Leclerc na czele w drugim treningu przed GP Niemiec
Najszybszy z kierowców Mercedesa był trzeci i stracił do Monakijczyka 0,146s.
26.07.1916:30
4860wyświetlenia
Charles Leclerc popisał się najlepszym wynikiem w popołudniowej sesji treningowej F1 na Hockenheimringu, uzyskując lepszy wynik od Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.
Na samym początku z garażów wyjechali Lando Norris, Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Kierowcy Haasa kontynuowali porównania dwóch pakietów aerodynamicznych - pierwszy z początku sezonu znajdował się w bolidzie Francuza, drugi, zawierający elementy wprowadzone od GP Hiszpanii zamontowany był na podwoziu Duńczyka. To właśnie on został pierwszym liderem klasyfikacji, ustanawiając wynik 1:16,214s na pośredniej mieszance.
Po dziesięciu minutach na pierwszej pozycji plasował się Carlos Sainz (1:15,457s), który przebił wynik Lance'a Strolla z Racing Point. Nieco później wynik kierowcy McLarena poprawili Kimi Raikkonen (1:15,177s) i Grosjean. Pierwszy kwadrans FP2 dobiegał końca z szybkim Leclerkiem, który dyktował tempo z rezultatem 1:14,569s. Monakijczyk przyznawał, że prowadzenie bolidu jest bardzo ciężkie. Kierowca Ferrari sugerował wcześniej, że pedał hamulca znajduje się nieco bliżej jego stopy niż wcześniej.
Około 15:17 do jazdy przystąpił Bottas. Bez ani jednego kółka pozostawali jedynie Bottas i Verstappen. Tymczasem Robert Kubica przystąpił do pracy z lekkim opóźnieniem. Gdy trening startował przy bolidzie Polaka nadal trwały prace związane z montowaniem części. Po 25 minutach krakowianin miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne.
Mercedesy szybko wmieszały się w czołówkę. Hamilton trafił wskoczył na pierwsze miejsce (1:14,456s), a Bottas na trzecie, rozdzielając kierowców Ferrari: Leclerca i Vettela. Podczas gdy lider klasyfikacji generalnej korzystał z pośredniej mieszanki, jego kolega z zespołu miał założone twarde ogumienie Pirelli. Czołową piątkę uzupełniał Gasly, ale jego strata do lidera wynosiła ponad sześć dziesiątych sekundy.
Po trzydziestu minutach od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na dwóch pierwszych lokatach znajdowali się już Hamilton i Bottas. Swój osobisty rekord poprawił Verstappen, ale nie przełożyło się to na poprawę jego pozycji. Podczas pomiarowej próby lider Red Bulla zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu. Tuż po tym Grosjean i Stroll jako pierwsi wyjechali na tor na miękkim ogumieniu. Seria szybkich przejazdów tradycyjnie poprzedzała pełną koncentrację na przygotowaniach do wyścigu. Te ze względu na prognozy pogody zapowiadające ochłodzenie i deszcz nie mogły być jednak traktowane jako w pełni reprezentatywne.
Gdy Vettel poprawiał wynik Hamiltona na miękkich oponach (1:13,573s), Kubica przebywał w alei serwisowej, mając na koncie osiem okrążeń i wynik 1:17,439s, ze względu na który zajmował ostatnie miejsce, za George'em Russellem. W międzyczasie kolejni kierowcy, w tym ci ze ścisłej czołówki, decydowali się na przejazdy kwalifikacyjne z użyciem czerwonych Pirelli PZero. Na szybkim przejeździe Leclerc trafił na wolniejszych kierowców w ostatnich zakrętach, ale pomimo tego poprawił najlepszy czas dnia na 1:13,499s. Vettel był drugi. Trzecie miejsce należało do Hamiltona, który przy okazji uzyskał rekord w trzecim sektorze. Bottas zepsuł wyjazd z przedostatniego zakrętu, najechał na wysokie krawężniki i musiał zadowolić się P4, ze stratą prawie 0,7s do Leclerca.
Środek stawki był tym razem mocno wymieszany. W dolnej części TOP10 znajdowali się kierowcy Haasa, Racing Point, Alfy Romeo i Renault. Podczas gdy Racing Point potwierdzało konkurencyjną dyspozycję, McLaren ponownie zmagał się z problemami: Sainz zajmował jedenaste miejsca a Norris był dopiero szesnasty. Niewiele lepiej radził sobie Pierre Gasly - po szybkim kółku wychowanek Red Bulla był piętnasty. Jego czas był gorszy od tego, jakim legitymowali się zawodnicy Toro Rosso: Kwiat i Albon. Na samym dole tabeli różnica pomiędzy ostatnim Kubicą i dziewiętnastym Russellem zmniejszyła się do 0,080s.
Vettel rozpoczął dłuższy przejazd na pośrednich oponach, ale od razu zjechał do boksu informując inżyniera, że nie jest w stanie niczego się na nich nauczyć. Kierowca z Heppenheim otrzymał do swojego SF90 miękką mieszankę i rozpoczął stint od wyniku na poziomie 1:18,6s. Hamilton, który korzystał z takich samych opon, prezentował tempo 1:19,1s.
Niedługo po tym, jak Hulkenberg zatrzymał bolid na wyjeździe z alei serwisowej, Pierre Gasly rozbił swojego Red Bulla wyjeżdżając na prostą startową. Incydent, do którego doszło na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, doprowadził do przerwania sesji i wysłania na tor samochodu medycznego. Francuz uszkodził lewą stronę bolidu, uderzając o bariery za żwirową pułapką.
W ciągu ośmiu ostatnich minut po wznowieniu jazd nie doszło do większych zmian w tabeli ani żadnych kolejnych incydentów, które zakłóciłyby realizację programów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:13,449 | 33 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:13,573 | 0,124 | 0,124 | 30 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:13,595 | 0,146 | 0,022 | 30 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:14,111 | 0,662 | 0,516 | 30 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:14,133 | 0,684 | 0,022 | 23 | |
6 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:14,179 | 0,730 | 0,046 | 33 | |
7 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:14,268 | 0,819 | 0,089 | 32 | |
8 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:14,458 | 1,009 | 0,190 | 33 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:14,472 | 1,023 | 0,014 | 26 | |
10 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:14,518 | 1,069 | 0,046 | 30 | |
11 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:14,662 | 1,213 | 0,144 | 34 | |
12 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:14,800 | 1,351 | 0,138 | 39 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:15,010 | 1,561 | 0,210 | 33 | |
14 | Alexander Albon (23) | Toro Rosso STR14 | 1:15,062 | 1,613 | 0,052 | 36 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Red Bull RB15 | 1:15,089 | 1,640 | 0,027 | 19 | |
16 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:15,247 | 1,798 | 0,158 | 29 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:15,406 | 1,957 | 0,159 | 31 | |
18 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:15,470 | 2,021 | 0,064 | 28 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:16,900 | 3,451 | 1,430 | 27 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:16,980 | 3,531 | 0,080 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:18,590