Pierwszy dzień testów na torze Jerez

Dziś na torze Jerez zespoły Renault i Williams rozpoczęły pierwsze oficjalne testy w 2007 roku
16.01.0720:00
Marek Roczniak
2914wyświetlenia

Dziś na torze Jerez zespoły Renault i Williams rozpoczęły pierwsze oficjalne testy w 2007 roku. Ekipa Renault w zeszłym tygodniu pojawiła się co prawda na torze Silverstone, jednak przeprowadziła tylko krótki test swojego nowego bolidu R27 w linii prostej, podczas którego Nelson Piquet Jr przejechał zaledwie 20 km.

Tym razem francuska stajnia przywiozła na testy drugi gotowy egzemplarz R27, który przetestował po raz pierwszy jeden z kierowców wyścigowych Renault - Giancarlo Fisichella. Włoch pierwsze okrążenie zapoznawcze zaliczył o godzinie 9:40, a następnie skupił się na sprawdzaniu systemów nowego auta i wszystkich nowych komponentów, łącznie przejeżdżając 33 okrążenia.

R27 jest na razie pomalowany w przejściowe barwy. Kojarzący się z Mild Seven jasnoniebieski kolor zgodnie z przewidywaniami zastąpił jeden z kolorów nowego tytularnego sponsora Renault - granatowy, natomiast reszta samochodu pozostała żółta. Na razie nie wiadomo, czy na ostatecznej wersji malowania pojawi się również drugi z kolorów korporacyjnych ING - pomarańczowy.

Tymczasem jeśli chodzi samą konstrukcję auta, najbardziej rzucającym się w oczy szczegółem są niewątpliwie boczne lusterka przymocowane nie do monocoque, a do bocznych skrzydełek przy wlotach powietrza do chłodnic. Zmienił się także kształt wlotów, a na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne osłony jak w Ferrari. Poza tym nowy samochód wydaje się być rozwinięciem zwycięskich R25-R26, którym nie tak dawno poświęciliśmy trochę uwagi.


To zawsze wyjątkowa chwila, kiedy prowadzi się po raz pierwszy nowy samochód i miałem dobre odczucia, kiedy wyjechałem na tor w R27 dziś rano. - powiedział Fisichella. Samochód sprawia imponujące wrażenie pod względem wizualnym i od razu dobrze mi się go prowadziło.

Tor był dosyć zabrudzony i była mała przyczepność, więc trudno jednoznacznie ocenić osiągi i właściwości jezdne, zwłaszcza że jazdę ograniczył problem z silnikiem pod koniec dnia. Jednakże jak dotąd samochód reaguje tak jak się spodziewaliśmy i czuje się taką samą wygodę jak w R25 i R26. To dobry znak w obecnym stadium i liczymy na kontynuowanie naszej pracy jutro.

Francuska stajnia pozostanie na torze Jerez do czwartku. Dzisiaj towarzystwa Fisichelli dotrzymywał tylko kierowca testowy Williamsa - Kazuki Nakajima, prowadząc przejściową wersję zeszłorocznego bolidu FW28 z silnikiem Toyoty. Japończyk przejechał 86 okrążeń i okazał się wolniejszy od kierowcy Renault o 0,3 sekundy. Testy na torze Jerez mają także przeprowadzać w tym tygodniu zespoły Red Bull, Super Aguri i Toyota.

Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Jerez można znaleźć tutaj.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Giancarlo Fisichella (-)Renault R27331:20,683
2Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW28B861:20,9850,302 0,302

