Marlboro nadal z Ferrari
Do roku 2011 Marlboro będzie obecne w Formule 1 z zespołem Ferrari
01.12.0607:17
2075wyświetlenia
Koncern Philip Morris będzie nadal kontynuował umowę sponsorską z zespołem Ferrari, nawet pomimo obowiązywania zakazu reklam produktów tytoniowych w krajach Unii Europejskiej. Takie zapewnienie złożył niedawno jeden z pracowników tej firmy. Philip Morris promuje dzięki Ferrari markę papierosów Marlboro.
Nawet pomimo wycofania się branżowych rywali z Formuły 1, czyli Japan Tabacco (Mild Seven) i (British American Tabacco) Lucky Strike, firma Philip Morris zdecydowała się już dawno na kontynuację współpracy ze stajnią z Maranello. W sezonie 2007 włoska ekipa dostanie 175 milionów dolarów za eksponowanie logo Marlboro i pomimo faktu, że w czasie niektórych eliminacji nie pojawi się ono wcale na autach czy kombinezonach kierowców. Umowa będzie obowiązywała zgodnie z planem do czasu jej zakończenia, tak jak ustalono to wcześniej, czyli do końca roku 2011.
Tommaso di Giovanni pełniący funkcję przedstawiciela Philip Morris tak tłumaczy to wszystko:
Ciągle jesteśmy przekonani, że jest dla nas owocne bycie nadal w świecie Formuły 1. Uważa on, że możliwe są inne formy współpracy niż znane dotychczas, na innej płaszczyźnie.
Z kolei Jean-Francois Caubet z Renault twierdzi, że nowa umowa sponsorska z ING jest mniej lukratywna dla jego zespołu niż wcześniejszy długoterminowy kontrakt z Mild Seven. A jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że koncerny tytoniowe były dotychczas zmuszone płacić więcej ekipom Formuły 1 ze względu na różnorodne formy reklamy w różnych krajach. Caubet powiedział:
Problem, jaki pojawił się podczas, gdy jakiś koncern tytoniowy był zaangażowany w Formułę 1 był taki, że ciężko było wykreować jednolitą linię strategiczną w kontekście globalnej reklamy.
Źródło: HomeOfSport.com
KOMENTARZE