RacingNews365: Verstappen nie potrzebuje nowej skrzyni biegów
Kierowca Red Bulla powinien wyruszyć do wyścigu z trzeciego pola startowego.
05.12.2110:38
2277wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen uniknie kary cofnięcia na starcie. Jak donosi Dieter Rencken dla portalu RacingNews365 w bolidzie kierowcy Red Bulla nie będzie musiało dojść do wymiany skrzyni biegów.
Verstappen rozbił swój bolid w ostatnim zakręcie okrążenia, które mogło dać mu pole position do wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej.
Przed wirażem numer 27 Holender jechał o 0,3s szybciej, niż na swoim wcześniejszym szybkim kółku. Chwilę później zblokował jednak przednie koło i zahaczył prawym tylnym narożnikiem RB16B o betonową barierę.
Ze względu na kąt, pod jakim doszło do kontaktu oraz uszkodzenia powstałe w obszarze zawieszenia, Red Bull obawiał się, iż lider klasyfikacji generalnej będzie potrzebował nowej skrzyni biegów.
W przypadku przeprowadzenia tego typu wymiany na zawodnika nałożona zostałaby kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie. W efekcie 24-latek wyruszyłby do zawodów nie z trzeciego a dopiero z ósmego pola startowego.
Kontrola przeprowadzona po czasówce przez mechaników Red Bulla miała jednak wykazać, że przekładnia zainstalowana w konstrukcji Verstappena działa we właściwy sposób.
Wiadomość ta nie została oficjalnie potwierdzona przez FIA, która stosowne dokumenty - w tym ustawienie na starcie - opublikuje w niedzielę przed wyścigiem Grand Prix.
Max Verstappen uniknie kary cofnięcia na starcie. Jak donosi Dieter Rencken dla portalu RacingNews365 w bolidzie kierowcy Red Bulla nie będzie musiało dojść do wymiany skrzyni biegów.
Verstappen rozbił swój bolid w ostatnim zakręcie okrążenia, które mogło dać mu pole position do wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej.
Przed wirażem numer 27 Holender jechał o 0,3s szybciej, niż na swoim wcześniejszym szybkim kółku. Chwilę później zblokował jednak przednie koło i zahaczył prawym tylnym narożnikiem RB16B o betonową barierę.
Ze względu na kąt, pod jakim doszło do kontaktu oraz uszkodzenia powstałe w obszarze zawieszenia, Red Bull obawiał się, iż lider klasyfikacji generalnej będzie potrzebował nowej skrzyni biegów.
W przypadku przeprowadzenia tego typu wymiany na zawodnika nałożona zostałaby kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie. W efekcie 24-latek wyruszyłby do zawodów nie z trzeciego a dopiero z ósmego pola startowego.
Kontrola przeprowadzona po czasówce przez mechaników Red Bulla miała jednak wykazać, że przekładnia zainstalowana w konstrukcji Verstappena działa we właściwy sposób.
Wiadomość ta nie została oficjalnie potwierdzona przez FIA, która stosowne dokumenty - w tym ustawienie na starcie - opublikuje w niedzielę przed wyścigiem Grand Prix.