Russell najszybszy w drugiej sesji w Miami

Sesja była dwukrotnie przerywana czerwonymi flagami.
07.05.2200:31
Łukasz Godula
5285wyświetlenia
Embed from Getty Images
Nowe tory w kalendarzu, szczególnie te uliczne charakteryzują się ogromną ewolucją przyczepności w czasie weekendu. Nie inaczej było w Miami, gdzie z przejazdu na przejazd kierowcy notowali zdecydowaną poprawę osiągów.

Niewielu kierowców zwlekało z wyjazdem na tor. Większość od razu opuściła garaże i na pośrednich oponach pojechała sprawdzić poprawki w ustawieniach dokonane od zakończenia pierwszego treningu. Mocne tempo ponownie szybko złapało Ferrari i Leclerc z Sainze wskoczyli na czoło tabeli, jednak Gasly próbował wmieszać się między czerwone samochody, a Alpine również nie odstawało zbyt mocno.

Pierwszy obrót na torze zaliczył Perez, jednak samochód nie ucierpiał i Meksykanin kontynuował trening. Po drugiej stronie garażu trwała walka z czasem, by przygotować samochód Verstappena po awarii z pierwszej sesji.

Tymczasem Perez pomimo przygody wskoczył na drugie miejsce, tuż po tym jak Sainz objął pozycję lidera. Hiszpan jednak próbował pojechać nieco szybciej niż pozwalała maszyna Ferrari, jak również przyczepność toru w Miami. Partner Leclerca ponownie w tym sezonie rozbił swój bolid, powodując wywieszenie czerwonej flagi.

Usunięcie uszkodzonej konstrukcji zajęło porządkowym kilkanaście minut. Po tym czasie na kierowcy powrócili na tor na miękkim ogumieniu. Z garażu wyjechał również Verstappen, jednak już na kółku wyjazdowym z prawego tylnego koła zaczął wydobywać się ogień i dym, jednoznacznie sugerujący, iż naprawa nie została przeprowadzona w pełni poprawnie.

Na miękkich oponach wyjątkowo dobrze spisywał się Mercedes. Na pierwszą lokatę wskoczył Russell z czasem 1:29,938. Ani Leclec, ani Perez nie byli w stanie pokonać czasu Anglika, co zdecydowanie napawało nadzieją fanów Mercedesa. Hamilton do swojego partnera tracił nieco ponad 0,2 sekundy.

Kolejnym pechowcem drugiego treningu był Nicholas Latifi. Williams Kanadyjczyka odmówił posłuszeństwa i musiał się zatrzymać na poboczu - ponownie powodując pojawienie się czerwonej flagi. Wprawdzie samochód udało się szybko uprzątnąć, to kolejna przerwa w jazdach spowodowała, że ekipy miały trudność z symulacją przejazdu wyścigowego. Może to być szczególnie dotkliwe z powodu bardzo wysokich temperatur nawierzchni z jakimi mamy do czynienia w Miami.

W końcówce sesji przygodę zaliczył również Magnussen, jednak Duńczykowi udało się uniknąć kraksy i bezpiecznie wrócił do garażu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1George Russell (63)Mercedes-AMG F1 W131:29,93818
2Charles Leclerc (16)Ferrari F1-751:30,0440,1060,10621
3Sergio Perez (11)Red Bull RB181:30,1500,2120,10619
4Lewis Hamilton (44)Mercedes-AMG F1 W131:30,1790,2410,02918
5Fernando Alonso (14)Alpine A5221:30,3720,4340,19320
6Lando Norris (4)McLaren MCL361:30,5350,5970,16320
7Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT03 1:30,5470,6090,01220
8Guanyu Zhou (24)Alfa Romeo C421:30,8600,9220,31324
9Esteban Ocon (31)Alpine A5221:30,8610,9230,00120
10Kevin Magnussen (20)Haas VF-221:30,9210,9830,06019
11Carlos Sainz (55)Ferrari F1-751:30,9641,0260,0439
12Daniel Ricciardo (3)McLaren MCL361:31,2081,2700,24423
13Yuki Tsunoda (22)AlphaTauri AT03 1:31,2601,3220,05223
14Sebastian Vettel (5)Aston Martin AMR221:31,3931,4550,13323
15Mick Schumacher (47)Haas VF-221:31,5871,6490,19421
16Lance Stroll (18)Aston Martin AMR221:31,6311,6930,04423
17Alexander Albon (23)Williams FW441:31,7101,7720,07921
18Nicholas Latifi (6)Williams FW441:32,9132,9751,20314
19Max Verstappen (1)Red Bull RB18---1
107% najlepszego czasu: 1:36,233