Binotto: Potrzebujemy rozmowy na temat koncepcji Mercedesa

Ferrari nie zamierza jednak zgłaszać zastrzeżeń co do legalności projektu sekcji bocznych W13.
10.03.2219:22
Nataniel Piórkowski
1672wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef Ferrari - Mattia Binotto sugeruje, że Formuła 1 powinna przedyskutować kwestię interpretacji przepisów technicznych, którą Mercedes zastosował w obszarze powierzchni bocznych bolidu W13.

Binotto zakomunikował, że Ferrari nie poddaje w wątpliwość legalności rozwiązań zastosowanych przez stajnię z Brackley. Przyznał jednak, że jego zdaniem pewne kwestie związane z radykalnym projektem będą wymagały omówienia z FIA oraz pozostałymi zespołami.

Patrząc na Mercedesa widzimy świetny bolid. Nie jest to dla nas żadna niespodzianka. Świetny bolid, dobra koncepcja. Bardzo różni się od tej, którą zastosowaliśmy u nas! Jest bardzo interesująca pod względem układu chłodzenia, oraz umiejscowienia chłodnic w powierzchniach bocznych. Wiem, że się powtarzam, ale wygląda to bardzo ciekawie.

Jeśli chodzi o legalność, to nie sądzę, abyśmy mogli jakkolwiek spierać się w tym zakresie. Jak wspomniał Toto, rozwiązanie to przeszło określony proces a FIA jest odpowiedzialna za nadzorowanie przestrzegania przepisów i zagwarantowanie pełnej legalności. W dodatku byłbym bardzo zaskoczony, gdyby Mercedes świadomie robił coś niezgodnego z regulacjami.

Podczas gdy środowisko F1 skupia się na smukłych sekcjach bocznych, Binotto przyznaje, że jego uwagę przyciągnęło umiejscowienie lusterek w W13.

Jestem nieco zaskoczony. Powiedziałbym, że tego się nie spodziewaliśmy. Myślę, że jest to coś, czym należałoby się zająć w przyszłości. Od dawna trzymamy się stanowiska, iż lusterka nie powinny mieć żadnego zastosowania aerodynamicznego. Sposób, w jaki potraktowali lub zaprojektowali swój bolid w oczywisty sposób sprawia, że lusterka stały się integralną częścią koncepcji aerodynamicznej.

Trzeba się tym zająć, bo istnieje ryzyko, że wkrótce wszystkie zespoły zaczną projektować lusterka, które wyglądają jak statki kosmiczne. Nie wydaje mi się, aby był to preferowany kierunek dla nas, dla Formuły 1. Nie zamierzam kwestionować ich pomysłu. Znaleźli interesujące rozwiązanie. Ale myślę, że pewne rzeczy będą musiały zostać omówione w kontekście przyszłości.