Norris najszybszy w ostatnim treningu
Kierowcy McLarena ponownie o krok przed resztą stawki. Verstappen trzeci.
17.05.2513:39
1065wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed Grand Prix Emilii-Romanii. Brytyjczyk okazał się tym razem nieznacznie szybszy od swojego zespołowego partnera, Oscara Piastriego, który wykręcił drugi rezultat. Na trzecim miejscu uplasował się Max Verstappen.
Przez pierwszych kilka minut sesji na torze panowała absolutna cisza. Dopiero po ponad sześciu minutach jako pierwsi z boksów wyjechali Norris, Alonso i Stroll, jednak każdy z nich pokonał jedynie instalacyjne kółko na twardych oponach. Po upływie dziesięciu minut pierwszym pomiarowym kółkiem popisał się Nico Hulkenberg (1:18,005, miękkie opony), jednak już po chwili o ponad sekundę wyprzedził go Lewis Hamilton (1:16,983, pośrednie opony).
Po pięciu kolejnych minutach pierwsze pomiarowe kółka pokonali dotychczas dobrze dysponowani kierowcy Alpine, którzy zdecydowali się rozpocząć trening od prób na softach. Franco Colapinto wykręcił drugi czas, wolniejszy od Hamiltona o 0,220 sekundy, zaś Pierre Gasly poprawił wynik kierowcy Ferrari o ponad trzy dziesiąte sekundy i prowadził, ale tylko na chwilę - Hamilton wkrótce odpowiedział, bijąc czas Francuza o 0,813 sekundy.
Kilka minut później w akcji ujrzeliśmy w końcu głównych pretendentów do tytułu. Najpierw na czoło stawki wysunął się Piastri, który bardzo nieznacznie pokonywał Hamiltona, a po chwili o 0,254 sekundy czas Australijczyka poprawił Max Verstappen, zaś Lando Norris wykręcił drugi czas, minimalnie przegrywając z Holendrem. Znakomitym rezultatem na półmetku sesji popisał się zaś Isack Hadjar, który - na pośrednich oponach - wykręcił najlepszy rezultat (1:15,508) i wyprzedzał Verstappena o 0,071 sekundy.
Warunki na torze stale się jednak poprawiały. Choć wciąż korzystali z pośredniego ogumienia, Verstappen z Norrisem podnieśli poprzeczkę i zdecydowanie wyprzedzili Hadjara, wykręcając przy tym najlepsze czasy weekendu (Verstappen 1:15,130, Norris ze stratą 0,139 sekundy). W międzyczasie Liam Lawson zaliczył podobną przygodę do tej Hadjara z drugiego treningu - Nowozelandczyk obrócił samochód na wyjściu z Tamburello, lecz był w stanie kontynuować jazdę.
Po tym nastąpił nieco spokojniejszy okres i, korzystając z niemal pustego toru, trzeci czas wykręcił Sainz. Niedługo potem na pierwsze próby na miękkich oponach zdecydowała się w końcu czołówka. Jako pierwszy takiej próby podjął się George Russell, ale Brytyjczyk popełnił błąd, wyjeżdżając zbyt szeroko w Variante Alta, po czym porzucił kółko i powrócił do boksów.
Błędu nie ustrzegł się również Oscar Piastri, który pojechał zbyt szeroko w Acqua Minerale. Verstappen także nie poprawił swojego najlepszego wyniku, pomimo rekordu w pierwszym sektorze. Pierwszym kierowcą, który wreszcie zszedł poniżej minuty i piętnastu sekund był Lando Norris (1:14,897). Generalnie jednak wydaje się, iż kierowcy nie byli zadowoleni z wrażeń z jazdy na miękkim ogumieniu. Czasy w większości przypadków nie ulegały zbyt wielkiej poprawie, a Yuki Tsunoda zakomunikował nawet zespołowi przez radio, że
W ostatnich minutach sesji poprawił się jeszcze Piastri, który wyprzedził Verstappena i był drugi, ze stratą jednej dziesiątej sekundy do Norrisa. Na czwarte miejsce awansował z kolei Antonelli, który do Brytyjczyka tracił jednak aż pół sekundy. Duet McLarena pozostał więc na czele tabeli do samego końca sesji, a trzecie miejsce utrzymał Verstappen, który swój najlepszy czas uzyskał na pośrednim ogumieniu. Czołową dziesiątkę uzupełnili Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Russell, Albon i Hamilton.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 9 km/h
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho
Lando Norris uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed Grand Prix Emilii-Romanii. Brytyjczyk okazał się tym razem nieznacznie szybszy od swojego zespołowego partnera, Oscara Piastriego, który wykręcił drugi rezultat. Na trzecim miejscu uplasował się Max Verstappen.
Przez pierwszych kilka minut sesji na torze panowała absolutna cisza. Dopiero po ponad sześciu minutach jako pierwsi z boksów wyjechali Norris, Alonso i Stroll, jednak każdy z nich pokonał jedynie instalacyjne kółko na twardych oponach. Po upływie dziesięciu minut pierwszym pomiarowym kółkiem popisał się Nico Hulkenberg (1:18,005, miękkie opony), jednak już po chwili o ponad sekundę wyprzedził go Lewis Hamilton (1:16,983, pośrednie opony).