KOMENTARZE

25
Paweł
17.01.2007 07:32
A ktoś tu pisał wcześniej: "dlaczego na temat Renaulta czy Williamsa się tak mało pisze" , a tu prosze!!! Już trzecia stronka. Pozdrawiam
boSS
17.01.2007 07:09
jacek, buahaha a BMW z tym składem to sobie może powalczyć o max 8 miejsce bo nawet ich ogórki objadą
Marcin17
17.01.2007 04:56
ale to jest taki klor testowy. ciekawe czy sponsor ING wprowadzi na renault pomaranczowy kolor tylko troche dziwnie będzie wyglądać nowe renault!!!
Lukas
17.01.2007 01:50
Tak na pierwszy rzut oka to renault chyba najwięcej na razie zmieniło w wyglądzie (nie chodzi mi o kolory). Ładnie wyglądają skrzydła i te wloty do chłodnic :) Podoba mi się też przednie skrzydło williamsa :) Co do kołpaków to dziwi mnie, że tylko 2 teamy na razie je zrobiły skoro pomagają w chłodzeniu... Jeszcze o kolorach - pamiętacie Maka w zeszłym roku :P "Trochę" się później zmienił ;) wydaje mi się że renault też tak zrobi :)
GroM
17.01.2007 09:13
Nie wiadomo jak bedzie, stawka jest bardzo mocna. Patrze teraz na Williamsa, bolid przed premiera juz jest inny, a kto wie jaki bedzie ten nowy. W tamtym roku Cosworth z czasem nie dawal rady, ale na poczatku sezonu bolid byl bardzo dobry. Teraz z nowym silnikiem kto wie jak bedzie i nie mozna nikogo ignorowac, tak samo Renault, ktore wyglada na bardzo szybkie. Kovalainen na pewno pokarze klase, jezeli bylby cienki, to nikt by go nie posadzil w miejscu Alonso. Ludzie ktorzy go wybrali musza znac sie na rzeczy. BMW tez musialo wiele widziec w Kubicy ze zatrudnili go na testy. Musieli go juz pewnie wczesniej ogladac i analizowac jego jazde.
jacek2601
17.01.2007 08:29
Oby Renault z pierwszego miejsca nie spadł za Bmw w klasyfikacji generalnej. Z takim składem na 2007 rok to cienko ich widze:)
Bart2005
17.01.2007 07:10
Paweł to przedstawiciel typowej grupy "fanów" Renault. Zmieszają z błotem swoich przeciwników w każdej sytuacji. Masz rację Hikitori, jak Ferrari zaczęło używać tych "kołpaków" to podnieśli raban, ze one też są nielegalne i twierdzili, że wyniki Ferrari to zasługa tego właśnie elementu, więc trzeba go zakazać. Teraz nagle nie widać takich wypowiedzi. I nie sądzę, aby Paweł obraził kogokolwiek w swoim pierwszym poście. A na przyszłość Pawle korzystaj ze słownika ortograficznego.
Hitokiri
16.01.2007 11:50
Chyba raczej w 2005 :P :) 2006 to był dobry sezon. Fakt, nie wygrali, ale walka toczyła się do ostatniego wyścigu praktycznie. Akle chyba odchodzimy od tematu trochę...
Paweł
16.01.2007 10:48
no wlasnie, troche was zawiedli chyba w 2006 ??? :)
Hitokiri
16.01.2007 10:00
Paweł: ależ w życiu nie chciałem nikogo obrazić. Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że jak używa czegoś ferrari to są protesty, natomiast obecnie... chyba wypadałoby coniektórym odwołać swoje słowa z poprzedniego sezonu... "i jeszcze jedno" = trzeba wierzyć w swoich idoli, nie? :) ty wierzysz w Renault, my wierzymy w Ferrari :)
Falarek
16.01.2007 09:33
Paweł_ale jak spojrzysz na wyniki Renault to w głównej mierze to była zasługa Alonso bo Fisichella dość mocno od niego odstawał. Wiem można powiedzieć ze Ferrari dzięki Schumacherowi wygrywało ale jednak drudzy kierowcy Ferrari osiągali lepsze rezultaty niż Fisichella przy boku Alonso i jakoś nie wierzę że nagle miałoby się to zmienić. A Kovalainen mimo ze utalentowany to jednak nie na tyle doświadczony by walczyć odrazu o tytuł MŚ.
zitol
16.01.2007 09:14
@d'Angelo "jakby ktoś nie zauwazył to lusterka i kołpaki zerżniete od Ferrari !! czyzby u Renault-a brak pomysłów ??" Jakbyś się przyjrzał tym lusterkom to byś nie powiedział że są zerżnięte z Ferrari.... To ewolucja tego założenia... Nie wspomnę że Ferrari(jak i inni) zerżnęło spoilerek przez bocznymi wlotami od Hondy... Po prostu jesteś fanatykiem Ferrari(Tifosi :D).. nie krytykuj innych jeśli twoi robią to samo :) No w końcu o to chodzi w F1.. jeśli inny wymyślili coś wcześniej... to trzeba zerżnąć.. :D
Paweł
16.01.2007 09:08
i jeszcze jedno. tak piszecie ze renault sie już nie liczy w walce o mistrzowski tytuł - tak jak rok i dwa lata temu. poczekajmy a zobaczymy. bo w emocjach to pisałem :) panie prof
Snake Plissken
16.01.2007 09:08
Paweł, na litość boską - nie pisze się "budrzet", tylko "budżet, nie pisze się "szacónek", tylko "szacunek" i nie pisze się "się zastanów" tylko "zastanów się".
d'Angelo
16.01.2007 08:56
jakby ktoś nie zauwazył to lusterka i kołpaki zerżniete od Ferrari !! czyzby u Renault-a brak pomysłów ??
Paweł
16.01.2007 08:54
do Hitokiri: z twojej wypowiedzi sadze ze chciales nas obrazic??!!, obrazić fanów mistrzowskiej ekipy,która z nienajwiększym budrzetem w całej stawce zdobyła tytuł mistrzowski dwa razy z rzędu pokonując najpierw McLarena, a póżniej Ferrarii. Przeczytaj to uważnie i się zastanów nad tym co napisałeś. Troche szacónku dla mistrzów. ok??
Hitokiri
16.01.2007 08:45
hej fani renault, "kołpaki" nie są już "nielegalne"? :D
d'Angelo
16.01.2007 08:20
pytam się dlaczego tak mało komentarzy na temat Renault-a i Williams-a ?? czyzby renault tak spadło w rankingach fachowców ??
andy
16.01.2007 08:14
amortyzatory z ruchomą masą też dawały efekty
Adriannn
16.01.2007 08:12
Jak daje efekty to czemu nie?!
mikoolaj
16.01.2007 08:02
Renault poszło w ślady Ferrari i też założyło z tyłu "kołpaki"
Krzysiek66
16.01.2007 07:45
Upss ale gafa
Maraz
16.01.2007 07:31
Nie, przejściowe - tak jak pisze w opisie.
Krzysiek66
16.01.2007 07:25
To jest ostateczne malowanie R27?
Artur2406
16.01.2007 07:14
Fisico tak słabo czy Nakajima tak dobrze?