Hulkenberg: Steiner musi zadać sobie kilka pytań w trakcie zimy

Niemiec wypowiedział się w bardzo gorzkich słowach o tegorocznej kampanii Haasa.
26.11.2310:27
Mateusz Szymkiewicz
659wyświetlenia
Embed from Getty Images

Nico Hulkenberg uważa, że Gunther Steiner musi zadać sobie kilka pytań w trakcie zimowej przerwy.

Niemiec dołączył w tym roku do Haasa, który zaliczył bardzo rozczarowujące mistrzostwa. Ekipa przez większość weekendów nie była w stanie uporać się z problemem przegrzewających się opon, natomiast kolejne pakiety poprawek w rzeczywistości pogarszały tempo VF-23.

W efekcie dorobek punktowy zbudowany w pierwszej połowie mistrzostw nie pozwolił utrzymać się przed Alfą Romeo oraz AlphaTauri, przez co Haas z dużym prawdopodobieństwem zakończy sezon jako ostatnia ekipa w klasyfikacji.

Po prostu chcę cieszyć się momentem - powiedział Nico Hulkenberg po kwalifikacjach do Grand Prix Abu Zabi, w których wywalczył ósme pole. Nie spodziewam się niczego w niedzielę. Być może nastąpi jakaś niespodzianka. Realistycznie nie oczekuję niczego w porównaniu do reszty sezonu.

Gunther oraz reszta osób w zarządzie zespołu musi zadać sobie poważne pytania, a także przeanalizować wszystkie obszary. Jest cały pion techniczny, który odpowiada za to, by samochód był szybszy. Być może należy zmienić strukturę, ludzi lub coś innego? Chcę wierzyć, że coś się wydarzy w najbliższych tygodniach.

Rywalizacja o drugie lub trzecie miejsce jest dla nas nierealistyczna. Mimo to powinniśmy być w stanie podjąć walkę o szóstą lub siódmą pozycję. Nasz rozwój lub jego brak był rozczarowujący. Nie był on wystarczająco dobry.

Niemiec przyznaje, że największą bolączką Haasa jest brak korelacji między symulatorem a rzeczywistymi odczytami. Mamy duży problem z korelacją. Nasi inżynierowie oraz projektanci muszą wyciągnąć wnioski i wykonać lepszą pracę. Kolejny taki rok będzie dla nas bardzo trudny. Inna sprawa, że nie wygląda to dobrze, kiedy przywozisz poprawki i nic się nie zmienia. To dowód na to, że coś jest nie tak.

Zademonstrowałem ekipie, że nowa specyfikacja nie jest szybsza i stanowi to pewien problem. To wiadomość do fabryki, mechaników oraz inżynierów. W przyszłym roku musimy spróbować czegoś innego. To był nasz główny problem w tym roku, nie byliśmy w stanie się rozwijać i rywale brutalnie nas wyprzedzili.