Po pięciu kolejnych minutach pierwsze pomiarowe kółka pokonali dotychczas dobrze dysponowani kierowcy Alpine, którzy zdecydowali się rozpocząć trening od prób na softach. Franco Colapinto wykręcił drugi czas, wolniejszy od Hamiltona o 0,220 sekundy, zaś Pierre Gasly poprawił wynik kierowcy Ferrari o ponad trzy dziesiąte sekundy i prowadził, ale tylko na chwilę - Hamilton wkrótce odpowiedział, bijąc czas Francuza o 0,813 sekundy.
Kilka minut później w akcji ujrzeliśmy w końcu głównych pretendentów do tytułu. Najpierw na czoło stawki wysunął się Piastri, który bardzo nieznacznie pokonywał Hamiltona, a po chwili o 0,254 sekundy czas Australijczyka poprawił Max Verstappen, zaś Lando Norris wykręcił drugi czas, minimalnie przegrywając z Holendrem. Znakomitym rezultatem na półmetku sesji popisał się zaś Isack Hadjar, który - na pośrednich oponach - wykręcił najlepszy rezultat (1:15,508) i wyprzedzał Verstappena o 0,071 sekundy.
Warunki na torze stale się jednak poprawiały. Choć wciąż korzystali z pośredniego ogumienia, Verstappen z Norrisem podnieśli poprzeczkę i zdecydowanie wyprzedzili Hadjara, wykręcając przy tym najlepsze czasy weekendu (Verstappen 1:15,130, Norris ze stratą 0,139 sekundy). W międzyczasie Liam Lawson zaliczył podobną przygodę do tej Hadjara z drugiego treningu - Nowozelandczyk obrócił samochód na wyjściu z Tamburello, lecz był w stanie kontynuować jazdę.
Po tym nastąpił nieco spokojniejszy okres i, korzystając z niemal pustego toru, trzeci czas wykręcił Sainz. Niedługo potem na pierwsze próby na miękkich oponach zdecydowała się w końcu czołówka. Jako pierwszy takiej próby podjął się George Russell, ale Brytyjczyk popełnił błąd, wyjeżdżając zbyt szeroko w Variante Alta, po czym porzucił kółko i powrócił do boksów.
Błędu nie ustrzegł się również Oscar Piastri, który pojechał zbyt szeroko w Acqua Minerale. Verstappen także nie poprawił swojego najlepszego wyniku, pomimo rekordu w pierwszym sektorze. Pierwszym kierowcą, który wreszcie zszedł poniżej minuty i piętnastu sekund był Lando Norris (1:14,897). Generalnie jednak wydaje się, iż kierowcy nie byli zadowoleni z wrażeń z jazdy na miękkim ogumieniu. Czasy w większości przypadków nie ulegały zbyt wielkiej poprawie, a Yuki Tsunoda zakomunikował nawet zespołowi przez radio, że
absolutnie nie ma tempa, ani
przyczepności.
W ostatnich minutach sesji poprawił się jeszcze Piastri, który wyprzedził Verstappena i był drugi, ze stratą jednej dziesiątej sekundy do Norrisa. Na czwarte miejsce awansował z kolei Antonelli, który do Brytyjczyka tracił jednak aż pół sekundy. Duet McLarena pozostał więc na czele tabeli do samego końca sesji, a trzecie miejsce utrzymał Verstappen, który swój najlepszy czas uzyskał na pośrednim ogumieniu. Czołową dziesiątkę uzupełnili Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Russell, Albon i Hamilton.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 9 km/h
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:14,897 | 18 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:14,997 | 0,100 | 0,100 | 18 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:15,078 | 0,181 | 0,081 | 17 | |
4 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:15,399 | 0,502 | 0,321 | 14 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:15,451 | 0,554 | 0,052 | 26 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:15,457 | 0,560 | 0,006 | 21 | |
7 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:15,508 | 0,611 | 0,051 | 20 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:15,662 | 0,765 | 0,154 | 14 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:15,732 | 0,835 | 0,070 | 20 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:15,787 | 0,890 | 0,055 | 25 | |
11 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:15,819 | 0,922 | 0,032 | 18 | |
12 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:15,944 | 1,047 | 0,125 | 14 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:15,975 | 1,078 | 0,031 | 22 | |
14 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:15,977 | 1,080 | 0,002 | 21 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:15,990 | 1,093 | 0,013 | 14 | |
16 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:16,046 | 1,149 | 0,056 | 17 | |
17 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:16,110 | 1,213 | 0,064 | 14 | |
18 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:16,210 | 1,313 | 0,100 | 14 | |
19 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:16,238 | 1,341 | 0,028 | 16 | |
20 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:16,387 | 1,490 | 0,149 | 15 |
107% najlepszego czasu: 1:20,139