Motorsport-Magazin: Red Bull poszukuje partnera do produkcji MGU-K
Niemiecka publikacja uważa, że wśród opcji zespołu są Hyundai, KIA, Bosch i Schaeffler.
05.11.2210:30
1324wyświetlenia
Embed from Getty Images
Motorsport-Magazin informuje, że Red Bull Powertrains poszukuje partnera do produkcji generatora energii kinetycznej od sezonu 2026.
Stajnia z Milton Keynes szykuje się do produkcji własnego układu napędowego, który będzie stosowany w jej bolidach przy okazji wprowadzenia nowej formuły silnikowej. Pierwotnie partnerem w tym projekcie miało być Porsche, jednakże rozmowy z producentem zostały zerwane na ostatniej prostej.
Zrozumiałe, iż Red Bull koncentruje się na zaprojektowaniu silnika spalinowego, podczas gdy za projekt generatora energii kinetycznej (MGU-K) miało być odpowiedzialne Porsche. Za alternatywę dla koncernu ze Stuttgartu uważa się Hondę, jednakże niedawny partner pięciokrotnych mistrzów świata chce w całości zaprojektować jednostkę.
Według informacji Motorsport-Magazine, Red Bull może prowadzić rozmowy z koreańskimi producentami - Hyundaiem oraz KIA. Pozostałymi opcjami mogą być koncerny Bosch oraz Schaeffler, które były zaangażowane w Formułę E przy budowie silników elektrycznych.
Helmut Marko pytany w Meksyku o plotki łączące Red Bulla z Hyundaiem, zaprzeczył, jakoby miały miejsce jakiekolwiek rozmowy.
Motorsport-Magazin informuje, że Red Bull Powertrains poszukuje partnera do produkcji generatora energii kinetycznej od sezonu 2026.
Stajnia z Milton Keynes szykuje się do produkcji własnego układu napędowego, który będzie stosowany w jej bolidach przy okazji wprowadzenia nowej formuły silnikowej. Pierwotnie partnerem w tym projekcie miało być Porsche, jednakże rozmowy z producentem zostały zerwane na ostatniej prostej.
Zrozumiałe, iż Red Bull koncentruje się na zaprojektowaniu silnika spalinowego, podczas gdy za projekt generatora energii kinetycznej (MGU-K) miało być odpowiedzialne Porsche. Za alternatywę dla koncernu ze Stuttgartu uważa się Hondę, jednakże niedawny partner pięciokrotnych mistrzów świata chce w całości zaprojektować jednostkę.
Negocjacje są w toku- powiedział Helmut Marko, konsultant Red Bulla.
Honda nie jest naszą jedyną opcją. Gdyby nie wycofali się z Formuły 1, moglibyśmy uratować cały projekt. Poza tym wyciągnęliśmy wnioski z negocjacji z Porsche.
Według informacji Motorsport-Magazine, Red Bull może prowadzić rozmowy z koreańskimi producentami - Hyundaiem oraz KIA. Pozostałymi opcjami mogą być koncerny Bosch oraz Schaeffler, które były zaangażowane w Formułę E przy budowie silników elektrycznych.
Helmut Marko pytany w Meksyku o plotki łączące Red Bulla z Hyundaiem, zaprzeczył, jakoby miały miejsce jakiekolwiek rozmowy.
Mamy inne alternatywy- odparł konsultant austriackiej stajni.