Mario Andretti potwierdza rozmowy Cadillaca z Ferrari
Amerykańska ekipa w pierwszych dwóch latach będzie korzystać z klienckich silników.
27.11.2416:26
111wyświetlenia
Embed from Getty Images
Mario Andretti potwierdził, że Cadillac jest w trakcie rozmów z Ferrari na temat dostaw jednostek napędowych od sezonu 2026.
General Motors otrzymało zgodę na dołączenie dostawki Formuły 1, docelowo chcąc posiadać w pełni fabryczny zespół. Jednostka napędowa pod szyldem Cadillaca ma zadebiutować na torach Grand Prix od 2028 roku, co sprawia, iż w pierwszych dwóch sezonach amerykański zespół będzie musiał funkcjonować w ramach modelu klienckiego.
Pierwotnie Cadillac łączony był z Hondą dzięki bliskim powiązaniom koncernu z Andrettim w IndyCar. Z kolei sam amerykański producent współpracuje z japońskim gigantem przy samochodach fabrycznych. Mimo to na przeszkodzie przed współpracą Cadillac-Honda ma stać kwestia skrzyń biegów, których zespół F1 nie będzie produkować.
Aktualnie Cadillac typowany jest do partnerstwa z Ferrari, które zaopatruje swoje klienckie zespoły w przekładnie. Ponadto Scuderia zwolni zasoby przed sezonem 2026, rozstając się z Sauberem, który przechodzi transformację w fabryczną ekipę Audi.
Mario Andretti potwierdził, że Cadillac jest w trakcie rozmów z Ferrari na temat dostaw jednostek napędowych od sezonu 2026.
General Motors otrzymało zgodę na dołączenie dostawki Formuły 1, docelowo chcąc posiadać w pełni fabryczny zespół. Jednostka napędowa pod szyldem Cadillaca ma zadebiutować na torach Grand Prix od 2028 roku, co sprawia, iż w pierwszych dwóch sezonach amerykański zespół będzie musiał funkcjonować w ramach modelu klienckiego.
Pierwotnie Cadillac łączony był z Hondą dzięki bliskim powiązaniom koncernu z Andrettim w IndyCar. Z kolei sam amerykański producent współpracuje z japońskim gigantem przy samochodach fabrycznych. Mimo to na przeszkodzie przed współpracą Cadillac-Honda ma stać kwestia skrzyń biegów, których zespół F1 nie będzie produkować.
Aktualnie Cadillac typowany jest do partnerstwa z Ferrari, które zaopatruje swoje klienckie zespoły w przekładnie. Ponadto Scuderia zwolni zasoby przed sezonem 2026, rozstając się z Sauberem, który przechodzi transformację w fabryczną ekipę Audi.
Rozmawiamy o tym. Nie doszliśmy jeszcze do ostatecznych porozumień, ale taki jest nasz cel. Wiele czynników odgrywa tutaj rolę, wliczając w to moją wspólną historię z Ferrari czy prywatne relacje z przeszłości z Panem Ferrarim. To bardzo istotne. Poza tym wiele innych czynników sprawia, że ta współpraca miałaby wielki sens. Byłaby ona najlepsza ze wszystkich opcji- powiedział Mario Andretti, który otrzymał funkcję dyrektora w zespole Cadillaca.