Rampf zadowolony z szybkości BMW F1.07

"Wygląda na to, że w porównaniu do innych samochodów, mamy dobre ogólne tempo"
17.02.0712:55
Marek Roczniak
1255wyświetlenia

Dyrektor techniczny zespołu BMW Sauber Willy Rampf twierdzi, że nowy bolid F1.07 prezentuje się bardzo dobrze zarówno na pojedynczym okrążeniu, jak i na dłuższym dystansie. Potwierdził tym samym opinie różnych osób, że stajnia Roberta Kubicy może odegrać w tym sezonie znaczącą rolę.

W zeszłym tygodniu drugi kierowca wyścigowy stajni z Hinwil Nick Heidfeld próbował zmniejszyć nieco oczekiwania względem osiągów BMW w sezonie 2007, jednakże Rampf zapewnia, że zespół jest obecnie w bardzo dobrej formie, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość na dłuższych dystansach, o czym nie tak dawno mówił także były kierowca Saubera Felipe Massa.

Wygląda na to, że w porównaniu do innych samochodów, mamy dobre ogólne tempo. - powiedział Rampf w wywiadzie udzielonym magazynowi Autosport. Jeśli chodzi o czas jednego okrążenia, jesteśmy dosyć szybcy, a nasze tempo na dłuższych dystansach także jest reprezentatywne. Właściwie mamy bardzo niską degradację opon i zapewniają nam one dosyć stałe osiągi.

Jedyne obawy Rampfa budzi niezawodność F1.07, choć - jak zapewnia - zespół bardzo ciężko pracuje nad rozwiązaniem napotkanych problemów przed pierwszym wyścigiem w Melbourne. Problemy z hydrauliką potrafią pochłaniać mnóstwo czasu, ponieważ eliminują samochód z jazdy na wiele godzin. To oznacza, że wykonaliśmy mniej długich przejazdów od naszych rywali, ale przyczyniło się do tego także dokonywanie zmian technicznych i poznawanie opon.

W przyszłym tygodniu BMW wybiera się na testy do Bahrajnu. Pierwsza tura odbędzie się w dniach 22-24 lutego, a druga, podczas której zespół ma mieć już do dyspozycji pakiet aerodynamiczny na Grand Prix Australii, w dniach 27 lutego-1 marca. Kiedy dotrzemy do Bahrajnu, powinniśmy być już w wirze przygotowań do wyścigu i jesteśmy pewni, że możemy doprowadzić niezawodność do akceptowalnego poziomu. - dodał dyrektor techniczny stajni z Hinwil.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

15
Olo
18.02.2007 02:43
@lazurexxx Niemal wszystkie samochody w stawce to znaki zapytania: Ferrari - dziwnie wiekszy rozstaw osi, problemy z niezawodnoscia na testach, od czasu do czasu swietne czasy. McLaren - szybkie czasy na testach, ale czy pozbyli sie tego fatum DNF? Renault - w zeszlym dobrym dla nich roku podczas testow byli wysoko, a teraz wygląda to nie tak różowo. Honda - nowy samochod i poki co... zastraszająco powolny. BMW - noo... wiadomo. Toyota - małe przebłyski formy, ale jedynie chyba tutaj nie ma wątpliwości, że jak zwykle są średni. Williams - dla wszystkich jest niespodzianką, wygląda na to że Patrick Head na dobre wziął sprawy w swoje ręce. Red Bull i STR - nikt nie może być pewien ich wyników, dzisiaj kuleją ale Adrian Newey jest marką mówiącą iż nie można postawić na nich krzyżyk. Spyker - tu początek będzie bez niespodzianek, ale im dalej tym powinno być bliżej reszty stawki. Super Aguri - ????????????????????????????????????????
lazurexxx
18.02.2007 12:17
BMW to wielki znak ? w sezonie '07
patgaw
18.02.2007 11:10
@M@ru$ kierownica tez jest nowa.
Ulver
17.02.2007 08:41
Co by nie mówić, BMW wyrosło juz na czarnego konia przyszłego sezonu :D
M@ru$
17.02.2007 08:33
@Reno kierownica i kierowcy :P
RENO
17.02.2007 08:23
ponoć F1.07 ma 90% zmienionych elemntów, to niewiem co ze starego zostało, podłoga??:D
szyszek
17.02.2007 06:54
Maraz - dobrze powiedziane :) Osobiscie ciekawi mnie jedno - BMW w zeszlym sezonie mialo niezawodne bolidy. W jakim stopniu to "przenosi sie" na sezon tegoroczny? Wydaje mi sie,ze to jednak ma duzy wplyw, bo przeciez bolid nie jest KOMPLETNIE nowy. Chyba ze sie myle?
Maraz
17.02.2007 06:28
Zobaczymy co jest łatwiejsze do zrealizowania: uczynienie niezawodnego bolidu szybkim (Renault), czy szybkiego niezawodnym (BMW, Ferrari) :)
zitol
17.02.2007 03:44
Wszystkim na testach przytrafiają się awarie... mam nadzieję że i BMW usunie je równie szybko co reszta...
dawo
17.02.2007 03:01
a pamietacie poprzedni debiut BMW,z zespołem Williamsa...pamietacie jakie mieli szybki bolidy,i ile razy tracili prowadzenie przez awarię :( oby tym razem było lepiej-wkońcu to już nie debiut,ale tak mi sie skojarzyło:)
Piter
17.02.2007 02:19
Nie, aż tak źle być nie może:P
owca
17.02.2007 02:10
to znaczy nie dopuścić do takiej 'niezawodności' jaką prezentował w 2006 roku Williams :P
Piter
17.02.2007 01:42
Co to znaczy doprowadzić niezawodność do akceptowalnego poziomu?:/
michal
17.02.2007 01:26
Oby szybko...nie chciałbym widzieć Roberta wysiadajacego z bolidu w połowie wyścigu,
owca
17.02.2007 12:51
trzeba przyznać, BMW psuje sie i to martwi :| musza cos z tym zrobić...