F1 zwiększa pulę komponentów jednostki napędowej

Do czterech wzrósł przydział silnika, turbo, MGU-H oraz MGU-K.
25.04.2318:51
Nataniel Piórkowski
1935wyświetlenia


Kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji dodatkowe komponenty silnika, które będą mogły zostać wykorzystane w trakcie sezonu 2023.

Jednostki napędowe F1 składają się z sześciu elementów: silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H, MGU-H, elektroniki sterującej oraz magazynu energii.

Zgodnie z pierwotną wersją przepisów, w puli każdego z zawodników znajdowały się w tym sezonie po trzy silniki, turbosprężarki, MGU-H oraz MGU-K a także po dwa zestawy elektroniki oraz baterii.

Po zmianach ogłoszonych we wtorek, alokacja silników spalinowych, turbo oraz komponentów termicznych oraz kinetycznych została zwiększona do czterech. Oznacza to, że kary cofnięcia na starcie będą nakładane począwszy od użycia piątego elementu danego typu. Przydział dwóch pozostałych komponentów nie uległ modyfikacjom.

Dodatkowo Komisja F1 przyjęła poprawkę dotyczącą czasu trwania ceremonii przed niedzielnym wyścigiem. Wzrośnie on z 40 do 50 minut, umożliwiając tym samym organizację prezentacji kierowców podczas wybranych Grand Prix.

Ponadto w przepisach sportowych znajdzie się definicja dotycząca pracy przy bolidzie podczas pit stopu, której zastosowanie doprowadziło do anulowania kary nałożonej na Fernando Alonso podczas GP Arabii Saudyjskiej.

Kolejna zmiana dotyczy regulacji finansowych. W wyjątkach limitu wydatków znajdą się niektóre z kosztów ponoszonych w ramach inicjatyw zrównoważonego rozwoju.

Zaliczane będą do nich instalacja zrownoważonej infrastruktury, przeprowadzanie audytów, monitorowanie śladu węglowego czy darowizny przekazywane organizacjom zaangażowanym w projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju.