Analiza techniczna modelu Renault R27

Projekt jest wyraźną kontynuacją zwycięskich maszyn R26 i R25
20.01.0711:11
deZZember & Maraz
2358wyświetlenia

Podczas gdy nowe Renault R27 testowało na torze Jerez w tym tygodniu, można było lepiej przyjrzeć się jego detalom. Najnowszy projekt jest wyraźną kontynuacją zwycięskich maszyn R26 i R25.

Pierwszą sprawą, która rzuca się w oczy, jest przednie zawieszenie, w którym pozostawiono rozwiązanie typu V keel. To oznacza, że - jeżeli zespół Red Bull zastosuje rozwiązanie kila zerowego (zero keel) - zespół Renault może pozostać jedynym w sezonie 2007, który stosuje rozwiązanie inne niż kil zerowy.

Najprawdopodobniej jednak takie rozwiązanie nie ma aż tak bardzo ujemnego wpływu na aerodynamikę, a może dać zespołowi więcej możliwości regulacji geometrii zawieszenia, co może być ważniejsze uwzględniając naukę nowych opon firmy Bridgestone.

Zakrzywiony płat nad przednim skrzydłem wydaje się być większy, niż ten stosowany w zeszłym sezonie, natomiast kształt deflektorów i monocoque wydają się być przeniesione z zeszłorocznego modelu. Najbardziej zmienione wydają się być osłony chłodnic, których wlot ma teraz przekrój trójkątny.

Najbardziej rzucają się w oczy nowe boczne owiewki zintegrowane z lusterkami wstecznymi. Wyraźny widok w lusterkach będzie jednak sprawą dyskusyjną, ponieważ owiewki mają tendencję do wpadania w wibracje przy większych prędkościach. W dalszej części bolidu osłony chłodnic ciasno opasają konstrukcję, przez co wydech wystaje całkiem sporo ponad nadwozie, w przeciwieństwie do modelu R26.

Na koniec warto dodać, że na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne jak w Ferrari osłony, które poprawiają chłodzenie hamulców, eliminując tworzące się w tym miejscu turbulencje powietrza.

Zobacz także:


Źródło: Autosport.com (Autor oryginalnego opracowania: Craig Scarborough), informacja własna

KOMENTARZE

15
jacek2601
22.01.2007 09:26
Więc o tym mówie:)
TobaccoBoy
22.01.2007 01:17
jacek2601. Moment obrotowy w bolidach F1 wynosi coś ok. 300-350 Nm i jego zwiększanie jest dosyć utrudnione przez "specyfikę" silników wysokoobrotowych. A rezerwy mocy zawsze się przydadzą.
McMarcin
21.01.2007 02:55
oby mieli sporo mocy, bo będzie im brakowało dobrego kierowcy. Lubię Fissico, ale obawiam sie, że psychicznie może nie wytrzymać obciążenia i Renault spadnie poza pierwszą trójke
jacek2601
21.01.2007 02:45
Ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika, a co za tym idzie jego teoretycznej mocy maksymalnej ma sie niczym do jego elastyczności, a to chyba najistotniejsza sprawa.
TobaccoBoy
21.01.2007 02:04
Przy 19k obr/min moc wszystkich bolidów będzie się wahać w okolicy 750 KM. Dopiero w następnym roku po zakazaniu wielu skrzydełek, deflektorów i wprowadzeniu slicków moc się będzie w końcu liczyła.
jacek2601
21.01.2007 01:28
Pussik widze, że niesamowicie interesuje Cie aero. Dla mnie zawsze najważniejsza jest niezawodność i moc silnika.:) Ciekawe ile pary w tym sezone zaprezentuje renówka.
TobaccoBoy
21.01.2007 11:29
Renówki V-kil, reszta zero-kil (nawet podwójne mocowanie zwieszenia wyszło z mody po zmianie przepisów i silników, inny balans i rozłożenie mas)
Pussik
21.01.2007 10:55
Wypisze ktoś jaki zespół jakich kili używa?
TobaccoBoy
20.01.2007 03:56
Renault wiele ryzykuje tak jak klik lat temu McLaren kiedy dalej rozwijał podwójne mocowanie przedniego zwieszenia. V-kil w sumie ma jedną wielka zaletę: o wiele lepiej stabilizuje zwieszeni, niż zero-kil.
Kid
20.01.2007 03:47
Konkretnie dolnych wahaczy przedniego zawieszenia Tutaj jest to pokazane: http://www.f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=6052
Hitokiri
20.01.2007 03:39
"Różniste kile to typ mocowania przedniego spojlera do bolidu, czy tak?" zawieszenia z przodu
Pussik
20.01.2007 03:25
Renault się obudziło z V-kilem w nocniku. Różniste kile to typ mocowania przedniego spojlera do bolidu, czy tak?
marrcus
20.01.2007 02:56
A co to V-kil?
deeze
20.01.2007 02:52
McLaren od dawna już używa kila zerowego (Adrian Newey). Natomiast ostatnio najbardziej zdziwiła mnie wiadomość o tym, że również Ferrari zrezygnowało z single keel'a. No to teraz ciekawie to wygląda z Renault :)
Pussik
20.01.2007 12:30
Czyli jak u wszystkich innych zespołow, nic drastycznie się nie zmieniło. McLaren nie używa juz V-kila?