Marti zwycięża w sprincie F2 na Węgrzech [Akt.]

Hiszpan do ostatnich metrów musiał bronić się przed zaciekle atakującym go Dunne'em.
02.08.2515:23
Maciej Wróbel
122wyświetlenia


Pepe Marti zwyciężył w emocjonującym sprincie F2 na torze Hungaroring. Hiszpan skutecznie odparł ataki Alexandra Dunne'a w końcówce zmagań odnosząc już trzecie zwycięstwo w tym roku. Czołową trójkę uzupełnił Jak Crawford.

Marti zaliczył przyzwoity start w przeciwieństwie do Dunne'a, który błyskawicznie stracił drugą pozycję na rzecz Arvida Lindblada i musiał w kolejnych zakrętach bronić się także przed Victorem Martinsem. Kolejne pozycje zajmowali Crawford, Browning, Fornaroli i Verschoor. Pechowo zmagania rozpoczął triumfator wczorajszej czasówki, Roman Stanek, który obrócił samochód po kontakcie z Gabriele Minim i musiał kontynuować jazdę na ostatniej pozycji.

Lindblad nie odpuszczał Martiemu jadąc niespełna 0,7 sekundy za zespołowym kolegą. Kolejni kierowcy - Dunne, Martins, Crawford i Browning - także trzymali się blisko i nie tracili kontaktu wzrokowego z przewodzącym stawce duetem juniorów Red Bulla. Na piątym kółku czołowa trójka oddaliła się na ponad 1,5 sekundy od czwartego Martinsa i - póki co - wiele zaczęło wskazywać na to, że to Marti, Lindblad i Dunne będą rozdawać karty w tym wyścigu.

Wkrótce tempo podkręcił Lindblad, który nieco odjechał Dunne'owi i zaczął pokazywać się Martiemu w lusterkach. Na ósmym kółku Brytyjczyk znalazł się na chwilę przed zespołowym kolegą, lecz Marti zdołał mu skutecznie odpowiedzieć w trzecim zakręcie, powracając tym samym na pozycję lidera. Wszystkiemu z tyłu przyglądał się Dunne, który wykręcił w tym czasie najlepszy czas pojedynczego okrążenia.

Na półmetku rywalizacji zarówno Lindblad, jak i Dunne, nieco odpuścili i nie dochodziło do bezpośredniej walki. Stawka ponownie się zbiła i tym sposobem do czołowej trójki ponownie doskoczył Martins z całym pociągiem kierowców jadącym za nim. Różnice pomiędzy zawodnikami - niemal w całej stawce - wynosiły mniej niż sekundę. Dopiero piętnasty Amaury Cordeel tracił ponad trzy sekundy do jadącego przed nim Sebastiana Montoyi. Trzy sekundy do Estersona tracił zaś jadący na ostatniej, 22. pozycji Shields.

Wreszcie, po kilku okrążeniach spokoju, na 19. kółku zaryzykować postanowił Dunne, który odważnie opóźnił dohamowanie do pierwszego zakrętu i tym sposobem zaskoczył Lindblada, awansując na drugie miejsce. Na kolejnym kółku Lindblada zaczął niepokoić Martins, lecz atak Francuza był nieskuteczny, co wykorzystał Crawford, wyprzedzając go na dojeździe do czwartego zakrętu. Amerykanin zaczął potem mocno naciskać na Lindblada, ale ich walka została przerwana przez nagły wyjazd samochodu bezpieczeństwa na 22. okrążeniu.

Powodem neutralizacji była usterka w bolidzie Sebastiana Montoyi, który zatrzymał się na prostej start-meta. W tym okresie doszło do niebezpiecznej sytuacji z udziałem prowadzącej dwójki, która mogła przywodzić na myśl incydent z udziałem Piastriego i Verstappena z Silverstone - Pepe Marti nagle na prostej start-meta niemal się zatrzymał, co zaskoczyło jadącego za nim Dunne'a, który musiał odbić do wewnętrznej, by uniknąć kontaktu z bolidem Hiszpana.

Safety car opuścił tor pod koniec 25. kółka i kierowcy mieli przed sobą jedynie trzy okrążenia sprintu do mety. Dunne nie dał się zaskoczyć Martiemu i wciąż trzymał się blisko, Crawford raz jeszcze zaczął zaciekle atakować Lindblada, podczas gdy Martins stracił piątą pozycję na rzecz Browninga.

Na początku ostatniego kółka Crawford wreszcie dopiął swego i wyprzedził Lindblada, zaś Dunne do ostatnich metrów mocno naciskał na Martiego - który popełnił niewielki błąd w 5. zakręcie - lecz ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem. Hiszpan wygrał więc trzeci sprint w tym sezonie - i czwarty w ogóle w F2. Crawford uplasował się na trzeciej pozycji, a kolejne punktowane miejsca zajęli Lindblad, Browning, Martins, Fornaroli i Verschoor.

Ostateczne wyniki mogą jednak jeszcze ulec zmianie - zarówno bowiem Marti, jak i Dunne, znajdują się pod lupą sędziów. Pierwszy za niebezpieczną jazdę, zaś drugi za złamanie przepisów w okresie żółtej flagi.

Aktualizacja
Marti i Dunne ostatecznie uniknęli kar, co nie udało się Arvidowi Lindbladowi i Luke'owi Browningowi. Pierwszy z nich otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu za wyjazd poza tor i zyskanie przewagi podczas walki z Victorem Martinsem. Taką samą karę, za takie samo przewinienie - i także podczas pojedynku z Martinsem - wymierzono Browningowi.

Kary te wypychają Lindblada i Browninga z punktowanej ósemki, kolejno na 10. i 12. pozycję. Po dwie pozycje zyskują Martins, Fornaroli, Verschoor, Goethe, Beganovic i Maini.

Klasyfikacje generalne

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Josep Maria Marti (3)Dallara F2 2024280h46m29,80710
2Alexander Dunne (17)Dallara F2 202428+0:00,2258
3Jak Crawford (11)Dallara F2 202428+0:01,9646
4Victor Martins (14)Dallara F2 202428+0:04,5035
5Leonardo Fornaroli (1)Dallara F2 202428+0:05,1164
6Richard Verschoor (6)Dallara F2 202428+0:05,2713
7Oliver Goethe (5)Dallara F2 202428+0:05,5652
8Dino Beganovic (8)Dallara F2 202428+0:05,9691
9Kush Maini (12)Dallara F2 202428+0:07,039
10Arvid Lindblad (4)Dallara F2 202428+0:08,193
11Joshua Durksen (20)Dallara F2 202428+0:08,264
12Luke Browning (7)Dallara F2 202428+0:08,997
13Roman Stanek (2)Dallara F2 202428+0:09,109
14Gabriele Mini (10)Dallara F2 202428+0:10,564
15Ritomo Miyata (15)Dallara F2 202428+0:11,465
16Amaury Cordeel (16)Dallara F2 202428+0:11,813
17Sami Meguetounif (22)Dallara F2 202428+0:12,524
18Rafael Villagomez (25)Dallara F2 202428+0:13,374
19Max Esterson (23)Dallara F2 202428+0:13,820
20John Bennett (24)Dallara F2 202428+0:13,973
21Cian Shields (21)Dallara F2 202428+0:20,879
Niesklasyfikowani
22Sebastian Montoya (9)Dallara F2 202421
Najszybsze okrażenie: Gabriele Mini - 1:31,876 na 21 okrążeniu
Najszybsze okrążenie w Top 10: Josep Maria Marti (+1 pkt.)