Wolff: Formuła 1 prosiła Pirelli o niewłaściwy typ ogumienia

Szef Mercedesa przyznaje, że w serii Grand Prix powinny być wykorzystywane trwalsze opony.
20.11.1810:26
Nataniel Piórkowski
2375wyświetlenia
Embed from Getty Images

Formuła 1 powinna przedstawić Pirelli nowe wytyczne dotyczące charakterystyki ogumienia - uważa szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Austriak podkreśla, że kierowcy nie powinni być zmuszani do jazdy w wolnym tempie w celu ochrony stanu opon. Nieco ponad tydzień temu, przy okazji Grand Prix Brazylii doszło do spotkania, w którym wzięli udział kierowcy i przedstawiciele Pirelli. Omówiono wtedy problemy z nadmiernym zużyciem ogumienia, jakie pojawiały się podczas wyścigów w Rosji i Meksyku.

Pirelli ma za sobą udane spotkanie z kierowcami. Wyraziliśmy nasze pełne wsparcie dla Pirelli, bo zdajemy sobie sprawę, że ma do wykonania trudne zadanie. Wydaje mi się, że w poprzednich latach prosiliśmy Pirelli o niewłaściwe ogumienie. Chcieliśmy, aby mieszanki były coraz miększe - powiedział Wolff.

Próbowaliśmy zwiększyć poziom degradacji, tak aby kierowcy częściej zjeżdżali na pit stopy. Stratedzy uświadomili sobie jednak, że w celu najszybszego pokonania dystansu wyścigu należy zarządzać tymi oponami, próbując zrealizować strategię jednego, czasem dwóch postojów. Poszliśmy w złym kierunku.

Wolff uważa, że projektując nową generację opon Pirelli powinno uwzględnić opinie kierowców. Potrzebujemy trwalszego ogumienia. Oczywiście Pirelli jest w stanie je wyprodukować. Musi tylko otrzymać odpowiednie wskazówki i cele. Kierowcy będą mogli naciskać mocniej, będą mogli trzymać się w bliskiej odległości za atakowanym bolidem, nie dostrzegając oznak pęcherzykowata lub degradacji, które doprowadzają do redukcji tempa o siedem sekund na pojedynczym okrążeniu.

KOMENTARZE

4
crizz
21.11.2018 04:28
Ciekawy pomysł - trwalsze opony, ale mniej zestawów na weekend, tak, aby musieli wykorzystywać używane. Też by narzekali, ale co tam, warto by spróbować.
krecik705
20.11.2018 02:25
Dopuścić 2 rozmiary felg. Zamieszanie będzie, trochę inżynierowie pomyślą nad nowym zawiasem i będzie szaleństwo ;-) I konstruktorzy i oponiarze się zabawią, bo tych ostatnich będzie dwóch :D
Ralph1537
20.11.2018 10:47
Niech wrócą do tankowania w wyścigu
piro
20.11.2018 10:23
Zakładam że Pirelli jak zechce to wyprodukuje nawet opony na których można cisnąć całą długość wyścigu ale wtedy wszyscy będą mieć dokładnie taką samą strategię pitstopów (jeden zjedzie i poleci cała fala aby go pokryć skoro więcej nie trzeba zjechać)