Verstappen najszybszy również w drugim treningu
Drugim najlepszym kierowcą był Leclerc przed Mercedesami.
13.11.2014:34
3423wyświetlenia
Embed from Getty Images
Turcja po długiej przerwie przywitała Formułę 1 chłodnymi warunkami i niesamowicie śliską nawierzchnią. Zespoły spodziewały się trudności z dogrzaniem opon, jednak z pewnością nie aż tak dużych. Pierwszy trening przypominał taniec na lodzie. Z tego względu w drugiej sesji każdy miał sporo do nadrobienia w nieco bardziej miarodajnych warunkach, choć przyczepność ciągle była dość niska.
Pierwsze przejazdy w większości odbyły się na pośredniej mieszance i dawała ona znacznie lepszą przyczepność od twardych opon. Pierwsza połowa sesji przypominała raczej łapanie tempa w Monako niż typową pracę nad oponami. Najlepiej ta sztuka wychodziła Red Bullowi, który meldował się na czele tabeli, o dziwo z Albonem na pierwszym miejscu. Udało mu się zejść do granicy 1:30.
Po 30 minutach zawodnicy stwierdzili, że więcej już nie wycisną z pośredniej mieszanki i część stawki zdecydowała się na pierwsze wyjazdy na miękkim ogumieniu. Jednak nie rozwiązywało ono wszystkich problemów, gdyż śliska nawierzchnia powodowała ziarnienie, co tylko pogarszało przyczepność. Mimo narzekań Leclerc był w stanie przeskoczyć przed Albona, jednak jego czas nie przebił granicy 1:30.
Na kolejnych kółkach zarówno Red Bull, jak i Leclerc podkręcili tempo. Prowadził dalej Albon przed Verstappenem i kierowcą Ferrari, ale całą trójkę dzieliło zaledwie 0,017 sekundy. Jak się później okazało dopiero po kilku szybkich kółkach miękkie opony zaczęły pracować w miarę odpowiednio. Wykorzystał to Verstappen wykręcając czas 1:28,330. Prowadził tym samym przed Leclerkiem o 0,4 sekundy. Co ciekawe, Mercedes cały czas nie był w stanie wykorzystać swojego potencjału i meldował się za Monakijczykiem z Ferrari.
Druga część treningu pozwoliła na typową pracę nad oponami na długim dystansie. Nagumowanie toru było wystarczająco mocne, by zebrać jakiekolwiek dane. Oczywiście nie zmieniło to kolejności w tabeli i Verstappen pozostał na czele do końca. W użyciu mieliśmy mniej więcej równy podział między miękkimi i pośrednimi oponami. Obie mieszanki sprawiały wrażenie dość wytrzymałych, więc w niedzielę możemy spodziewać się jednego postoju jako typowej strategii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
Turcja po długiej przerwie przywitała Formułę 1 chłodnymi warunkami i niesamowicie śliską nawierzchnią. Zespoły spodziewały się trudności z dogrzaniem opon, jednak z pewnością nie aż tak dużych. Pierwszy trening przypominał taniec na lodzie. Z tego względu w drugiej sesji każdy miał sporo do nadrobienia w nieco bardziej miarodajnych warunkach, choć przyczepność ciągle była dość niska.
Pierwsze przejazdy w większości odbyły się na pośredniej mieszance i dawała ona znacznie lepszą przyczepność od twardych opon. Pierwsza połowa sesji przypominała raczej łapanie tempa w Monako niż typową pracę nad oponami. Najlepiej ta sztuka wychodziła Red Bullowi, który meldował się na czele tabeli, o dziwo z Albonem na pierwszym miejscu. Udało mu się zejść do granicy 1:30.
Po 30 minutach zawodnicy stwierdzili, że więcej już nie wycisną z pośredniej mieszanki i część stawki zdecydowała się na pierwsze wyjazdy na miękkim ogumieniu. Jednak nie rozwiązywało ono wszystkich problemów, gdyż śliska nawierzchnia powodowała ziarnienie, co tylko pogarszało przyczepność. Mimo narzekań Leclerc był w stanie przeskoczyć przed Albona, jednak jego czas nie przebił granicy 1:30.
Na kolejnych kółkach zarówno Red Bull, jak i Leclerc podkręcili tempo. Prowadził dalej Albon przed Verstappenem i kierowcą Ferrari, ale całą trójkę dzieliło zaledwie 0,017 sekundy. Jak się później okazało dopiero po kilku szybkich kółkach miękkie opony zaczęły pracować w miarę odpowiednio. Wykorzystał to Verstappen wykręcając czas 1:28,330. Prowadził tym samym przed Leclerkiem o 0,4 sekundy. Co ciekawe, Mercedes cały czas nie był w stanie wykorzystać swojego potencjału i meldował się za Monakijczykiem z Ferrari.
Druga część treningu pozwoliła na typową pracę nad oponami na długim dystansie. Nagumowanie toru było wystarczająco mocne, by zebrać jakiekolwiek dane. Oczywiście nie zmieniło to kolejności w tabeli i Verstappen pozostał na czele do końca. W użyciu mieliśmy mniej więcej równy podział między miękkimi i pośrednimi oponami. Obie mieszanki sprawiały wrażenie dość wytrzymałych, więc w niedzielę możemy spodziewać się jednego postoju jako typowej strategii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:28,330 | 37 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:28,731 | 0,401 | 0,401 | 45 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:28,905 | 0,575 | 0,174 | 43 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:29,180 | 0,850 | 0,275 | 39 | |
5 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:29,363 | 1,033 | 0,183 | 42 | |
6 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:29,689 | 1,359 | 0,326 | 43 | |
7 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:29,944 | 1,614 | 0,255 | 43 | |
8 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:30,022 | 1,692 | 0,078 | 41 | |
9 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:30,297 | 1,967 | 0,275 | 38 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:30,907 | 2,577 | 0,610 | 39 | |
11 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:31,104 | 2,774 | 0,197 | 38 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:31,380 | 3,050 | 0,276 | 36 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:31,493 | 3,163 | 0,113 | 39 | |
14 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:31,498 | 3,168 | 0,005 | 40 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:31,660 | 3,330 | 0,162 | 35 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:31,932 | 3,602 | 0,272 | 43 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:32,302 | 3,972 | 0,370 | 39 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:32,570 | 4,240 | 0,268 | 33 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:32,807 | 4,477 | 0,237 | 37 | |
20 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:33,488 | 5,158 | 0,681 | 40 |
107% najlepszego czasu: 1:34,513