Verstappen z najlepszym czasem w finałowym treningu weekendu
Najbliżej Red Bulla pozostaje McLaren ze świetnie dysponowanymi Norrisem i Piastrim.
23.09.2305:31
1635wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w ostatniej sesji treningowej, towarzyszącej weekendowi Formuły 1 na Suzuce.
Na wyjazd pierwszego bolidu kibice zgromadzeni na trybunach musieli poczekać pięć dodatkowych minut. Najpierw garaż Ferrari opuścił Carlos Sainz a następnie Charles Leclerc. Obaj kierowcy byli wyposażeni w miękkie opony i po chwili Monakijczyk plasował się na czele tabeli z czasem 1:31,963s. Hiszpan był wolniejszy o 0,038s.
Bardzo szybko wyniki zawodników Scuderii przebił z pokaźną przewagą Lando Norris, który ustanowił rezultat 1:31,174s. Oscar Piastri był drugi, siedem dziesiątych dalej i wkrótce spadł za Lewisa Hamiltona, George'a Russella oraz Sergio Pereza.
W powszechnym użyciu były miękkie opony, chociaż obaj reprezentanci Astona Martina realizowali program na twardej mieszance. Także Yuki Tsunoda i Liam Lawson wyróżniali się na tle konkurencji, zbierając dane na pośrednim ogumieniu.
Uwagę wzbudzał pierwszy szybki przejazd Maxa Verstappena. Holender uzyskał nieco lepsze międzyczasy niż Norris i ostatecznie awansował na pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych sekundy. Największą przewagę kierowca Red Bulla zyskał w ostatnim sektorze.
Konkurencyjne tempo prezentowali kierowcy Haasa, którzy plasowali się na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki, rozdzielani przez Alexa Albona. Progresu dokonał również Leclerc, wskakując na P3. Nieco gorzej wypadał na ich tle Fernando Alonso, który - już na miękkich oponach - był dopiero dwunasty, tracąc do lidera 1,245s.
W połowie sesji kierowcy próbowali pobić swoje osobiste rekordy, ale mimo tego w tabeli nie dochodziło do żadnych zasadniczych zmian.
Dopiero siedemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Piastri otworzył okno symulacji przejazdów kwalifikacyjnych, wskakując na pierwszą lokatę z mocnym 1:30,555s. Na odpowiedź świetnie dysponowanego Norrisa nie trzeba było długo czekać: 1:30,507s. Różnica zamknęła się w pięciu setnych sekundy.
Degradacja dawała się mocno we znaki - drugie szybkie kółko Norrisa na tym samym komplecie ogumienia zakończyło się stratą ponad jednej sekundy. Zhou, który najpierw wskoczył na piąte miejsce, na kolejnej próbie był wolniejszy o ponad dwie sekundy.
Verstappen zareagował na mocne tempo McLarenów osiem minut przed końcem treningu. Lider klasyfikacji generalnej ostrożnie rozpoczął szybkie kółko, by przycisnąć w dwóch ostatnich sektorach. Dało mu to pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych.
Ferrari i Mercedes sprawiały wrażenie zespołów, które powalczą w kwalifikacjach o status trzeciej siły stawki. Żaden z ich kierowców nie był w stanie zbliżyć się do McLarenów czy Verstappena, utrzymując średnio sekundowy dystans. Czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso i Zhou.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 10,8 km/h
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w ostatniej sesji treningowej, towarzyszącej weekendowi Formuły 1 na Suzuce.
Na wyjazd pierwszego bolidu kibice zgromadzeni na trybunach musieli poczekać pięć dodatkowych minut. Najpierw garaż Ferrari opuścił Carlos Sainz a następnie Charles Leclerc. Obaj kierowcy byli wyposażeni w miękkie opony i po chwili Monakijczyk plasował się na czele tabeli z czasem 1:31,963s. Hiszpan był wolniejszy o 0,038s.
