Leclerc na czele w drugim treningu przed GP Niemiec

Najszybszy z kierowców Mercedesa był trzeci i stracił do Monakijczyka 0,146s.
26.07.1916:30
Nataniel Piórkowski
4295wyświetlenia


Charles Leclerc popisał się najlepszym wynikiem w popołudniowej sesji treningowej F1 na Hockenheimringu, uzyskując lepszy wynik od Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.

Na samym początku z garażów wyjechali Lando Norris, Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Kierowcy Haasa kontynuowali porównania dwóch pakietów aerodynamicznych - pierwszy z początku sezonu znajdował się w bolidzie Francuza, drugi, zawierający elementy wprowadzone od GP Hiszpanii zamontowany był na podwoziu Duńczyka. To właśnie on został pierwszym liderem klasyfikacji, ustanawiając wynik 1:16,214s na pośredniej mieszance.

Po dziesięciu minutach na pierwszej pozycji plasował się Carlos Sainz (1:15,457s), który przebił wynik Lance'a Strolla z Racing Point. Nieco później wynik kierowcy McLarena poprawili Kimi Raikkonen (1:15,177s) i Grosjean. Pierwszy kwadrans FP2 dobiegał końca z szybkim Leclerkiem, który dyktował tempo z rezultatem 1:14,569s. Monakijczyk przyznawał, że prowadzenie bolidu jest bardzo ciężkie. Kierowca Ferrari sugerował wcześniej, że pedał hamulca znajduje się nieco bliżej jego stopy niż wcześniej.

Około 15:17 do jazdy przystąpił Bottas. Bez ani jednego kółka pozostawali jedynie Bottas i Verstappen. Tymczasem Robert Kubica przystąpił do pracy z lekkim opóźnieniem. Gdy trening startował przy bolidzie Polaka nadal trwały prace związane z montowaniem części. Po 25 minutach krakowianin miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne.

Mercedesy szybko wmieszały się w czołówkę. Hamilton trafił wskoczył na pierwsze miejsce (1:14,456s), a Bottas na trzecie, rozdzielając kierowców Ferrari: Leclerca i Vettela. Podczas gdy lider klasyfikacji generalnej korzystał z pośredniej mieszanki, jego kolega z zespołu miał założone twarde ogumienie Pirelli. Czołową piątkę uzupełniał Gasly, ale jego strata do lidera wynosiła ponad sześć dziesiątych sekundy.

Po trzydziestu minutach od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na dwóch pierwszych lokatach znajdowali się już Hamilton i Bottas. Swój osobisty rekord poprawił Verstappen, ale nie przełożyło się to na poprawę jego pozycji. Podczas pomiarowej próby lider Red Bulla zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu. Tuż po tym Grosjean i Stroll jako pierwsi wyjechali na tor na miękkim ogumieniu. Seria szybkich przejazdów tradycyjnie poprzedzała pełną koncentrację na przygotowaniach do wyścigu. Te ze względu na prognozy pogody zapowiadające ochłodzenie i deszcz nie mogły być jednak traktowane jako w pełni reprezentatywne.

Gdy Vettel poprawiał wynik Hamiltona na miękkich oponach (1:13,573s), Kubica przebywał w alei serwisowej, mając na koncie osiem okrążeń i wynik 1:17,439s, ze względu na który zajmował ostatnie miejsce, za George'em Russellem. W międzyczasie kolejni kierowcy, w tym ci ze ścisłej czołówki, decydowali się na przejazdy kwalifikacyjne z użyciem czerwonych Pirelli PZero. Na szybkim przejeździe Leclerc trafił na wolniejszych kierowców w ostatnich zakrętach, ale pomimo tego poprawił najlepszy czas dnia na 1:13,499s. Vettel był drugi. Trzecie miejsce należało do Hamiltona, który przy okazji uzyskał rekord w trzecim sektorze. Bottas zepsuł wyjazd z przedostatniego zakrętu, najechał na wysokie krawężniki i musiał zadowolić się P4, ze stratą prawie 0,7s do Leclerca.

Środek stawki był tym razem mocno wymieszany. W dolnej części TOP10 znajdowali się kierowcy Haasa, Racing Point, Alfy Romeo i Renault. Podczas gdy Racing Point potwierdzało konkurencyjną dyspozycję, McLaren ponownie zmagał się z problemami: Sainz zajmował jedenaste miejsca a Norris był dopiero szesnasty. Niewiele lepiej radził sobie Pierre Gasly - po szybkim kółku wychowanek Red Bulla był piętnasty. Jego czas był gorszy od tego, jakim legitymowali się zawodnicy Toro Rosso: Kwiat i Albon. Na samym dole tabeli różnica pomiędzy ostatnim Kubicą i dziewiętnastym Russellem zmniejszyła się do 0,080s.

Vettel rozpoczął dłuższy przejazd na pośrednich oponach, ale od razu zjechał do boksu informując inżyniera, że nie jest w stanie niczego się na nich nauczyć. Kierowca z Heppenheim otrzymał do swojego SF90 miękką mieszankę i rozpoczął stint od wyniku na poziomie 1:18,6s. Hamilton, który korzystał z takich samych opon, prezentował tempo 1:19,1s.

Niedługo po tym, jak Hulkenberg zatrzymał bolid na wyjeździe z alei serwisowej, Pierre Gasly rozbił swojego Red Bulla wyjeżdżając na prostą startową. Incydent, do którego doszło na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, doprowadził do przerwania sesji i wysłania na tor samochodu medycznego. Francuz uszkodził lewą stronę bolidu, uderzając o bariery za żwirową pułapką.

W ciągu ośmiu ostatnich minut po wznowieniu jazd nie doszło do większych zmian w tabeli ani żadnych kolejnych incydentów, które zakłóciłyby realizację programów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF901:13,44933
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF901:13,5730,1240,12430
3Lewis Hamilton (44)Mercedes W10 EQ Power+1:13,5950,1460,02230
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W10 EQ Power+1:14,1110,6620,51630
5Max Verstappen (33)Red Bull RB151:14,1330,6840,02223
6Romain Grosjean (8)Haas VF-191:14,1790,7300,04633
7Lance Stroll (18)Racing Point RP191:14,2680,8190,08932
8Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C381:14,4581,0090,19033
9Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.191:14,4721,0230,01426
10Sergio Perez (11)Racing Point RP191:14,5181,0690,04630
11Carlos Sainz (55)McLaren MCL341:14,6621,2130,14434
12Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR141:14,8001,3510,13839
13Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.191:15,0101,5610,21033
14Alexander Albon (23)Toro Rosso STR141:15,0621,6130,05236
15Pierre Gasly (10)Red Bull RB151:15,0891,6400,02719
16Lando Norris (4)McLaren MCL341:15,2471,7980,15829
17Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C381:15,4061,9570,15931
18Kevin Magnussen (20)Haas VF-191:15,4702,0210,06428
19George Russell (63)Williams FW421:16,9003,4511,43027
20Robert Kubica (88)Williams FW421:16,9803,5310,08026
107% najlepszego czasu: 1:18,590