Gasly dołączy do Alpine w zamian za silniki Renault dla Red Bulla?
Motorsport.com uważa, że do transferu Francuza najwcześniej może dojść w 2022 roku.
20.10.2016:38
1502wyświetlenia
Embed from Getty Images
Portal RaceFans.net sugeruje, że Pierre Gasly może dołączyć do Alpine w ramach ponownego porozumienia Red Bulla z Renault dotyczącego dostaw silników.
Od kilku dni spekuluje się, że obecny reprezentant AlphaTauri może dołączyć do zespołu francuskiego producenta już od sezonu 2021. Gasly zmieniając zespołowe barwy przejąłby posadę Estebana Ocona, który dysponuje ważnym kontraktem na starty w następnych mistrzostwach.
Według RaceFans.net, transfer Gasly'ego do Alpine może być powiązany z kontraktem na dostawy jednostek Renault dla ekip Red Bulla od 2022 roku. Austriacki producent napojów po przyszłorocznych zmaganiach będzie pozbawiony partnera silnikowego, co ma związek z decyzją Hondy o wycofaniu się z Formuły 1.
Podobna sytuacja miała miejsce w 2017 roku, kiedy Toro Rosso chciało zakończyć współpracę z Renault na rzecz Hondy. Wówczas warunkiem postawionym stajni z Faenzy było zwolnienie z kontraktu Carlosa Sainza, który finalnie został wypożyczony francuskiemu koncernowi do końca sezonu 2018.
Mimo to według Motorsport.com, scenariusz z przejściem Gasly'ego do Alpine jest najbardziej prawdopodobny dopiero w kontekście 2022 roku, kiedy wygaśnie kontrakt Estebana Ocona. 24-latek miał stać się bardzo pożądanym kierowcą przez Alpine dzięki zwycięstwu w Grand Prix Włoch, które było pierwszym dla Francji od prawie ćwierć wieku.
Portal RaceFans.net sugeruje, że Pierre Gasly może dołączyć do Alpine w ramach ponownego porozumienia Red Bulla z Renault dotyczącego dostaw silników.
Od kilku dni spekuluje się, że obecny reprezentant AlphaTauri może dołączyć do zespołu francuskiego producenta już od sezonu 2021. Gasly zmieniając zespołowe barwy przejąłby posadę Estebana Ocona, który dysponuje ważnym kontraktem na starty w następnych mistrzostwach.
Według RaceFans.net, transfer Gasly'ego do Alpine może być powiązany z kontraktem na dostawy jednostek Renault dla ekip Red Bulla od 2022 roku. Austriacki producent napojów po przyszłorocznych zmaganiach będzie pozbawiony partnera silnikowego, co ma związek z decyzją Hondy o wycofaniu się z Formuły 1.
Podobna sytuacja miała miejsce w 2017 roku, kiedy Toro Rosso chciało zakończyć współpracę z Renault na rzecz Hondy. Wówczas warunkiem postawionym stajni z Faenzy było zwolnienie z kontraktu Carlosa Sainza, który finalnie został wypożyczony francuskiemu koncernowi do końca sezonu 2018.
Mimo to według Motorsport.com, scenariusz z przejściem Gasly'ego do Alpine jest najbardziej prawdopodobny dopiero w kontekście 2022 roku, kiedy wygaśnie kontrakt Estebana Ocona. 24-latek miał stać się bardzo pożądanym kierowcą przez Alpine dzięki zwycięstwu w Grand Prix Włoch, które było pierwszym dla Francji od prawie ćwierć wieku.