Norris najszybszy w drugim treningu na Silverstone
McLaren znów nadaje tempo, Leclerc i Hamilton w trójce
04.07.2518:04
683wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris okazał się najszybszym kierowcą drugiego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Brytyjczyk wykręcił czas 1:25,816 i wyprzedził Charlesa Leclerca o blisko cztery dziesiąte sekundy, a trzecie miejsce zajął Lewis Hamilton. Sesja przebiegła w dobrych warunkach pogodowych i pozwoliła zespołom na przeprowadzenie zarówno symulacji kwalifikacyjnych, jak i dłuższych przejazdów.
Już od pierwszych minut sesji to kierowcy Mercedesa i McLarena narzucili tempo. Hamilton rozpoczął z wysokiego C i szybko zszedł poniżej 1:27, a jego wynik poprawiali kolejno Leclerc, Hadjar i Antonelli. Jednak to Kimi Antonelli przez chwilę prowadził po swoim przejeździe na miękkich oponach, zanim Leclerc zszedł do 1:26,202.
W międzyczasie nie obyło się bez drobnych incydentów - Carlos Sainz obrócił się w zakręcie Luffield, a jego niebezpieczny powrót na tor będzie analizowany przez sędziów. W gęstym ruchu narzekali m.in. Tsunoda i Lawson, którzy zostali przyblokowani przez rywali.
Pod koniec symulacji kwalifikacyjnych to jednak Lando Norris znalazł najwięcej czasu. Kierowca McLarena wykręcił najlepszy rezultat dnia - 1:25,816 - zostawiając Leclerca i Hamiltona za sobą. Max Verstappen ponownie nie błyszczał - Holender był dopiero piąty, pół sekundy za Norrisem, i dalej miał zastrzeżenia do prowadzenia RB20 w szybkich zakrętach.
Po zakończeniu krótszych przejazdów zespoły przeszły do pracy z większym obciążeniem paliwa. Na tym etapie McLaren i Ferrari znów wyglądały solidnie, podczas gdy Mercedes - zwłaszcza w przypadku Russella i Antonellego - tracił kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. Verstappen z kolei prezentował się lepiej niż w pierwszym treningu, a jego tempo na dłuższej serii było już znacznie bardziej konkurencyjne.
Z pozytywnych niespodzianek warto wspomnieć o Lance'u Strollu, który z nowym pakietem aerodynamicznym zameldował się w czołowej dziesiątce. Mniej powodów do optymizmu miało Alpine - Gasly i Colapinto okupowali końcowe pozycje, a zespół jako jeden z nielicznych nie przywiózł żadnych poprawek na Silverstone.
Kolejna okazja do sprawdzenia formy zespołów już jutro podczas trzeciego treningu i kluczowej czasówki, która ustali kolejność startową do niedzielnego wyścigu. Czy Norris utrzyma swoją formę? Czy Red Bull wróci do gry? Odpowiedzi poznamy już wkrótce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 10,0 km/h
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
Lando Norris okazał się najszybszym kierowcą drugiego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Brytyjczyk wykręcił czas 1:25,816 i wyprzedził Charlesa Leclerca o blisko cztery dziesiąte sekundy, a trzecie miejsce zajął Lewis Hamilton. Sesja przebiegła w dobrych warunkach pogodowych i pozwoliła zespołom na przeprowadzenie zarówno symulacji kwalifikacyjnych, jak i dłuższych przejazdów.
Już od pierwszych minut sesji to kierowcy Mercedesa i McLarena narzucili tempo. Hamilton rozpoczął z wysokiego C i szybko zszedł poniżej 1:27, a jego wynik poprawiali kolejno Leclerc, Hadjar i Antonelli. Jednak to Kimi Antonelli przez chwilę prowadził po swoim przejeździe na miękkich oponach, zanim Leclerc zszedł do 1:26,202.
W międzyczasie nie obyło się bez drobnych incydentów - Carlos Sainz obrócił się w zakręcie Luffield, a jego niebezpieczny powrót na tor będzie analizowany przez sędziów. W gęstym ruchu narzekali m.in. Tsunoda i Lawson, którzy zostali przyblokowani przez rywali.
Pod koniec symulacji kwalifikacyjnych to jednak Lando Norris znalazł najwięcej czasu. Kierowca McLarena wykręcił najlepszy rezultat dnia - 1:25,816 - zostawiając Leclerca i Hamiltona za sobą. Max Verstappen ponownie nie błyszczał - Holender był dopiero piąty, pół sekundy za Norrisem, i dalej miał zastrzeżenia do prowadzenia RB20 w szybkich zakrętach.
Po zakończeniu krótszych przejazdów zespoły przeszły do pracy z większym obciążeniem paliwa. Na tym etapie McLaren i Ferrari znów wyglądały solidnie, podczas gdy Mercedes - zwłaszcza w przypadku Russella i Antonellego - tracił kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. Verstappen z kolei prezentował się lepiej niż w pierwszym treningu, a jego tempo na dłuższej serii było już znacznie bardziej konkurencyjne.
Z pozytywnych niespodzianek warto wspomnieć o Lance'u Strollu, który z nowym pakietem aerodynamicznym zameldował się w czołowej dziesiątce. Mniej powodów do optymizmu miało Alpine - Gasly i Colapinto okupowali końcowe pozycje, a zespół jako jeden z nielicznych nie przywiózł żadnych poprawek na Silverstone.
Kolejna okazja do sprawdzenia formy zespołów już jutro podczas trzeciego treningu i kluczowej czasówki, która ustali kolejność startową do niedzielnego wyścigu. Czy Norris utrzyma swoją formę? Czy Red Bull wróci do gry? Odpowiedzi poznamy już wkrótce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 10,0 km/h
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:25,816 | 26 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:26,038 | 0,222 | 0,222 | 29 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:26,117 | 0,301 | 0,079 | 29 | |
4 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:26,286 | 0,470 | 0,169 | 27 | |
5 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:26,314 | 0,498 | 0,028 | 23 | |
6 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:26,383 | 0,567 | 0,069 | 28 | |
7 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:26,430 | 0,614 | 0,047 | 24 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:26,523 | 0,707 | 0,093 | 27 | |
9 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:26,524 | 0,708 | 0,001 | 27 | |
10 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:26,624 | 0,808 | 0,100 | 28 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:26,840 | 1,024 | 0,216 | 30 | |
12 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:26,876 | 1,060 | 0,036 | 24 | |
13 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:26,904 | 1,088 | 0,028 | 27 | |
14 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:26,941 | 1,125 | 0,037 | 26 | |
15 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:26,980 | 1,164 | 0,039 | 25 | |
16 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:27,159 | 1,343 | 0,179 | 26 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:27,165 | 1,349 | 0,006 | 29 | |
18 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:27,174 | 1,358 | 0,009 | 24 | |
19 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:27,226 | 1,410 | 0,052 | 27 | |
20 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:27,289 | 1,473 | 0,063 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:31,823