FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Obecna struktura zarządzająca z Grupą Strategiczną i Komisją FIA obowiązuje do końca 2020 roku.
26.11.1812:39
1605wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA nie potrzebuje zgody zespołów na ustalenie przepisów F1, jakie będą obowiązywać od sezonu 2021.
W obecnym systemie zmiany przepisów muszą zyskać akceptację Grupy Strategicznej oraz Komisji F1. Aktualne porozumienia komercyjne wiążące uczestników mistrzostw z właścicielem praw komercyjnych i Międzynarodowej Federacji Samochodowej wygasają jednak wraz z końcem 2020 roku.
Z tego względu FIA może ustalić nowe przepisy bez konsultacji z zespołami. Jedna z planowanych modyfikacji dotyczy wprowadzenia od sezonu 2021 niskoprofilowych opon na 18-calowych felgach.
Zapytany o to, czy organ zarządzający ma w praktyce wolną rękę jeśli chodzi o przygotowanie nowych regulacji, odrzekł:
Brytyjczyk uważa przy tym, iż zespoły mają pozytywne zdanie na temat wprowadzenia 18-calowych obręczy.
Do momentu stworzenia nowego modelu zarządzania prawo do zatwierdzania przepisów na sezon 2021 i kolejne przysługuje Światowej Radzie Sportu Motorowego FIA.
FIA nie potrzebuje zgody zespołów na ustalenie przepisów F1, jakie będą obowiązywać od sezonu 2021.
W obecnym systemie zmiany przepisów muszą zyskać akceptację Grupy Strategicznej oraz Komisji F1. Aktualne porozumienia komercyjne wiążące uczestników mistrzostw z właścicielem praw komercyjnych i Międzynarodowej Federacji Samochodowej wygasają jednak wraz z końcem 2020 roku.
Z tego względu FIA może ustalić nowe przepisy bez konsultacji z zespołami. Jedna z planowanych modyfikacji dotyczy wprowadzenia od sezonu 2021 niskoprofilowych opon na 18-calowych felgach.
To część pakietu przepisów na sezon 2021. Nie musi on przechodzić przez Komisję F1, bo dotyczy 2021 roku- powiedział w Abu Zabi dyrektor wyścigów Formuły 1, Charlie Whiting.
Zapytany o to, czy organ zarządzający ma w praktyce wolną rękę jeśli chodzi o przygotowanie nowych regulacji, odrzekł:
Zgadza się. Nie ma potrzeby, aby przepisy przechodziły przez Grupę Strategiczną, bo obecna struktura zarządzająca wygasa wraz z końcem 2020 roku. Nie mamy jeszcze nowej.
Brytyjczyk uważa przy tym, iż zespoły mają pozytywne zdanie na temat wprowadzenia 18-calowych obręczy.
Wszyscy się na to zgodzili. Od pewnego czasu wiadomo, że proponujemy przejście na 18-calowe felgi. Wydaje mi się, że nie ma żadnych niespodzianek lub przeciwników.
To element pakietu, który przygotowaliśmy wspólnie z FOM. Inną kwestią jest to, czy musi on przejść przez Komisję F1. Ściśle mówiąc nie musi, ponieważ po 2020 nie ma wyznaczonej struktury zarządzającej. Prawdopodobnie zostanie utworzona Komisja Formuły 1, ale równie dobrze wprowadzone może być inne rozwiązanie- podkreślił oficjel Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Do momentu stworzenia nowego modelu zarządzania prawo do zatwierdzania przepisów na sezon 2021 i kolejne przysługuje Światowej Radzie Sportu Motorowego FIA.