Carmagazine: Audi finalizuje przejęcie Grupy McLaren
Z kolei Porsche ma być o krok od porozumienia z zespołami Red Bulla.
07.01.2218:32
5014wyświetlenia
Embed from Getty Images
Carmagazine.co.uk informuje, że Audi jest o krok od przejęcia Grupy McLaren - działu Automotive oraz zespołu F1. Z kolei Porsche miało już porozumieć się odnośnie współpracy z ekipami Red Bulla od 2026 roku.
Grupa Volkswagen od wielu miesięcy ma rozważać wejście do Formuły 1 i coraz więcej wskazuje na to, że marki niemieckiego giganta finalizują swoje plany. Audi jeszcze w tym miesiącu ma ogłosić dołączenie do stawki od sezonu 2026 i według Carmagazine.co.uk, koncern z Ingolstadt będzie dostawcą silników McLarena.
Producent miał już uzgodnić przejęcie zespołu Formuły 1 oraz działu Automotive, który od dwóch lat przynosi straty całej Grupie McLaren. W imieniu Audi rozmowy prowadzi Jorg Astalosch i zrozumiałe, że oferta koncernu okazała się atrakcyjniejsza od tej, którą przedstawiło BMW oraz chińskie Geely.
Embed from Getty Images
W przypadku Porsche najczęściej wymienia się zespoły Red Bulla i porozumienie o współpracy od 2026 roku ma być na wyciągnięcie ręki. Mimo to Carmagazine.co.uk podaje, że producent ze Stuttgartu wciąż bierze pod uwagę plan B, który zakłada związanie się z Williamsem lub przejęcie jednego z aktualnych zgłoszeń. W tym kontekście padają nazwy AlphaTauri oraz Haasa.
Układ napędowy na sezon 2026 ma powstać wspólnymi wysiłkami Audi oraz Porsche, jednakże konfiguracje pakietów będą się od siebie różnić. Grupa Volkswagen negocjując swoje wejście do Formuły 1 miała naciskać na czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, choć ostatecznie zostanie utrzymany obecny motor, co miało być twardym warunkiem Ferrari. W ramach kompromisu wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H.
Plany Audi oraz Porsche związane z wejściem do Formuły 1 mają oczekiwać na formalną zgodę zarządu Volkswagena.
Carmagazine.co.uk informuje, że Audi jest o krok od przejęcia Grupy McLaren - działu Automotive oraz zespołu F1. Z kolei Porsche miało już porozumieć się odnośnie współpracy z ekipami Red Bulla od 2026 roku.
Grupa Volkswagen od wielu miesięcy ma rozważać wejście do Formuły 1 i coraz więcej wskazuje na to, że marki niemieckiego giganta finalizują swoje plany. Audi jeszcze w tym miesiącu ma ogłosić dołączenie do stawki od sezonu 2026 i według Carmagazine.co.uk, koncern z Ingolstadt będzie dostawcą silników McLarena.
Producent miał już uzgodnić przejęcie zespołu Formuły 1 oraz działu Automotive, który od dwóch lat przynosi straty całej Grupie McLaren. W imieniu Audi rozmowy prowadzi Jorg Astalosch i zrozumiałe, że oferta koncernu okazała się atrakcyjniejsza od tej, którą przedstawiło BMW oraz chińskie Geely.
Embed from Getty Images
W przypadku Porsche najczęściej wymienia się zespoły Red Bulla i porozumienie o współpracy od 2026 roku ma być na wyciągnięcie ręki. Mimo to Carmagazine.co.uk podaje, że producent ze Stuttgartu wciąż bierze pod uwagę plan B, który zakłada związanie się z Williamsem lub przejęcie jednego z aktualnych zgłoszeń. W tym kontekście padają nazwy AlphaTauri oraz Haasa.
Układ napędowy na sezon 2026 ma powstać wspólnymi wysiłkami Audi oraz Porsche, jednakże konfiguracje pakietów będą się od siebie różnić. Grupa Volkswagen negocjując swoje wejście do Formuły 1 miała naciskać na czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, choć ostatecznie zostanie utrzymany obecny motor, co miało być twardym warunkiem Ferrari. W ramach kompromisu wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H.
Plany Audi oraz Porsche związane z wejściem do Formuły 1 mają oczekiwać na formalną zgodę zarządu Volkswagena.