Bardzo szybko wyniki zawodników Scuderii przebił z pokaźną przewagą Lando Norris, który ustanowił rezultat 1:31,174s. Oscar Piastri był drugi, siedem dziesiątych dalej i wkrótce spadł za Lewisa Hamiltona, George'a Russella oraz Sergio Pereza.
W powszechnym użyciu były miękkie opony, chociaż obaj reprezentanci Astona Martina realizowali program na twardej mieszance. Także Yuki Tsunoda i Liam Lawson wyróżniali się na tle konkurencji, zbierając dane na pośrednim ogumieniu.
Uwagę wzbudzał pierwszy szybki przejazd Maxa Verstappena. Holender uzyskał nieco lepsze międzyczasy niż Norris i ostatecznie awansował na pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych sekundy. Największą przewagę kierowca Red Bulla zyskał w ostatnim sektorze.
Konkurencyjne tempo prezentowali kierowcy Haasa, którzy plasowali się na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki, rozdzielani przez Alexa Albona. Progresu dokonał również Leclerc, wskakując na P3. Nieco gorzej wypadał na ich tle Fernando Alonso, który - już na miękkich oponach - był dopiero dwunasty, tracąc do lidera 1,245s.
W połowie sesji kierowcy próbowali pobić swoje osobiste rekordy, ale mimo tego w tabeli nie dochodziło do żadnych zasadniczych zmian.
Dopiero siedemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Piastri otworzył okno symulacji przejazdów kwalifikacyjnych, wskakując na pierwszą lokatę z mocnym 1:30,555s. Na odpowiedź świetnie dysponowanego Norrisa nie trzeba było długo czekać: 1:30,507s. Różnica zamknęła się w pięciu setnych sekundy.
Degradacja dawała się mocno we znaki - drugie szybkie kółko Norrisa na tym samym komplecie ogumienia zakończyło się stratą ponad jednej sekundy. Zhou, który najpierw wskoczył na piąte miejsce, na kolejnej próbie był wolniejszy o ponad dwie sekundy.
Verstappen zareagował na mocne tempo McLarenów osiem minut przed końcem treningu. Lider klasyfikacji generalnej ostrożnie rozpoczął szybkie kółko, by przycisnąć w dwóch ostatnich sektorach. Dało mu to pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych.
Ferrari i Mercedes sprawiały wrażenie zespołów, które powalczą w kwalifikacjach o status trzeciej siły stawki. Żaden z ich kierowców nie był w stanie zbliżyć się do McLarenów czy Verstappena, utrzymując średnio sekundowy dystans. Czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso i Zhou.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 10,8 km/h
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:30,267 | 12 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:30,507 | 0,240 | 0,240 | 16 | |
3 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:30,555 | 0,288 | 0,048 | 15 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:31,004 | 0,737 | 0,449 | 12 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:31,022 | 0,755 | 0,018 | 20 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:31,137 | 0,870 | 0,115 | 20 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:31,159 | 0,892 | 0,022 | 13 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:31,505 | 1,238 | 0,346 | 9 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:31,549 | 1,282 | 0,044 | 16 | |
10 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:31,668 | 1,401 | 0,119 | 15 | |
11 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:31,699 | 1,432 | 0,031 | 15 | |
12 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:31,880 | 1,613 | 0,181 | 16 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:31,924 | 1,657 | 0,044 | 13 | |
14 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:31,951 | 1,684 | 0,027 | 18 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:31,979 | 1,712 | 0,028 | 13 | |
16 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:32,002 | 1,735 | 0,023 | 13 | |
17 | Liam Lawson (40) | AlphaTauri AT04 | 1:32,048 | 1,781 | 0,046 | 18 | |
18 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:32,113 | 1,846 | 0,065 | 12 | |
19 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:32,154 | 1,887 | 0,041 | 19 | |
20 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:32,199 | 1,932 | 0,045 | 15 |
107% najlepszego czasu: 1:36,585