Spyker zapowiada wstąpienie na drogę sądową

Colin Kolles utrzymuje, że bolid Super Aguri SA07 jest zgodny z obecnymi przepisami
17.03.0715:50
Bartosz Orłowski
1361wyświetlenia

Zespół Spyker zdecydował się rozstrzygnąć na drodze sądowej czy używany w tym sezonie przez Super Aguri bolid SA07 jest zgodny z obecnymi przepisami, a konkretnie z Concorde Agreement.

Japoński zespół zadziwił dzisiaj wiele osób swoją szybkością podczas kwalifikacji, jednak Colin Kolles uważa, że jest to wyłącznie zasługa użycia zeszłorocznego nadwozia Hondy i w tym właśnie tkwi cały problem, bowiem każdy zespół może używać tylko samochodów własnej konstrukcji.

Przepis ten ma zmienić się dopiero w przyszłym roku i otworzyć tym samym możliwość takim zespołom jak Prodrive do zakupu samochodów innych stajni. Spyker zwrócił się najpierw do stewardów na torze Albert Park, jednak stwierdzili oni, iż nie mogą rozstrzygnąć tego typu kwestii, ponieważ zależy to od interpretacji zapisów porozumienia Concorde Agreement.

Szef administracji F1 Bernie Ecclestone jako rozwiązanie kompromisowe zaproponował, aby zespoły Toro Rosso oraz Super Aguri nie liczyły się w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2007, jednak oba zespoły odrzuciły ten pomysł. Sprawa trafi na wokandę szwajcarskiego sądu. Także zespół Williams jest zaniepokojony legalnością samochodów Toro Rosso i Super Aguri, ale na razie nie zabiera głosu w tej sprawie i czeka na dalszy rozwój sytuacji.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

