Trzeci trening na Spa zakłócony opadami deszczu
Najlepszy czas osiągnął Verstappen, jednak większość sesji upłynęła pod czerwonymi flagami.
27.07.2413:29
1086wyświetlenia
Embed from Getty Images
Żaden z kierowców nie uzyskał reprezentatywnego czasu okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Belgii, który upłynął pod znakiem opadów deszczu.
Trening rozpoczął się na mokrym torze i od samego początku wielu kierowców miało problem z utrzymaniem swych bolidów pomiędzy białymi liniami.
Max Verstappen odnotował rezultat 2:01,565s i plasował się na pierwszym miejscu, przed Oscarem Piastrim oraz Pierre'm Gaslym. Tymczasem Daniel Ricciardo informował zespół o problemach z układem kierowniczym, podejrzewając usterkę układu hydraulicznego.
Po dwunastu minutach od startu, trening został przerwany a kierowcy ujrzeli czerwone flagi. Były one związane z kraksą Lance'a Strolla, który pomiędzy Eau Rouge a Raidillon stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w bariery uszkadzając lewy przedni narożnik bolidu.
Do zdarzenia doszło, gdy w bolidzie kierowcy AMR znajdowały się przejściowe opony. Najpewniej nie poradziły sobie one z odprowadzeniem nadmiaru wody, zalegającej na nawierzchni.
Czujniki wykryły wysokie przeciążenie i zgodnie z przepisami Stroll został przetransportowany na dokładniejszą kontrolę medyczną z delegatem FIA.
Około 12:50 sesja została wznowiona, ale żaden z kierowców nie opuścił bezpiecznego schronienia w alei serwisowej. Po kwadransie ponownie wywieszono czerwone flagi, uznając, że warunki są zbyt niebezpieczne do jazdy.
McLaren wykorzystywał niesprzyjającą pogodę, by przezornie wymienić podłogę w konstrukcji Lando Norrisa, który na początku FP1 zaliczył szerszy wyjazd na żwirowe pobocze siódmego zakrętu.
Trening nie dobiegł końca przy czerwonych flagach - FIA zdecydowała się na zapalenie zielonego światła w pit lane o 13:28, aby umożliwić kierowcom przeprowadzenie próbnych startów na mokrej nawierzchni.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,9 km/h
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro
Żaden z kierowców nie uzyskał reprezentatywnego czasu okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Belgii, który upłynął pod znakiem opadów deszczu.
Trening rozpoczął się na mokrym torze i od samego początku wielu kierowców miało problem z utrzymaniem swych bolidów pomiędzy białymi liniami.
Max Verstappen odnotował rezultat 2:01,565s i plasował się na pierwszym miejscu, przed Oscarem Piastrim oraz Pierre'm Gaslym. Tymczasem Daniel Ricciardo informował zespół o problemach z układem kierowniczym, podejrzewając usterkę układu hydraulicznego.
Po dwunastu minutach od startu, trening został przerwany a kierowcy ujrzeli czerwone flagi. Były one związane z kraksą Lance'a Strolla, który pomiędzy Eau Rouge a Raidillon stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w bariery uszkadzając lewy przedni narożnik bolidu.
Do zdarzenia doszło, gdy w bolidzie kierowcy AMR znajdowały się przejściowe opony. Najpewniej nie poradziły sobie one z odprowadzeniem nadmiaru wody, zalegającej na nawierzchni.
Czujniki wykryły wysokie przeciążenie i zgodnie z przepisami Stroll został przetransportowany na dokładniejszą kontrolę medyczną z delegatem FIA.
Około 12:50 sesja została wznowiona, ale żaden z kierowców nie opuścił bezpiecznego schronienia w alei serwisowej. Po kwadransie ponownie wywieszono czerwone flagi, uznając, że warunki są zbyt niebezpieczne do jazdy.
McLaren wykorzystywał niesprzyjającą pogodę, by przezornie wymienić podłogę w konstrukcji Lando Norrisa, który na początku FP1 zaliczył szerszy wyjazd na żwirowe pobocze siódmego zakrętu.
Trening nie dobiegł końca przy czerwonych flagach - FIA zdecydowała się na zapalenie zielonego światła w pit lane o 13:28, aby umożliwić kierowcom przeprowadzenie próbnych startów na mokrej nawierzchni.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,9 km/h
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 2:01,565 | 4 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 2:02,998 | 1,433 | 1,433 | 4 | |
3 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 2:03,175 | 1,610 | 0,177 | 5 | |
4 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 2:03,372 | 1,807 | 0,197 | 4 | |
5 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 2:05,250 | 3,685 | 1,878 | 7 | |
6 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 2:06,033 | 4,468 | 0,783 | 4 | |
7 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 2:06,037 | 4,472 | 0,004 | 4 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 2:06,492 | 4,927 | 0,455 | 7 | |
9 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 2:06,751 | 5,186 | 0,259 | 3 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 2:07,103 | 5,538 | 0,352 | 3 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 2:07,443 | 5,878 | 0,340 | 3 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 2:08,040 | 6,475 | 0,597 | 5 | |
13 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 2:08,071 | 6,506 | 0,031 | 4 | |
14 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 2:08,410 | 6,845 | 0,339 | 5 | |
15 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 2:09,444 | 7,879 | 1,034 | 7 | |
16 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 2:11,109 | 9,544 | 1,665 | 7 | |
17 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 2:11,220 | 9,655 | 0,111 | 3 | |
18 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 2:15,163 | 13,598 | 3,943 | 2 | |
19 | George Russell (63) | Mercedes W15 | - | - | - | 2 | |
20 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 2:10,074