Verstappen najszybszy w drugim treningu w Kanadzie

Choć nad torem zawisły ciemne chmury, nie spadła ani kropla deszczu.
18.06.2200:00
Łukasz Godula
3687wyświetlenia

W związku z długą, bo aż trzyletnią przerwą w rozgrywaniu Grand Prix Kanady, każdy przejazd podczas tegorocznych treningów miał istotne znaczenie. Kierowcy nie zwlekali więc z okazją do lepszego poznania toru i szybko wyjechali na trasę również w drugiej sesji.

Początkowo większość zawodników miała założone pośrednie opony, jedynie Charles Leclerc i obaj kierowcy Alpine zdecydowali się na miękkie ogumienie. Monakijczyk mimo tego nie był w stanie wykręcić lepszego czasu od Maxa Verstappena, który meldował się na czele tabeli z wynikiem 1:14,792.

Pierwsze przejazdy obejmowały po kilka, kilkanaście okrążeń, co może zwiastować wyścig na jeden postój, gdyż ogumienie nie ulegało znacznej degradacji. Tymczasem Verstappen na miękkich oponach poprawił swój wynik na 1:14,127, ale Leclerc na drugim komplecie czerwonych Pirelli był wolniejszy o niecałą 0,1 sekundy. Ponownie o ogromnym pechu może mówić Valtteri Bottas, którego Alfa Romeo uległa awarii i mechanicy musieli się zabrać do napraw, a nie ustawiania samochodu pod kątem walki w sobotę i niedzielę.

Bardzo mocnym czasem popisał się Sebastian Vettel, który na półmetku treningu plasował się na czwartym miejscu i do Verstappena tracił zaledwie 0,3 sekundy. Dalej meldował się Alonso i Gasly, a dopiero siódmy był George Russell. Lewis Hamilton za to nie łapał się nawet na pierwszą dziesiątkę. Za to za Russelem czaiła się dwójka McLarena.

Druga część treningu to klasyczne długie przejazdy, w celu sprawdzenia tempa wyścigowego. Choć algorytmy wskazywały tu lekką przewagę Leclerca, to z pewnością możemy spodziewać się wyrównanej walki. Tor w Montrealu nie raz gwarantował bardzo ciekawe rozstrzygnięcia i nie można tego wykluczyć również w obecnej edycji Grand Prix.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (1)Red Bull RB181:14,12733
2Charles Leclerc (16)Ferrari F1-751:14,2080,0810,08132
3Carlos Sainz (55)Ferrari F1-751:14,3520,2250,14432
4Sebastian Vettel (5)Aston Martin AMR221:14,4420,3150,09035
5Fernando Alonso (14)Alpine A5221:14,5430,4160,10124
6Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT03 1:14,8790,7520,33634
7George Russell (63)Mercedes-AMG F1 W131:14,9710,8440,09231
8Lando Norris (4)McLaren MCL361:14,9870,8600,01630
9Daniel Ricciardo (3)McLaren MCL361:15,0330,9060,04631
10Esteban Ocon (31)Alpine A5221:15,1190,9920,08632
11Sergio Perez (11)Red Bull RB181:15,1671,0400,04829
12Lance Stroll (18)Aston Martin AMR221:15,3961,2690,22934
13Lewis Hamilton (44)Mercedes-AMG F1 W131:15,4211,2940,02525
14Kevin Magnussen (20)Haas VF-221:15,4991,3720,07834
15Mick Schumacher (47)Haas VF-221:15,5161,3890,01735
16Guanyu Zhou (24)Alfa Romeo C421:15,5261,3990,01031
17Yuki Tsunoda (22)AlphaTauri AT03 1:15,5671,4400,04137
18Alexander Albon (23)Williams FW441:16,1712,0440,60430
19Nicholas Latifi (6)Williams FW441:16,5092,3820,33837
20Valtteri Bottas (77)Alfa Romeo C42---3
107% najlepszego czasu: 1:19,315