Verstappen najszybszy również w drugim treningu

Drugim najlepszym kierowcą był Leclerc przed Mercedesami.
13.11.2014:34
Łukasz Godula
3423wyświetlenia
Embed from Getty Images

Turcja po długiej przerwie przywitała Formułę 1 chłodnymi warunkami i niesamowicie śliską nawierzchnią. Zespoły spodziewały się trudności z dogrzaniem opon, jednak z pewnością nie aż tak dużych. Pierwszy trening przypominał taniec na lodzie. Z tego względu w drugiej sesji każdy miał sporo do nadrobienia w nieco bardziej miarodajnych warunkach, choć przyczepność ciągle była dość niska.

Pierwsze przejazdy w większości odbyły się na pośredniej mieszance i dawała ona znacznie lepszą przyczepność od twardych opon. Pierwsza połowa sesji przypominała raczej łapanie tempa w Monako niż typową pracę nad oponami. Najlepiej ta sztuka wychodziła Red Bullowi, który meldował się na czele tabeli, o dziwo z Albonem na pierwszym miejscu. Udało mu się zejść do granicy 1:30.

Po 30 minutach zawodnicy stwierdzili, że więcej już nie wycisną z pośredniej mieszanki i część stawki zdecydowała się na pierwsze wyjazdy na miękkim ogumieniu. Jednak nie rozwiązywało ono wszystkich problemów, gdyż śliska nawierzchnia powodowała ziarnienie, co tylko pogarszało przyczepność. Mimo narzekań Leclerc był w stanie przeskoczyć przed Albona, jednak jego czas nie przebił granicy 1:30.

Na kolejnych kółkach zarówno Red Bull, jak i Leclerc podkręcili tempo. Prowadził dalej Albon przed Verstappenem i kierowcą Ferrari, ale całą trójkę dzieliło zaledwie 0,017 sekundy. Jak się później okazało dopiero po kilku szybkich kółkach miękkie opony zaczęły pracować w miarę odpowiednio. Wykorzystał to Verstappen wykręcając czas 1:28,330. Prowadził tym samym przed Leclerkiem o 0,4 sekundy. Co ciekawe, Mercedes cały czas nie był w stanie wykorzystać swojego potencjału i meldował się za Monakijczykiem z Ferrari.

Druga część treningu pozwoliła na typową pracę nad oponami na długim dystansie. Nagumowanie toru było wystarczająco mocne, by zebrać jakiekolwiek dane. Oczywiście nie zmieniło to kolejności w tabeli i Verstappen pozostał na czele do końca. W użyciu mieliśmy mniej więcej równy podział między miękkimi i pośrednimi oponami. Obie mieszanki sprawiały wrażenie dość wytrzymałych, więc w niedzielę możemy spodziewać się jednego postoju jako typowej strategii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (33)Red Bull RB161:28,33037
2Charles Leclerc (16)Ferrari SF10001:28,7310,4010,40145
3Valtteri Bottas (77)Mercedes W11 EQ Performance1:28,9050,5750,17443
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W11 EQ Performance1:29,1800,8500,27539
5Alexander Albon (23)Red Bull RB161:29,3631,0330,18342
6Daniił Kwiat (26)AlphaTauri AT011:29,6891,3590,32643
7Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT011:29,9441,6140,25543
8Sebastian Vettel (5)Ferrari SF10001:30,0221,6920,07841
9Lance Stroll (18)Racing Point RP201:30,2971,9670,27538
10Lando Norris (4)McLaren MCL351:30,9072,5770,61039
11Sergio Perez (11)Racing Point RP201:31,1042,7740,19738
12Esteban Ocon (31)Renault R.S.201:31,3803,0500,27636
13Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C391:31,4933,1630,11339
14Carlos Sainz (55)McLaren MCL351:31,4983,1680,00540
15Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.201:31,6603,3300,16235
16Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C391:31,9323,6020,27243
17George Russell (63)Williams FW431:32,3023,9720,37039
18Romain Grosjean (8)Haas VF-201:32,5704,2400,26833
19Kevin Magnussen (20)Haas VF-201:32,8074,4770,23737
20Nicholas Latifi (6)Williams FW431:33,4885,1580,68140
107% najlepszego czasu: 1:34,513