Hamilton najszybszy przed kwalifikacjami w Brazylii
Mocną formę w trzeciej sesji treningowej zaprezentował również Max Verstappen.
16.11.1917:04
2469wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton ukończył trzecią sesję treningową do Grand Prix Brazylii z najlepszym czasem okrążenia. Zaledwie 0,026 sekundy z tyłu był Max Verstappen z Red Bulla.
Sobotnie jazdy rozpoczęły duety Red Bulla oraz Haasa w asyście Lando Norrisa z McLarena. Z kolei pierwsze mierzone okrążenie na chłodnym Interlagos ustanowił Robert Kubica sześć minut po wywieszeniu zielonej flagi. Polak przejechał kółko w 1:14,407 na miękkich oponach Pirelli, wkrótce poprawiając się do 1:13,818. Kierowca otrzymał przed treningiem nowe podwozie, po tym, jak w drugiej piątkowej sesji był zaangażowany w incydent w trzecim zakręcie, doszczętnie rozbijając lewą sekcję bolidu.
Drugim kierowcą z czasem okrążenia był Carlos Sainz, który siedem minut po Kubicy podniósł poprzeczkę do 1:11,058, korzystając z pośredniego zestawu. Z kolei pokaz siły czołówki rozpoczął się dwadzieścia minut od rozpoczęcia finałowego treningu. Na torze mieliśmy bolidy Ferrari oraz Mercedesa i pierwsze miejsce zgarnął Lewis Hamilton z wynikiem 1:09,562 na miękkich oponach. Brytyjczyk miał przewagę 0,037 sekundy nad Leclerkiem, 0,104 sekundy nad Vettelem oraz 0,201 sekundy nad Bottasem.
Pięć minut później do stawki dołączył Max Verstappen, już podczas pierwszej próby ustanawiając najszybsze okrążenie - 1:09,327, by wkrótce podnieść poprzeczkę do 1:09,063. Holender tak jak pozostali kierowcy z czołówki miał założone miękkie ogumienie. Na poziom partnera z Red Bulla nie był w stanie wejść Alexander Albon, który stracił 0,7 sekundy i zajął wówczas szóste miejsce w tabeli. Tajlandczyk zwracał jednak uwagę na słabe prowadzenie się RB15.
W ostatnich dwudziestu minutach do akcji powróciło Ferrari. Pierwsze miejsce przejął Charles Leclerc z wynikiem 1:08,611, natomiast zaledwie 0,053 sekundy z tyłu był Sebastian Vettel. Po okrążeniach Monakijczyka i Niemca przyszła kolej na Lewisa Hamiltona, który pojechał jeszcze szybciej, uzyskując czas 1:08,320. Na pięć minut przed flagą w szachownicę Verstappen stracił tylko 0,026 sekundy do pierwszego Hamiltona, awansując na drugie miejsce.
W środku stawki najlepszym czasem okrążenia popisał się Daniił Kwiat z Toro Rosso, który przejechał Interlagos w 1:09,415. Mimo to różnice między kierowcami w tej części tabeli były niewielkie, o czym świadczy fakt, że dziesiąty Carlos Sainz z McLarena był niewiele ponad 0,1 sekundy wolniejszy od Rosjanina. Z kolei Robert Kubica był dwudziesty, tracąc 0,3 sekundy do partnera z Williamsa - George'a Russella. Polak był najbardziej pracowitym kierowcą podczas trzeciego treningu, przejeżdżając 23 kółka, starając się nadrobić stracony czas z piątku.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Lewis Hamilton ukończył trzecią sesję treningową do Grand Prix Brazylii z najlepszym czasem okrążenia. Zaledwie 0,026 sekundy z tyłu był Max Verstappen z Red Bulla.
Sobotnie jazdy rozpoczęły duety Red Bulla oraz Haasa w asyście Lando Norrisa z McLarena. Z kolei pierwsze mierzone okrążenie na chłodnym Interlagos ustanowił Robert Kubica sześć minut po wywieszeniu zielonej flagi. Polak przejechał kółko w 1:14,407 na miękkich oponach Pirelli, wkrótce poprawiając się do 1:13,818. Kierowca otrzymał przed treningiem nowe podwozie, po tym, jak w drugiej piątkowej sesji był zaangażowany w incydent w trzecim zakręcie, doszczętnie rozbijając lewą sekcję bolidu.
