Ferrari na czele treningu w Sao Paulo

Kierowcy stajni z Maranello jako jedni z nielicznych jechali na miękkich oponach.
03.11.2316:33
Łukasz Godula
1870wyświetlenia
Embed from Getty Images
Każdy weekend, który zawiera sprint wymaga od zespołów innego programu przygotowań. Pierwsze co wypada z harmonogramu to testy aerodynamiki, które tak popularne były chociażby w Meksyku. Gdy do dyspozycji jest tylko jeden trening, testy sprzętu muszą poczekać na inny weekend Grand Prix.

Początek treningu dał niesamowitą jednomyślność pod kątem wyboru opon, wszyscy zawodnicy wyjechali na twardym ogumieniu i jak można się było spodziewać najszybszy był Red Bull, ale mocne tempo prezentował również Alonso. Dalej mieliśmy typową dla końca tego sezonu mieszankę Ferrari, Mercedesa i McLarena.

Na pośrednie opony w połowie sesji przeszli Tsunoda i Russell. Jednemu i drugiemu udało się na chwilę zawitać na czele stawki, jednak progres toru był tak duży, że kierowcy na kolejny mierzonych okrążeniach tasowali się na pierwszych miejscach tabeli.

Pierwsze przejazdy na miękkich oponach zaliczył Haas, ale ani nie udało im się przebić czasu Russella, ani reszta stawki nie poszła szybko w ich ślady. Zawodnicy dość długo pozostawali na twardym ogumieniu. Wydawało się, że Russella na pierwszym miejscu zmienią oba McLareny, jednak obaj zawodnicy nie dokończyli swoich szybkich okrążeń i zjechali do garażu, nie notując poprawy czasu.

Ostatecznie Sainzowi udało się na kilka minut przed końcem treningu zawitać na czele stawki. Hiszpan wykręcił czas 1:11,732. Leclerc był wolniejszy o 0,1 sekundy. Inni zawodnicy nie zdecydowali się zużyć miękkiego kompletu opon, więc by poznać dokładne tempo musimy poczekać do kwalifikacji, które odbędą się już za kilka godzin.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Carlos Sainz (55)Ferrari SF-231:11,73230
2Charles Leclerc (16)Ferrari SF-231:11,8400,1080,10832
3George Russell (63)Mercedes F1 W14 E Performance1:11,8650,1330,02531
4Nico Hulkenberg (27)Haas VF-231:11,9280,1960,06319
5Alexander Albon (23) Williams FW451:12,0440,3120,11628
6Lance Stroll (18)Aston Martin AMR231:12,1360,4040,09226
7Pierre Gasly (10)Alpine A5231:12,1840,4520,04831
8Guanyu Zhou (24)Alfa Romeo C431:12,4810,7490,29727
9Logan Sargeant (2) Williams FW451:12,5790,8470,09830
10Kevin Magnussen (20)Haas VF-231:12,5920,8600,01324
11Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR231:12,6150,8830,02328
12Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W14 E Performance1:12,6380,9060,02330
13Yuki Tsunoda (22)AlphaTauri AT041:12,7140,9820,07629
14Daniel Ricciardo (3)AlphaTauri AT041:12,7781,0460,06427
15Esteban Ocon (31)Alpine A5231:12,7791,0470,00130
16Max Verstappen (1)Red Bull RB191:12,7931,0610,01430
17Valtteri Bottas (77)Alfa Romeo C431:13,0121,2800,21931
18Sergio Perez (11)Red Bull RB191:13,0561,3240,04431
19Lando Norris (4)McLaren MCL601:13,6291,8970,57325
20Oscar Piastri (81)McLaren MCL601:13,8382,1060,20928
107% najlepszego czasu: 1:16,753