Bottas dyktuje tempo w wieczornym treningu na torze Yas Marina

Za kierowcą Mercedesa uplasowali się Max Verstappen i Daniel Ricciardo z Red Bulla.
23.11.1815:31
Nataniel Piórkowski
5946wyświetlenia


Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszy czasem okrążenia w trakcie wieczornego piątkowego treningu na torze Yas Marina. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Max Verstappen i Daniel Ricciardo.

Druga sesja odbywała się w warunkach zbliżonych do tych, jakie będą panować podczas kwalifikacji i wyścigu. Nie dziwiła więc wzmożona aktywność zespołów. Jako pierwsi garaże opuścili reprezentanci Williamsa - Lance Stroll i żegnający się ze startami w Formule 1 Siergiej Sirotkin. Z wyjazdem zwlekali jedynie kierowcy Red Bulla, którzy dyktowali tempo podczas porannych zajęć.

Po kwadransie liderem klasyfikacji był Valtteri Bottas. Za Finem, ze stratą 0,7s plasował się Lewis Hamilton, który powrócił do swego standardowego numeru startowego #44. Gdy szybkie okrążenie ukończył Verstappen, urzędujący mistrz świata został zepchnięty na trzecią pozycję. Kierowcy Red Bulla i Bottas rozpoczęli pracę na ultramiękkich oponach, podczas gdy Hamilton i zawodnicy Ferrari mieli w swych bolidach supermiękkie Pirelli PZero. W kolejnych minutach różnice w czołówce stały się nieco mniejsze, ale wtedy to Daniel Ricciardo awansował na P1 przebijając czas Bottasa o zaledwie 0,008s.

Tym razem obaj zawodnicy Srebrnych Strzał nie narzekali na balans, a chwalili przewidywalne prowadzenie się bolidu. W tym samym czasie hipermiękkie opony znalazły się w Ferrari Raikkonena.

Mistrz świata z 2007 roku zrobił z nich użytek i uzyskał lepszy wynik od Ricciardo - 1:37,461s. Symulację przejazdu kwalifikacyjnego zakończył wkrótce Vettel. Nie udało się mu jednak przeskoczyć przed Raikkonena. Sztuka ta powiodła się Bottasowi, który na najbardziej miękkich oponach ustanowił czas 1:37,236s. Verstappen musiał zadowolić się drugą lokatą - tylko pięć setnych sekundy za ubiegłorocznym zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi. Trzeba mieć jednak na uwadze, że pod koniec pomiarowego kółka Holender musiał ominąć kilku wolniejszych kierowców. Trzecie miejsce należało do Hamiltona.

Verstappen po raz kolejny w tym sezonie zgłaszał Red Bullowi problemy z funkcjonowaniem jednostki napędowej. Tym razem dotyczyły one pracy baterii. Daniel Ricciardo nie poradził sobie zbyt dobrze na początku przejazdu z małą ilością paliwa. Musiał zadowolić się szóstym miejscem, pół sekundy za zespołowym kolegą z Red Bulla. Kolejna próba kierowcy z Perth była już dużo lepsza i dała mu awans do czołowej trójki. Na czwarte miejsce spadł Hamilton. Dalej Raikkonen wyprzedzał Vettela o 0,108s.

W środku stawki po raz kolejny obserwowaliśmy zaciętą walkę pomiędzy Force India, Haasem i Renault. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę najlepszym czasem spoza grupy trzech najmocniejszych teamów legitymował się Romain Grosjean, za którym znajdowali się Nico Hulkenberg, Kecin Magnussen i Esteban Ocon. Podobnie jak miało to miejsce po południu jedenasta pozycja należała do Pierre'a Gasly'ego z Toro Rosso. Za Francuzem plasował się z kolei Carlos Sainz.

Gdy kierowcy rozpoczęli długie stinty, przygotowujące ich do rywalizacji w niedzielnym wyścigu, szybko zaczęli narzekać na ziarnienie przednich opon. Hipermiękkie opony zużywały się w szybkim tempie. Z dużym prawdopodobieństwem zespoły postarają się maksymalnie ograniczyć jej wykorzystanie w niedzielnym wyścigu. Średnie czasy kierowców na długich przejazdach pokazywały, iż najlepszymi osiągami ponownie dysponował Bottas. Według kalkulacji telewizji Sky Fin utrzymywał tempo 1:41,1s podczas stintu liczącego pięć okrążeń. O 0,4s wolniejsi byli Raikkonen i Vettel. Co ciekawe najszybszy z kierowców Red Bulla - Max Verstappen pokonywał kolejne kółka notując wyniki na poziomie 1:43s.

