Weekend w telegraficznym skrócie

W ostatni weekend sporo działo się zarówno w europejskich, jak i północnoamerykańskich seriach
25.09.0620:38
Marek Roczniak
3182wyświetlenia
W ostatni weekend sporo działo się zarówno w europejskich, jak i północnoamerykańskich seriach wyścigowych. Rozstrzygnęła się już między innymi walka o tytuł mistrza Brytyjskiej Formuły 3, jednak w F3 Euro Series, DTM, Champ Car i NASCAR nadal nie wiadomo kto w tym roku zostanie mistrzem, no może poza wyjątkiem Champ Car, gdzie walka o tytuł jest już niemal rozstrzygnięta.
_

Mike Conway już w pierwszym z dwóch wyścigów na torze Silverstone zapewnił sobie tytuł mistrza Brytyjskiej Formuły 3, pokonując z łatwością dwójkę kierowców Carlin Motorsport, Oliviera Jarvisa i Christiana Bakkeruda. Dopiero czwarty na mecie zameldował się partner Conwaya z zespołu Raikkonen Robertson Racing, Bruno Senna. W drugim wyścigu Conway także okazał się nie do pokonania i żeby nie było wątpliwości, że to właśnie jemu należała się w tym roku korona mistrza, w obydwu wyścigach wykręcił najszybsze okrążenie i obydwa rozpoczął z pole position. Senna tym razem zdołał uplasować się przed Jarvisem, który stanął w drugim wyścigu na najniższym stopniu podium i obecnie ma siedem punktów przewagi nad Brazylijczykiem w klasyfikacji generalnej na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Senna ma więc jeszcze szansę na wywalczenie wicemistrzostwa. W klasie National tytuł mistrza ma już tymczasem zapewniony Wenezuelczyk Rodolfo Gonzales.

»  Rezultaty końcowe obydwu wyścigów na torze Silverstone
»  Klasyfikacje generalne klas Championship i National
_

Na hiszpańskim torze Catalunya (skrócona wersja o długości 2,949 km) odbyły się 15 i 16 runda F3 Euro Series. Pierwszy, rozegrany w strugach deszczu wyścig, wygrał piątkowy tester BMW Sauber F1 Team, Sebastian Vettel. Na pozostałych miejscach podium stanęli Japończyk Kohei Hirate i Argentyńczyk Esteban Guerrieri, a tymczasem główny rywal Vettela w walce o mistrzostwo, Paul di Resta, został ukarany za falstart i do mety dojechał dopiero na 10 pozycji. W drugim wyścigu Brytyjczyk finiszował na szóstej pozycji, a więc w całym weekendzie wywalczył zaledwie jeden punkt i jego przewaga w klasyfikacji generalnej nad Vettelem, który drugiego wyścigu nie ukończył ze względu na kolizję, zmalała do zaledwie czterech punktów na cztery wyścigi przed końcem sezonu. Drugi wyścig wygrał tymczasem Amerykanin Richard Antinucci przed swoim rodakiem Charliem Kimballem i Japończykiem Kazukim Nakajimą. Dla Antinucciego jest to pierwsze zwycięstwo w F3 Euro Series.

»  Rezultaty wszystkich sesji na torze Catalunya i klasyfikacje generalne
_

Głównym wydarzeniem na torze Catalunya w ostatni weekend był wyścig niemieckich mistrzostw samochodów turystycznych DTM, który poprzedził pokazowy przejazd bolidu McLaren-Mercedes MP4-21 z Pedro de la Rosą za jego kierownicą. Wyścig wygrał niemiecki kierowca Martin Tomczyk (Audi), odnosząc tym samym swoje pierwsze zwycięstwo w DTM. Na drugiej pozycji uplasował się lider klasyfikacji generalnej Bernd Schneider (Mercedes), natomiast podium uzupełnił inny kierowca Audi, Heinz-Harald Frentzen, a więc było to w pełni niemieckie podium. Schneider na dwa wyścigi przed końcem sezonu ma 18 punktów przewagi nad Tomem Kristensenem, a więc ma już w zasadzie zapewniony piąty tytuł mistrzowski. Warto wspomnieć o grzywnie nałożonej na Jeana Alesiego za nieuzasadnione ostre hamowanie na prostej przed Miką Hakkinenem. Obaj kierowcy finiszowali odpowiednio na 14 i 11 pozycji.

