Ferrari na czele treningu w Sao Paulo
Kierowcy stajni z Maranello jako jedni z nielicznych jechali na miękkich oponach.
03.11.2316:33
1870wyświetlenia
Embed from Getty Images
Każdy weekend, który zawiera sprint wymaga od zespołów innego programu przygotowań. Pierwsze co wypada z harmonogramu to testy aerodynamiki, które tak popularne były chociażby w Meksyku. Gdy do dyspozycji jest tylko jeden trening, testy sprzętu muszą poczekać na inny weekend Grand Prix.
Początek treningu dał niesamowitą jednomyślność pod kątem wyboru opon, wszyscy zawodnicy wyjechali na twardym ogumieniu i jak można się było spodziewać najszybszy był Red Bull, ale mocne tempo prezentował również Alonso. Dalej mieliśmy typową dla końca tego sezonu mieszankę Ferrari, Mercedesa i McLarena.
Na pośrednie opony w połowie sesji przeszli Tsunoda i Russell. Jednemu i drugiemu udało się na chwilę zawitać na czele stawki, jednak progres toru był tak duży, że kierowcy na kolejny mierzonych okrążeniach tasowali się na pierwszych miejscach tabeli.
Pierwsze przejazdy na miękkich oponach zaliczył Haas, ale ani nie udało im się przebić czasu Russella, ani reszta stawki nie poszła szybko w ich ślady. Zawodnicy dość długo pozostawali na twardym ogumieniu. Wydawało się, że Russella na pierwszym miejscu zmienią oba McLareny, jednak obaj zawodnicy nie dokończyli swoich szybkich okrążeń i zjechali do garażu, nie notując poprawy czasu.
Ostatecznie Sainzowi udało się na kilka minut przed końcem treningu zawitać na czele stawki. Hiszpan wykręcił czas 1:11,732. Leclerc był wolniejszy o 0,1 sekundy. Inni zawodnicy nie zdecydowali się zużyć miękkiego kompletu opon, więc by poznać dokładne tempo musimy poczekać do kwalifikacji, które odbędą się już za kilka godzin.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Każdy weekend, który zawiera sprint wymaga od zespołów innego programu przygotowań. Pierwsze co wypada z harmonogramu to testy aerodynamiki, które tak popularne były chociażby w Meksyku. Gdy do dyspozycji jest tylko jeden trening, testy sprzętu muszą poczekać na inny weekend Grand Prix.
Początek treningu dał niesamowitą jednomyślność pod kątem wyboru opon, wszyscy zawodnicy wyjechali na twardym ogumieniu i jak można się było spodziewać najszybszy był Red Bull, ale mocne tempo prezentował również Alonso. Dalej mieliśmy typową dla końca tego sezonu mieszankę Ferrari, Mercedesa i McLarena.
Na pośrednie opony w połowie sesji przeszli Tsunoda i Russell. Jednemu i drugiemu udało się na chwilę zawitać na czele stawki, jednak progres toru był tak duży, że kierowcy na kolejny mierzonych okrążeniach tasowali się na pierwszych miejscach tabeli.
Pierwsze przejazdy na miękkich oponach zaliczył Haas, ale ani nie udało im się przebić czasu Russella, ani reszta stawki nie poszła szybko w ich ślady. Zawodnicy dość długo pozostawali na twardym ogumieniu. Wydawało się, że Russella na pierwszym miejscu zmienią oba McLareny, jednak obaj zawodnicy nie dokończyli swoich szybkich okrążeń i zjechali do garażu, nie notując poprawy czasu.
Ostatecznie Sainzowi udało się na kilka minut przed końcem treningu zawitać na czele stawki. Hiszpan wykręcił czas 1:11,732. Leclerc był wolniejszy o 0,1 sekundy. Inni zawodnicy nie zdecydowali się zużyć miękkiego kompletu opon, więc by poznać dokładne tempo musimy poczekać do kwalifikacji, które odbędą się już za kilka godzin.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:11,732 | 30 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:11,840 | 0,108 | 0,108 | 32 | |
3 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:11,865 | 0,133 | 0,025 | 31 | |
4 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:11,928 | 0,196 | 0,063 | 19 | |
5 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:12,044 | 0,312 | 0,116 | 28 | |
6 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:12,136 | 0,404 | 0,092 | 26 | |
7 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:12,184 | 0,452 | 0,048 | 31 | |
8 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:12,481 | 0,749 | 0,297 | 27 | |
9 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:12,579 | 0,847 | 0,098 | 30 | |
10 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:12,592 | 0,860 | 0,013 | 24 | |
11 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:12,615 | 0,883 | 0,023 | 28 | |
12 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:12,638 | 0,906 | 0,023 | 30 | |
13 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:12,714 | 0,982 | 0,076 | 29 | |
14 | Daniel Ricciardo (3) | AlphaTauri AT04 | 1:12,778 | 1,046 | 0,064 | 27 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:12,779 | 1,047 | 0,001 | 30 | |
16 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:12,793 | 1,061 | 0,014 | 30 | |
17 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:13,012 | 1,280 | 0,219 | 31 | |
18 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:13,056 | 1,324 | 0,044 | 31 | |
19 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:13,629 | 1,897 | 0,573 | 25 | |
20 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:13,838 | 2,106 | 0,209 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:16,753