Ferrari dostawcą jednostek napędowych dla Cadillaca

Amerykański zespół będzie zaopatrywany we włoskie pakiety do 2027 roku.
10.12.2417:40
Maciej Wróbel
1001wyświetlenia


Ferrari będzie dostarczać nowemu zespołowi jednostkę napędową i skrzynię biegów przez dwa sezony, zanim ekipa GM opracuje własny pakiet.

Ferrari ogłosiło wieloletnią umowę z Andretti Formula Racing na dostarczanie jednostek napędowych dla zespołu Cadillaca, który zadebiutuje w mistrzostwach w 2026 roku. Zespół, prowadzony przez TWG Global - które niedawno przejęło zarządzanie Andretti Global - oraz General Motors, otrzymał wstępną zgodę na przystąpienie do mistrzostw świata F1 w sezonie 2026. Ostateczne potwierdzenie tej decyzji wciąż jednak nie zostało jeszcze wydane.

GM będzie prowadzić zespół pod marką Cadillac, a w ramach wcześniejszego projektu nazwanego Andretti, który nie uzyskał akceptacji jako 11. zespół, ogłoszono zamiar zbudowania własnej jednostki napędowej.

Jak wcześniej potwierdzono, jej wprowadzenie będzie możliwe dopiero w 2028 roku. Oznaczało to więc konieczność znalezienia dostawcy jednostki napędowej na pierwsze dwa sezony startów. Spekulowano, że najprawdopodobniej dostawcą tym będzie Ferrari i dziś włoski producent oficjalnie to potwierdził.

W oświadczeniu Ferrari czytamy: Ferrari N.V. ogłasza dziś wieloletnią umowę z Andretti Formula Racing LLC, która wejdzie w życie w 2026 roku, a która dotyczy dostarczania jednostki napędowej i skrzyń biegów zespołowi wyścigowemu prowadzonemu przez TWG Global i General Motors pod warunkiem, że Andretti Formula Racing LLC otrzyma pisemne potwierdzenie od FIA - F1, że ich zgłoszenie do mistrzostw FIA Formuły 1 2026 zostało zaakceptowane i zatwierdzone.

Członek zarządu, mistrz świata z 1978 roku Mario Andretti, ujawnił, że wcześniejsza umowa zespołu została zawarta z Renault, ale sytuacja zmieniła się z powodu zmian we władzach Andretti Global oraz decyzji francuskiego producenta o wygaszeniu swojego programu silnikowego po sezonie 2025.

Decyzja o dostarczaniu jednostek dla Cadillaca oznacza, że Ferrari nadal będzie współpracowało z dwoma zespołami klienckimi w sezonie 2026. Od tego sezonu Sauber przeobrazi się w fabryczną ekipę Audi z własnymi jednostkami. Drugim zespołem jest oczywiście Haas.