Sainz na czele w jedynym treningu w Austin

Przed nami kwalifikacje do sprintu.
18.10.2420:33
Łukasz Godula
1366wyświetlenia
Embed from Getty Images

Po dość długim okresie typowych weekendów Formuła 1 wróciła do formatu ze sprintem. Choć kontrowersyjny, nie można mu odmówić intensywności. Jeden trening zmusza zespoły do wytężonej pracy, tym bardziej że każdy zespół chciał wypróbować poprawki, które opracował poprzez długie trzy tygodnie przerwy od ścigania.

Praktycznie wszyscy zawodnicy zaczęli trening od jazdy na twardej mieszance opon. Nawierzchnia toru w Austin była jednak śliska, co powodowało sporo uślizgów. Warto dodać, że do stawki wrócił Liam Lawson, zastępując zwolnionego Daniela Ricciardo.

Tor nie tylko był śliski ale w niektórych sekcjach mocno nierówny co zaskoczyło oba Mercedesy. Lewis Hamilton zaliczył spory uślizg i obrót, nieco mniejszy George Russell. Obu kierowcom udało się uniknąć większych konsekwencji. Sytuacja w tabeli była mocno zmienna, zawodnicy co chwilę tasowali się i poprawiali czasy.

Po dość długich przejazdach na czele meldowało się Ferrari w kolejności Leclerc, Sainz. Dalej prezentowali się Russell, Verstappen i Norris. Tymczasem pierwsze przejazdy na miękkich oponach rozpoczął Red Bull. Verstappen zgodnie z przewidywaniami przeskoczył na czoło tabeli, jednak Perez tracił do partnera niemal sekundę.

Reszta stawki z przejściem na czerwone opony Pirelli czekała znacznie dłużej i wykorzystała je dopiero w końcówce sesji. Ostatecznie najszybsze okazało się ponownie Ferrari. Carlos Sainz zakończył sesję na pierwszym miejscu z wynikiem 1:33,602. Za czerwonymi bolidami zameldował się Verstappen, przed dwoma McLarenami.

Już tej nocy czekają nas pierwsze emocje w ten weekend, gdyż odbędą się kwalifikacje do sprintu. Czy Norris rzuci rękawicę Verstappenowi? Okaże się w okolicach północy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Carlos Sainz (55)Ferrari SF-241:33,60225
2Charles Leclerc (16)Ferrari SF-241:33,6230,0210,02127
3Max Verstappen (1)Red Bull RB201:33,8550,2530,23223
4Lando Norris (4)McLaren MCL381:33,8680,2660,01325
5Oscar Piastri (81)McLaren MCL381:33,9080,3060,04026
6Lewis Hamilton (44)Mercedes W151:33,9630,3610,05522
7George Russell (63)Mercedes W151:34,0930,4910,13027
8Kevin Magnussen (20)Haas VF-241:34,0960,4940,00324
9Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR241:34,1120,5100,01624
10Yuki Tsunoda (22)RB VCARB 011:34,3130,7110,20120
11Nico Hulkenberg (27)Haas VF-241:34,3640,7620,05124
12Pierre Gasly (10)Alpine A5241:34,3750,7730,01124
13Liam Lawson (30)RB VCARB 011:34,4430,8410,06828
14Alexander Albon (23)Williams FW461:34,6181,0160,17526
15Lance Stroll (18)Aston Martin AMR241:34,6191,0170,00124
16Sergio Perez (11)Red Bull RB201:34,6381,0360,01924
17Esteban Ocon (31)Alpine A5241:34,8061,2040,16824
18Valtteri Bottas (77)Kick Sauber C441:35,0411,4390,23526
19Franco Colapinto (43)Williams FW461:35,2481,6460,20727
20Guanyu Zhou (24)Kick Sauber C441:37,2193,6171,97115
107% najlepszego czasu: 1:40,154