Hamilton na czele drugiego treningu
Wyniki sesji nie były jednak do końca miarodajne.
10.12.2115:04
4083wyświetlenia
Drugi trening to ten, który na Yas Marina liczy się najbardziej. Warunki zbliżone są do tych, które zastaną ekipy w kwalifikacjach i wyścigu. Nie może więc dziwić bardzo duża aktywność na torze już od pierwszych minut sesji.
Wszyscy poza McLarenem zdecydowali się wyjechać na pośrednich oponach. Ekipa z Woking testowała miękką mieszankę, co dało im dość wysoką pozycję na początku zajęć. Mimo wszystko to Hamilton wykręcił lepszy czas, pomimo twardszej mieszanki. Kierowcy za to zbliżali się coraz bardziej do limitu. Bottas uderzył prawym tylnym kołem w metalowe bariery, a Latifi zwiedził dość głęboko pobocza obiektu w Abu Zabi, lekko uderzając w barierki.
Na miękkich oponach Mercedesy nieco podkręciły tempo. Na czoło tabeli wskoczył Bottas, a Hamilton był wolniejszy od niego o 0,021 sekundy. Verstappen za to tracił ponad 0,2 sekundy. Nie były to jednak nieosiągalne czasy, gdyż już po chwili na pierwszym miejscu zameldował się Ocon z czasem 1:24,034.
Symulacje kwalifikacji nie przyniosły właściwie żadnych odpowiedzi. Hamilton pojechał jeszcze jedno szybkie kółko i objął prowadzenie z czasem 1:23,691. Obraz jednak zamazywały różne tryby silników, gdyż każda jednostka znajdowała się już u kresu życia. Tak więc z Oconem na drugim miejscu przystąpiliśmy do symulacji wyścigu z dużym zapasem paliwa.
Dłuższe przejazdy również dały dość nietypowe czasy, gdyż Hamilton tracił zdecydowanie więcej niż w poprzednich wyścigach, a nic nie zwiastuje nagłego załamania formy Mercedesa. Obwiniane było tu dalsze oszczędzanie silnika. Wygląda więc na to, że jakichkolwiek odpowiedzi doczekamy się dopiero w kwalifikacjach.
Sesja zmierzała do spokojnego końca, jednak na minutę przed wywieszeniem flagi w szachownicę kraksę za wyjazdem spod hotelu zaliczył Raikkonen. W samochodzie Alfy Romeo doszło do sporych uszkodzeń tyłu samochodu, przez co wywieszono czerwoną flagę. Anulowano tym samym próbne starty z gridu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:23,691 | 26 | |||
2 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:24,034 | 0,343 | 0,343 | 29 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:24,083 | 0,392 | 0,049 | 29 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:24,332 | 0,641 | 0,249 | 25 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:24,400 | 0,709 | 0,068 | 26 | |
6 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:24,495 | 0,804 | 0,095 | 27 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:24,532 | 0,841 | 0,037 | 26 | |
8 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:24,557 | 0,866 | 0,025 | 29 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:24,844 | 1,153 | 0,287 | 29 | |
10 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:24,940 | 1,249 | 0,096 | 27 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:24,959 | 1,268 | 0,019 | 26 | |
12 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:25,108 | 1,417 | 0,149 | 27 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:25,153 | 1,462 | 0,045 | 27 | |
14 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:25,195 | 1,504 | 0,042 | 27 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:25,385 | 1,694 | 0,190 | 26 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:25,440 | 1,749 | 0,055 | 23 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:25,549 | 1,858 | 0,109 | 29 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:25,687 | 1,996 | 0,138 | 22 | |
19 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:25,784 | 2,093 | 0,097 | 27 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:26,336 | 2,645 | 0,552 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:29,549