Fisichella dostanie najnowszą specyfikację silnika w Brazylii

Fernando Alonso pojedzie tymczasem w ostatnim wyścigu sezonu ze sprawdzoną wersją silnika
18.10.0620:45
Marek Roczniak
970wyświetlenia

Zespół Renault poinformował dzisiaj, że jeden z jego kierowców otrzyma na ostatni wyścig sezonu w Brazylii najnowszą specyfikację (E) silnika RS26 V8. Kierowcą tym będzie oczywiście Giancarlo Fisichella, którego głównym zadaniem będzie zdobycie jak największej ilości punktów, tak aby francuska stajnia zdobyła tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów.

Specyfikacja E ma z założenia wytrzymać tylko jeden weekend wyścigowy, a więc posiada nieco mniej trwałe komponenty w stosunku do poprzedniej specyfikacji, ale za to zapewniające większą moc. Przeszła ona pomyślnie wszystkie testy wytrzymałościowe przeprowadzone przez zespół i powinna wytrzymać do końca weekendu wyścigowego na torze Interlagos, jednak jak to zwykle bywa z nowymi specyfikacjami, nie jest w 100% pewna.

Tymczasem Fernando Alonso, któremu do obronienia wywalczonego w zeszłym roku tytułu mistrzowskiego wystarczy zaledwie jeden punkt niezależnie od pozycji końcowej Michaela Schumachera, otrzyma najnowszą wersję sprawdzonej i zarazem bardzo niezawodnej specyfikacji D - D5. Jest to poprawiona wersja dwuwyścigowego silnika użytego w Chinach i Japonii, co do której zespół nie ma najmniejszych wątpliwości, że wytrzyma cały jeden weekend.


Władze Renault F1 Team zapewniają jednak, że poza przydzieleniem różnych specyfikacji silników swoim kierowcom, zamierzają podejść do najbliższego weekendu w taki sam sposób jak do wszystkich pozostałych - z myślą o wygranej. "Najważniejsza rzecz to nic nie zmieniać i nie czuć presji, że jakakolwiek zmiana jest konieczna." - powiedział dyrektor techniczny Bob Bell. "Podchodzimy do każdego weekendu wyścigowego z zamiarem odniesienia zwycięstwa i tak też będzie w Brazylii".

"Chcemy wykonać naszą normalną pracę i niczego nie bierzemy za pewnik. Będziemy walczyć ostro na torze i reagować w odpowiedni sposób do zaistniałej sytuacji. Jest wiele matematycznych scenariuszy według których możemy wygrać lub ponieść porażkę, ale dla zespołu będzie to weekend wyścigowy jak każdy inny. Myślę, że zawsze uważaliśmy, iż najlepiej zdobywać mistrzostwo poprzez wygrywanie wyścigów".

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
kuba_new
19.10.2006 07:29
strategia okaze sie dobra dopieo po wyscigu
Verticus
19.10.2006 11:00
heh, to chyba dezinformacja wroga. Może być przecież i tak, że Alonso pojedzie z mocnym silnikiem, tyle że na "skręconych" obrotach. Trudno przewidzieć jak przygotują się pozostałe zespoły, a większość raczej nie będzie ustawiać się zachowawczo do tego wyścigu, a poza tym nie sposób odgadnąć rozwoju sytuacji w trakcie. Problem z dokręcaniem koła, 4 sekundy dłużej w boksie i potem trzeba będzie gonić, a żeby gonić, trzeba mieć czym. Tyle filozofii. Jak będzie - zobaczymy wkrótce!
rafaello85
19.10.2006 10:49
Trochę ryzykują z tą specyfikacją "E" dla Fisichelii. Pamiętamy GP Włoch i zasłonę dymną Alosno. A jakby na to nie patrzeć, to Renault walczy też o tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów.
emmil
19.10.2006 05:59
No właśnie... Ktoś oglądał MotoGP w niedzielę...Wypisz wymaluj...
K9G
18.10.2006 09:09
fisico walnie w alonso, MSC pierwszy masa drugi i dwa tytuly dla ferrari :)
Paweł
18.10.2006 07:56
Będzie dobrze !!! Trzymam kciuki.
Pussik
18.10.2006 06:57
Dobre podejście. :] Ciekawe czy Fisico coś zwojuje. Możemu padnie silnik i tytuł zdobędzie Ferrari? Alonso 3 - 6ptk Dublet Ferrari - 18ptk. :] Alonso 2 - 8ptk Podium Ferrari - 16ptk (to zamało ;/)