»  Rezultat końcowy wyścigu na torze Catalunya
»  Klasyfikacja generalna kierowców
_

Kierowcy z amerykańskiej serii Champ Car ścigali się tymczasem na torze Elkhart Lake w Wisconsin, gdzie Sebastien Bourdais liczył na przypieczętowanie swojego trzeciego tytułu mistrzowskiego. Francuz uległ jednak AJ Allmendingerowi i swojemu partnerowi z zespołu Newman/Haas, Bruno Junqueirze i stanął na najniższym stopniu podium, a więc Allmendinger zachował jeszcze szansę na zdobycie mistrzostwa, choć raczej minimalną, gdyż na dwa wyścigi przed końcem sezonu traci do Bourdais aż 58 punktów na niewiele ponad 60 możliwych do zdobycia. Chwile grozy przeżyła tymczasem Katherine Legge, której bolid został niemal całkowicie zniszczony po zakończonym serią karkołomnych akrobacji zderzeniu z bandą. Wypadek ten był następstwem awarii tylnego skrzydła na szybkiej sekcji toru, a z samochodu ocalał tylko kokpit kierowcy, ale to wystarczyło, aby Brytyjka wyszła z tej kraksy tylko z potłuczonymi kolanami.

»  Rezultat końcowy wyścigu na torze Elkhart Lake
»  Klasyfikacja generalna kierowców
__

W serii NASCAR w rozegranym na torze Dover International Speedway wyścigu swoje pierwsze od pięciu lat zwycięstwo odniósł Jeff Burton. Pierwsze zwycięstwo po 175-wyścigowej przerwie nie oznacza jednak, że Amerykanin był ostatnio w słabej formie, wprost przeciwnie - regularne kończenie wyścigów w czołówce w połączeniu z wczorajszym zwycięstwem zapewniło mu awans na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców. Burton awansował aż o cztery miejsca i ma obecnie sześć punktów przewagi nad Jeffem Gordonem, który wyścig na owalnym torze Dover ukończył na trzeciej pozycji za Carlem Edwardsem. Poprzedni lider klasyfikacji generalnej Kevin Harvick ze względu na awarię silnika spadł aż na piąte miejsce. Do końca tego sezonu zostało jeszcze osiem wyścigów.

»  Rezultat końcowy wyścigu na torze Dover International Speedway
»  Klasyfikacja generalna kierowców

KOMENTARZE

9
P@veL
26.09.2006 12:44
"Francuz uległ jednak AJ Allmendingerowi i swojemu partnerowi z zespołu Newman/Haas, Bruno Junqueirze i stanął na najniższym stopniu podium" No proszę, więc w ChampCar nie ma team-orders?
dejacek
26.09.2006 08:04
jaki talent kierowcy w dtm. Przecież oni tam stosują dokładanie kilogramów lepszemu zawodnikowi. To nie jest sport tylko jakiś wrestling
Provo
26.09.2006 07:02
Ad.DTM, może Hakkinen został mistrzem F1 bo miał w danym czasie najleprzy bolid? a w wyścigach samochodów o bardzo zbliżonym zawansowaniu technicznym, gdzie talent kierowcy ma większe znaczenie okazuje się, że Mika jest średnim kierowcą ?!?!
oligator
26.09.2006 06:17
a WTCC w turcji?
marrcus
25.09.2006 10:42
Róźne wyścigi, różne wymagania widać. Najlepsi i tak są kierowcy rajdowi (WRC) !!! A Benrnd Schneider od wielu lat jest w czołówce DTM Najorszy był wypdek Greg'a Moore'a ale on nie przeżył.
Phaedra
25.09.2006 08:27
JaJacek -tez mnie to zastanawia w DTM, co ciekawe, lider Bernd Schneider byl kierowca F1 w latach 88-90 w zespole Zakspeed. Widocznie nie ma to zupelnie przelozenia.
Pussik
25.09.2006 08:26
Też widziałam. Coś strasznego, myslałam, że nie przeżyje.
ASAD
25.09.2006 08:04
Widziałem ten wypadek Katherine Legge i z całą pewnością mogę stwierdzić, że był to najgorszy wypadek jaki widziałem. Całe szczęście, że wyszła z tego cało.
JaJacek
25.09.2006 07:24
Jeśli chodzi o DTM to zadziwijąca jest przeciętna postawa byłych kierowców F1. Czyżby 2-krotny były mistrz świata nie dawał rady przeciętniakom z DTM?