Drugim kierowcą z czasem okrążenia był Carlos Sainz, który siedem minut po Kubicy podniósł poprzeczkę do 1:11,058, korzystając z pośredniego zestawu. Z kolei pokaz siły czołówki rozpoczął się dwadzieścia minut od rozpoczęcia finałowego treningu. Na torze mieliśmy bolidy Ferrari oraz Mercedesa i pierwsze miejsce zgarnął Lewis Hamilton z wynikiem 1:09,562 na miękkich oponach. Brytyjczyk miał przewagę 0,037 sekundy nad Leclerkiem, 0,104 sekundy nad Vettelem oraz 0,201 sekundy nad Bottasem.
Pięć minut później do stawki dołączył Max Verstappen, już podczas pierwszej próby ustanawiając najszybsze okrążenie - 1:09,327, by wkrótce podnieść poprzeczkę do 1:09,063. Holender tak jak pozostali kierowcy z czołówki miał założone miękkie ogumienie. Na poziom partnera z Red Bulla nie był w stanie wejść Alexander Albon, który stracił 0,7 sekundy i zajął wówczas szóste miejsce w tabeli. Tajlandczyk zwracał jednak uwagę na słabe prowadzenie się RB15.
W ostatnich dwudziestu minutach do akcji powróciło Ferrari. Pierwsze miejsce przejął Charles Leclerc z wynikiem 1:08,611, natomiast zaledwie 0,053 sekundy z tyłu był Sebastian Vettel. Po okrążeniach Monakijczyka i Niemca przyszła kolej na Lewisa Hamiltona, który pojechał jeszcze szybciej, uzyskując czas 1:08,320. Na pięć minut przed flagą w szachownicę Verstappen stracił tylko 0,026 sekundy do pierwszego Hamiltona, awansując na drugie miejsce.
W środku stawki najlepszym czasem okrążenia popisał się Daniił Kwiat z Toro Rosso, który przejechał Interlagos w 1:09,415. Mimo to różnice między kierowcami w tej części tabeli były niewielkie, o czym świadczy fakt, że dziesiąty Carlos Sainz z McLarena był niewiele ponad 0,1 sekundy wolniejszy od Rosjanina. Z kolei Robert Kubica był dwudziesty, tracąc 0,3 sekundy do partnera z Williamsa - George'a Russella. Polak był najbardziej pracowitym kierowcą podczas trzeciego treningu, przejeżdżając 23 kółka, starając się nadrobić stracony czas z piątku.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:08,320 | 17 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:08,346 | 0,026 | 0,026 | 18 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:08,611 | 0,291 | 0,265 | 20 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:08,664 | 0,344 | 0,053 | 22 | |
5 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:09,136 | 0,816 | 0,472 | 17 | |
6 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:09,201 | 0,881 | 0,065 | 20 | |
7 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:09,415 | 1,095 | 0,214 | 22 | |
8 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:09,462 | 1,142 | 0,047 | 20 | |
9 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:09,585 | 1,265 | 0,123 | 18 | |
10 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:09,588 | 1,268 | 0,003 | 21 | |
11 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:09,619 | 1,299 | 0,031 | 21 | |
12 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:09,625 | 1,305 | 0,006 | 19 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:09,650 | 1,330 | 0,025 | 17 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:09,713 | 1,393 | 0,063 | 18 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:09,761 | 1,441 | 0,048 | 17 | |
16 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:09,798 | 1,478 | 0,037 | 20 | |
17 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:09,995 | 1,675 | 0,197 | 19 | |
18 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:10,312 | 1,992 | 0,317 | 16 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:10,843 | 2,523 | 0,531 | 19 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:11,205 | 2,885 | 0,362 | 23 |
107% najlepszego czasu: 1:13,102