kimiego Raikkonena, który uzyskał swój czas na pośrednich oponach. W garażu przebywał Max Verstappen. Mechanicy Red Bulla próbowali usunąć usterkę układu olejowego. Niedługo po starcie sesji Nico Hulkenberg rozbił swój bolid na podjeździe w kierunku prostej startowej, za zakrętem Juncao. Niemiec momentalnie stracił panowanie nad kierownicą w wyniku zahaczenia kołami o trawiaste pobocze znajdujące się za szeroką tarką.

Poważnym uszkodzeniom uległ prawy bok R.S.18. Uprzątnięcie wraku wymagało przerwania sesji. Czerwone flagi powiewały nad torem przez około dziesięć minut. O 15:15 zajęcia zostały wznowione. W tym momencie na czele plasował się Sebastian Vettel przed Bottasem i Ricciardo.

Reprezentatywnego okrążenia przed przerwaniem akcji na torze nie przejechał Lewis Hamilton. Vettel powrócił do pracy z lekkim opóźnieniem. Mechanicy musieli sprawdzić część zawieszenia, która uległa obluzowaniu i ocierała o podłogę SF71H. Gdy Hamilton pokonał szybkie kółko wskoczył na drugą pozycję, ze stratą 0,097s do wicelidera klasyfikacji generalnej.

W tym czasie Raikkonen rozpoczynał symulację kwalifikacji na supermiękkich oponach. Fin nie pokonał idealnego okrążenia, ale odebrał pierwszą pozycję zespołowemu koledze. Wkrótce jednak na pierwszym miejscu widniało nazwisko Hamiltona, który zszedł do poziomu 1:09,245s.

Czasy ulegały stopniowej poprawie. Po 30 minutach Vettel złamał barierę 1m09s, wykręcając czas lepszy o 0,3s od kierowcy Mercedesa. Nie była to ostatnia zmiana na pozycji lidera. Tym do samego końca zajęć pozostał już Bottas. Finowi udało się pokonać pętlę toru Interlagos w czasie 1:08,8s. Zespołowy kolega Hamiltona znalazł idealne miejsce na torze i pokonał czyste kółko.

Pod nieobecność na torze Verstappena Ricciardo pracował za dwóch. Szybkie kółko na supermiękkich oponach dało Australijczykowi trzecią lokatę. Bolid Red Bulla ponownie doskonale radził sobie w drugim sektorze, ale odstawał tempem w pierwszym i trzecim, na długich prostych. Hamilton zakończył szybkie kółko, ale wystarczyło mu ono jedynie na drugie miejsce. Strata do Bottasa zamknęła się w 0,003s.

Najlepiej spośród pozostałych zespołów radził sobie Haas. Podobnie jak o poranku Magnussen i Grosjean plasowali się w czołowej dziesiątce. Mocne tempo potwierdzał także Charles Leclerc - rozdzielał on kierowców stajni z Kannapolis znajdując się na dziewiątym miejscu. Gdy większość zespołów powoli przechodziła do dłuższych przejazdów, garaż Red Bulla opuścił Verstappen. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Meksyku rozpoczął pracę od uzyskania siódmego czasu. Na kolejnym 21-latek mógł dokonać dużych postępów, ale został przyblokowany przez Lance'a Strolla i trafił na piąte miejsce.

Niezbyt optymistycznie o bolidzie wypowiadał się Hamilton. Coś tu nie gra - mówił przez radio. W odpowiedzi usłyszał od inżyniera, że czasy okrążeń wyglądają w porządku. Poważniejsze problemy pojawiły się w bolidzie Vandoorne'a. Belg został ściągnięty przez McLarena do alei serwisowej.

Na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki sesję kończyli kierowcy Force India: Ocon i Perez. Vandoorne po raz kolejny odstawał tempem od Fernando Alonso, ale tym razem nie zamykał tabeli. Pomijając Hulkenberga najgorszym wynikiem legitymował się Brendon Hartley. Drugi z zawodników Toro Rosso - Pierre Gasly, był dwunasty. Coraz większe powody do niepokoju mogło mieć Renault. Carlos Sainz okupował czternaste miejsce, przed Marcusem Ericssonem i Siergiejem Sirotkinem.

W trakcie długich przejazdów zarówno Vettel jak i Hamilton wyrażali niezadowolenie z pracy ogumienia. Vettel informował o ziarnieniu tylnych opon wykonanych z supermiękkiej mieszanki, ale utrzymywał stabilne tempo. Hamilton był bardziej sfrustrowany. Donosił zespołowi o tym, iż praktycznie stracił tylne opony. W informacji zwrotnej Mercedes potwierdził tylko, że nadal nie znaleźli rozwiązania problemów.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Stan nawierzchni: sucha

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:08,84648
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:08,8490,0030,00343
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:08,9190,0730,07042
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:09,1640,3180,24544
5Max Verstappen (33)Red Bull RB141:09,3390,4930,17528
6Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:09,4120,5660,07342
7Romain Grosjean (8)Haas VF-181:09,7690,9230,35744
8Charles Leclerc (16)Sauber C371:09,9431,0970,17444
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:10,0071,1610,06439
10Esteban Ocon (31)Force India VJM111:10,1591,3130,15245
11Sergio Perez (11)Force India VJM111:10,3201,4740,16123
12Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:10,3301,4840,01044
13Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:10,3321,4860,00236
14Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:10,4581,6120,12648
15Marcus Ericsson (9)Sauber C371:10,5321,6860,07444
16Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:10,5691,7230,03746
17Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:10,5961,7500,02726
18Lance Stroll (18)Williams FW411:10,6621,8160,06644
19Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:10,7341,8880,07246
20Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:11,6742,8280,9406
107% najlepszego czasu: 1:13,665