Trzeci dzień testów BMW na torze Ricardo Tormo

Dziś dobiegły końca trzydniowe testy zespołu BMW Sauber na torze Ricardo Tormo w Walencji
19.01.0719:29
Marek Roczniak
2470wyświetlenia
Dziś dobiegły końca trzydniowe testy zespołu BMW Sauber na torze Ricardo Tormo w Walencji. Po niezbyt udanym debiucie za kierownicą F1.07, w piątek Robert Kubica przejechał już ponad 100 okrążeń i zdołał nieznacznie poprawić najlepszy czas Nicka Heidfelda sprzed dwóch dni.

Razem z Polakiem w dzisiejszych jazdach uczestniczył także drugi kierowca testowy stajni z Hinwil - Timo Glock. Niemiec zasiadł w hybrydowej wersji zeszłorocznego bolidu F1.06 z nową skrzynią biegów i także zdołał przejechać ponad 100 okrążeń, a jego strata do Kubicy wyniosła niespełna sekundę.


Oto jak dyrektor techniczny zespołu Willy Rampf podsumował ostatni dzień pierwszej serii testów nowego auta: Jesteśmy zadowoleni z pierwszych testów F1.07. Bez wątpienia samochód ten ma duży potencjał.

Po udanym wstępnym teście we wtorek, byliśmy w stanie rozpocząć pracę nad różnymi systemami w kolejnych dniach. Objęło to ustawienia przekładni z nieprzerwaną zmianą biegów, a także sprawdzanie systemu hydraulicznego i układu chłodzenia.

Podczas ostatnich dwóch dni skupiliśmy się głównie na ustawieniach auta. Dobrze było zobaczyć, jak samochód reaguje na zmiany w korelacji do naszych symulacji. To potwierdza, że mamy solidną podstawę do dalszego programu rozwojowego. - dodał Rampf.

Zespół BMW Sauber wznowi testy w Walencji we wtorek, 30 stycznia, kiedy będzie miał już do dyspozycji drugi gotowy do jazdy egzemplarz F1.07.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Robert Kubica (-)BMW Sauber F1.071011:12,099
2Timo Glock (-)BMW Sauber F1.06B1101:13,0050,906 0,906

KOMENTARZE

7
rmn
20.01.2007 11:01
Zeby byc na granicy wytrzymalosci wszystkich komponentow samochodu trzeba najpierw sprawdzic, gdzie ona dokladnie jest. Wiec moim zdaniem awarie na testach sa czyms co musi sie zdarzac, a czasmi pewnie sa 'prowokowane' przez zespoly. Nie zgadzam sie tez z tym, ze na testach nie jezdzi sie zeby wykrecic czas. Oczywiscie, ze tez po to sie jezdzi! Jak pracjesz nad setupem samochodu to wlasne po to, zeby zobaczyc z jakimi ustawieniami pojedziesz najszybciej? Tyle tylko, ze czasy podawane przez teamy sa nieoficjalne wiec, rownie dobrze moglibysmy je wymyslac. A swoja droga to testy pelnia tez role treningow dla kierowcow co tez musi powodowac, ze czesc okrazen jest pokonywana 'na czas'.
sasza82
20.01.2007 10:26
-->>andrzej45: Też tak uważam-najważniejsze aby podczas testów właściwie ustawili bolid pod nowe opony i sprawdzili wszystkie układy.Najbardziej cieszy właśnie bezawaryjna jazda...uzyskiwane czasy do rzecz drugorzędna przynajmniej dla mnie...
andrzej45
20.01.2007 09:14
Ważne, że 100 kółek bez awarii.
ICEman
19.01.2007 08:35
no prawie i Robert dobił sie do 1:11
zombie
19.01.2007 08:21
niema co porównywać prawdziwy sprawdzian dopiero na pierwszym wyścigu a te wszystkie testy nic nie pokazują tak samo jest co roku.
leon
19.01.2007 07:58
Samotne testy poszczególnych teamów są beznadziejne , nie wiadomo do czego je porównywać , a szary kibic nagrzany na nowy sezon czeka i się wscieka .
owca
19.01.2007 07:54
doby czas Kubicy! najlepszy ze wszystkich osiągnietych przez BMW w Valenci :) strata do wyniku Alonso, sprzez 2 dni tez niewielka 0,046 s. mam nadzieje, ze to oznacza ze Kubek powoli przyzwyczaja sie do nowych opon ;)