Leclerc na czele pierwszego treningu w Singapurze
Czołówka ponownie była niezwykle wyrównana.
20.09.2412:31
2489wyświetlenia
Zaledwie kilka dni po poprzednim weekendzie Grand Prix Formuła 1 ponownie jest w akcji, zanim uda się na kilka tygodni przerwy. Tym razem witamy w Singapurze, więc rozkład weekendu jest nieco nietypowy, ze względu na nocne rozgrywanie kwalifikacji i wyścigu. Klasycznie powoduje to, że pierwszy i trzeci trening nieco tracą na znaczeniu.
Dlatego też zespoły postanowiły poświęcić dużo czasu z pierwszych przejazdów na sprawdzanie aerodynamiki oraz innych części swoich konstrukcji. W kwestii twardości opon podobnie jak w innych sesjach w tym roku, podział przebiegał między twardą i pośrednią mieszanką - przynajmniej na początku treningu.
Pierwsze czasy na czele tabeli padły łupem Lando Norrisa, jednak już po kilkunastu minutach przebił je Charles Leclerc. Można się spodziewać, że ta runda to będzie kolejny rozdział walki McLarena z Ferrari o najwyższe laury. Jednak nie można nigdy wykluczać Red Bulla, który pomimo zadyszki zawsze czai się w czubie tabeli.
Norris ponownie wrócił na pierwsze miejsce w połowie sesji, ale tuż za nim meldował się Max Verstappen. Czasy jednak ulegały nieustannej poprawie w miarę jak tor nabierał gumy, a kierowcy pewności siebie. Za Norrisa wskoczyła dwójka Ferrari, ale różnice były niewielkie.
Gdy w użycie weszły miękkie opony doszło do ponownego przetasowania w stawce. Na czoło tym razem wskoczył Leclerc, tuż przed Norrisa i Sainza. Co ciekawe, na piątej lokacie meldował się Tsunoda. Końcówkę sesji zawodnicy poświęcili na sprawdzenie degradacji opon, stąd tabela się uspokoiła i nie doszło już do istotnych zmian.
Bez większych zaskoczeń kierowcy sporo narzekali na hamulce i brak przyczepności na mało nagumowanym torze. Z biegiem weekendu pewnie ta sytuacja ulegnie poprawie, aczkolwiek tor w Singapurze zawsze stawia duże wyzwanie hamulcom i chłodzeniu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 3,6 km/h
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:31,763 | 26 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:31,839 | 0,076 | 0,076 | 25 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:31,952 | 0,189 | 0,113 | 27 | |
4 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:32,097 | 0,334 | 0,145 | 22 | |
5 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:32,263 | 0,500 | 0,166 | 26 | |
6 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:32,369 | 0,606 | 0,106 | 25 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:32,375 | 0,612 | 0,006 | 21 | |
8 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:32,451 | 0,688 | 0,076 | 25 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:32,610 | 0,847 | 0,159 | 26 | |
10 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:32,615 | 0,852 | 0,005 | 27 | |
11 | Franco Colapinto (43) | Williams FW46 | 1:32,618 | 0,855 | 0,003 | 25 | |
12 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:32,679 | 0,916 | 0,061 | 24 | |
13 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:32,694 | 0,931 | 0,015 | 27 | |
14 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:32,767 | 1,004 | 0,073 | 22 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:32,778 | 1,015 | 0,011 | 21 | |
16 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:33,334 | 1,571 | 0,556 | 25 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:33,377 | 1,614 | 0,043 | 21 | |
18 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:33,485 | 1,722 | 0,108 | 25 | |
19 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:33,585 | 1,822 | 0,100 | 24 | |
20 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:33,797 | 2,034 | 0,212 | 24 |
107% najlepszego czasu: 1:38,186