Ostatnie minuty przebiegały spokojnie. Pod koniec zajęć Hamilton nie naciskał zbyt mocno, ale na wyjściu z trzynastego zakrętu zaliczył uślizg po najechaniu na tarkę w trzynastym zakręcie.

Ostatni piątek tego sezonu z akcją na torze kończył się w dobrze znanym układzie na tyłach stawki. Najsłabsze czasy wykręcili kierowcy Williamsa: Stroll przed Sirotkinem. Nieznacznie lepszy wynik od duetu stajni z Grove uzyskał Stoffel Vandoorne, który przygotowuje się już do debiutu w Formule E.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Stan nawierzchni: sucha

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:37,23637
2Max Verstappen (33)Red Bull RB141:37,2800,0440,04432
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:37,4280,1920,14831
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:37,4430,2070,01535
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:37,4610,2250,01840
6Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:37,5690,3330,10839
7Romain Grosjean (8)Haas VF-181:38,0600,8240,49130
8Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:38,2300,9940,17036
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:38,3181,0820,08830
10Esteban Ocon (31)Force India VJM111:38,4021,1660,08433
11Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:38,5061,2700,10432
12Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:38,5111,2750,00537
13Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:38,7251,4890,21435
14Sergio Perez (11)Force India VJM111:38,8061,5700,08131
15Charles Leclerc (16)Sauber C371:38,8311,5950,02533
16Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:38,9571,7210,12635
17Marcus Ericsson (9)Sauber C371:39,5022,2660,54536
18Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:39,9382,7020,43618
19Lance Stroll (18)Williams FW411:40,0462,8100,10833
20Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:40,9353,6990,88939
107% najlepszego czasu: 1:44,042

KOMENTARZE

7
marios76
24.11.2018 07:49
@derwisz Oczywiscie, ze ten sezon moze otworzyc nastepne drzwi. Jestem spokojnej dobrej mysli. Powrot jest olbrzymim sukcesem, nastepne moga byc nawet mniejsze, a i tak moga dac swietny efekt. :)
derwisz
24.11.2018 01:53
[quote]Zdaniem szefa Mercedesa nie należy wykluczać tego, że Kubica przeskoczy do jednej z czołowych ekip. - Jeśli Robert jest w stanie jeździć na najwyższym poziomie, rozwijać Williamsa i przyspieszać samochód, być mocnym w porównaniu z George’em Russellem, to myślę, że Robertem znów mogą zainteresować się duże zespoły i powiedzieć „Dobra, widzimy, że wciąż potrafi to robić, nie ma problemu z ręką”. Wszystko jest możliwe - mówił Wolff. - F1 to środowisko, w którym najważniejsze są osiągi. Ten, który spisuje się najlepiej, dostanie najlepszy samochód. Jeśli Robert w Williamsie zdmuchnie George’a w każdej sesji i nagle Williams będzie na ósmej pozycji, a nie na osiemnastej, to zapewniam was, że każdy duży zespół popatrzy na Roberta i spyta, czy chcesz dla nas jeździć - dodał. Więcej: http://www.sport.pl/F1/7,96296,24206178,toto-wolff-jesli-robert-kubica-jest-w-stanie-jezdzic-na-najwyzszym.html#MT_1Zdjecie[/quote] Nie ważne czy Kubica będzie miał najsłabszy bolid w stawce który pozwala walczyć o przedostatnie miejsce w wyścigu. Najważniejsze będzie wywalczenie pozycji lidera zespołu i wykazanie zdecydowanej wyższości nad Russelem i ta rywalizacja będzie mnie interesowała przede wszystkim. To jest podstawa dla każdego kierowcy wyścigowego. Pokonać rywala (najczęściej jest nim partner z zespołu) ścigającego się na takim samym sprzęcie.
Phaedra
23.11.2018 07:46
Żyję, błogosławieni Moderatorzy.
michal132
23.11.2018 03:20
@Phaedra takim komentarzem robisz z siebie jeszcze większego błazna
Ap4cz05
23.11.2018 03:19
@Phaedra Smutny człowiek jest z Ciebie.
F1V0
23.11.2018 03:18
@Phaedra No wszyscy tutaj ubolewają nad twoim nieszczęściem, że Kubica jednak wrócił.
rno2
23.11.2018 03:09
@Phaedra A tak poza tym, to w domu wszyscy zdrowi?