20
marrcus
18.03.2007 02:58
m.j.m chce być bardziej papieski niź papież
Buczo
18.03.2007 09:33
m.j.m, żyjesz ideałami. Fajnie by było gdyby było tak jak piszesz ;) Najlepsi kierowcy? Mówisz o tych wszystkich nieudacznikach, którzy dostali się do F1 jedynie dzięki protekcji bogatych sponsorów na których zależało biednym prywatnym teamom, których jedynym celem jest nie zatonąć. W odniesieniu do takich stajni jak Super Aguri, Spyker czy zapewne za rok Prodrive słowa "najlepsi" i "największe" zupełnie nie pasują.
oligator
18.03.2007 04:55
w kazdym razie w wyscigu SA gorzej od Hondy...
m.j.m
18.03.2007 02:04
Buczo, co ty tu wypisujesz !!! Chyba, F1 oglądasz od niedawna i nie wiesz, co w tych wyścigach jest najważniejsze.To nie jest sport dla średniaków tutaj musisz mieć kasę i zaplecze.Całe piękno F1 to: największe pieniądze, najlepsi kierowcy, kosmiczne technologie !!!
Phaedra
17.03.2007 10:56
A Spyker stworzyl swoj bolid ? Z tego co sie orientuje to przejal do niego prawa wraz z zakupem Midlanda. Ale go nie zbudowal, tylko przerobil M16 wiec w pewnym sensie tez sa "legalni inaczej"
rafaello85
17.03.2007 09:09
I bardzo dobrze, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie. Jeżeli Super Aquri i Toro Rosso nie stworzą własnych bolidów to niech nie dostają punktów za uzyskiwane pozycje. Przepis mówiący o kupnie bolidów w 2008r powinien zostać natychmiast wycofany!
marrcus
17.03.2007 07:39
Skąd tu tyle wrogości odnośie Super Aguri, należy sie cieszyc że pojwaił sie kolejny gracz w walce o punkty, a nie pałetajcy sie w ogonie liczący okrązenia straty . Jeśli nawet w większości jest jest to zeszłoroczny model, a nie obecny więc konkurencja siła postępu powinna być o krok z przodu. Co do Hondy, to blamaż zupełny w kwalif., zobaczymy co w wyscigu.
Buczo
17.03.2007 06:24
Nie sądzę żebyś miał rację. Największy kryzys popularności F1 przeżywała kiedy niepodzielnie rządził MSC i Ferrari. A teraz kiedy walka się zaostrza ten sport odżywa. Formuła 1 ewoluuje, nie da się tego zatrzymać, prywatne teamy nie wytrzymają konkurencji z wielkimi koncernami i będą wymierać, albo przeistaczać się w Teamy B. Może wielki fanom się to nie podoba ale lepsze to dla widowiska kiedy ściga się więcej zespołów niż 3-4, a reszta tylko statystuje licząc na jakąś wielką kraksę w czołówce by zdobyć upragniony jeden punkt w sezonie.
marcinek_com
17.03.2007 06:11
a moim zdaniem Ogórki i STR powinne zostać ukarane, bo z premedytacją złamały przepisy i jeszcze śmieją się wszystkim w oczy. Jeżeli jest przepis mówiący o samodzielnym konstruowaniu nadwozi to jasne jest że trzeba go przestrzegać. A jeżeli ktoś go perfidnie łamie na oczach wszystkich to powinne zostać wyciągnięte surowe konsekwencje. Tominho zastanów się czy więcej jest różnic, czy części wspólnych w nadwoziu ogórków i zeszłorocznej Hondy. To że każdy musi sobie sam zbudować auto jest kwintesencją tego sportu, dzięki temu sport ten jest bardziej kolorowy. A wszystko dąży do tego, że dojdziemy w końcu do jesnego producenta nadwozi, a wtedy to już będą wyścigi o popularności a'la A1GP... ..no ale każdy ma prawo do swoich poglądów
Buczo
17.03.2007 05:43
tominho, możliwe że jest tak jak mówisz. Ale możliwe też że właśnie mogliśmy się przekonać że zmiany w F1 wcale nie muszą być na lepsze i stary bolid Hondy był szybszy od tegorocznego. Albo po prostu Honda ma problemy z okiełznaniem nowego bolidu, a stary jest już sprawdzony i dopracowany. Tak czy siak, według mnie lepiej oglądać zaciętą walkę niż bolidy które tracą do czołówki kilka sekund na jednym okrążeniu.
tominho
17.03.2007 05:17
Mi się wydaje, że właśnie dzisiejszy rezultat SuperAguri pokazuje, że nie ma absolutnych przesłanek, by wstępować na drogę sądową... Co innego gdyby dostali RA-ileśtam, zmienili nalepki i wystawili jako własne, ale wtedy najprawdopodobniej nie wyszli by nawet z 1 rundy kwalifikacji... Jednak panowie z SA rozebrali hondę, przebudowali wiele części i zrobili to na tyle skutecznie, że ich samochód jest lepszy, niż najnowszy egzemplarz hondy (co przekracza ludzkie pojećia jak to możliwe)... A skoro zmodyfikowali tak wiele, że wyprzedzili swój pierwowzór, więc wg. mnie nie jest to już ten sam samochód, tylko zupełnie nowa koncepcja i nie mam nic przeciwko, żeby startowali i gromadzili punkty jako pełnoprawny zespół F1.
gunar
17.03.2007 05:14
ja jestem za wykluczeniem z klasyfikacji konstruktorów plus jakieś kary finansowe dla Super Aguri i STR!!! jak by tego zakazu nie było to i Spyker by sobie kupił podwozie a tak "cierpi" za to, że nie oszukuje... tak wogóle to jestem za utrzymaniem zakazu kupowania bolidów, cała zabawa przecież na tym polega, że każdy sam buduje bolid i dzięki temu może startować w mistrzostwach konstruktorów!!!
Buczo
17.03.2007 04:30
Tonący sądu się chwyta :/ Moim zdaniem kupowanie bolidów od lepszych zespołów to bardzo dobry pomysł. Zrówna nieco stawkę i umiejętności kierowców będą się bardziej liczyły, a przecież o to chyba chodzi. Co prawda nieuchronnie prowadzi to do sytuacji w której 3-4 zespoły konstruują własne bolidy a reszta od nich kupuje, ale lepsze to niż sytuacja w której jedyne wyprzedzanie jakie obserwujemy to dublowanie kolejnych maruderów których stajnie nie mają środków na skonstruowanie dobrego bolidu.
SPIDER
17.03.2007 04:21
Już się zaczyna :/
Falarek
17.03.2007 04:03
I bardzo dobrze. Oto do czego prowadzi ten idiotyczny przepis o kupowaniu bolidów. Tylko nieliczni mają do nich dostęp i korzystają na tym nie ponosząc kosztów jego projektowania. Ten wynik Super Aguri jest g..... wart bo oni na niego nie zapracowali tylko wykorzystali sprawdzony bolid Hondy z 2006 roku.
SirKamil
17.03.2007 04:00
Naturalnie, bardzo dobrze... oglądając kwalifikacje byłem zażenowany podziwiając Honde RA106 w barwach Super Aguri roznoszącą w pył konstrukcje własne innych zespołów i... samą Honde. Super Aguri, sztuczny komercyjny Twój powstały pod wyspy japońskie przestaje mi się podobać coraz bardziej...
Kizalf
17.03.2007 03:40
jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase, wiecej niz pewne, ze im biega o kase.... blee zenada
GroM
17.03.2007 03:21
A Honda ? Tez powinna podac do sadu Super Aguri bo jest lepsze od nich :P
Alien
17.03.2007 03:05
I juz oskarzaja ,ze skopiowali bolid ... Poprostu zrobili lepszy co pokazaly rezultaty lub Honda cofnela sie w rozwoju.
Artur2406
17.03.2007 03:03
To było do przewidzenia po dzisiejszych wynikach kwalifikacji ;)