Charakterystyka silnika na Hungaroringu

Hungaroring nie jest torem, który nadweręża silnik
02.08.0709:58
Bartosz Orłowski
2645wyświetlenia

Hungaroring nie jest torem, który nadweręża silnik. Z maksymalnie otwartą przepustnicą jedzie się tutaj przez 57% okrążenia (znacznie mniej niż przeciętnie), a najdłużej pedał gazu wciśnięty jest do końca przez niewiele ponad 10 sekund.

Spośród 14 zakrętów, pięć branych jest na drugim biegu przy prędkości około 100 km/h. W odróżnieniu od Monaco, gdzie samochody są niezwykle wolne w nawrotach, minimalna prędkość na Hungaroringu to około 90 km/h. Oznacza to, że silnik operuje w dosyć wąskim przedziale prędkości 100-250 km/h. Używane są krótkie przełożenia w skrzyni biegów w celu zapewnienia maksymalnych osiągów w tym przedziale.

Jak to zawsze bywa na torze z dużą ilością wolnych zakrętów, ważny jest tu przede wszystkim dobry moment obrotowy, który pomaga rozpędzić samochód na wyjściu z zakrętów. Charakterystyka Renault RS27 oznacza, że silnik ten świetnie sprawuje się na takich torach.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

5
Paweł
02.08.2007 05:28
Reno do boju !!!! :)
Piter
02.08.2007 04:48
Ja i tak bardziej liczę na BMW P86/7 :)
Maraz
02.08.2007 03:36
To co widzisz powyżej to tłumaczenie fragmentu zapowiedzi wyścigu na Węgrzech przygotowanej przez zespół Renault. Tu jest oryginał: http://www.ing-renaultf1.com/en/newsdesk/grand_prix/news.php?news=tcm:3-64014
sasza82
02.08.2007 03:20
A skąd czerpiecie dane o charakterystyce poszczególnych silników....pytam, bo przeglądając serwis próźno szukać takich informacji...podobno szczegóły dotyczące silników nie są ujawniane...
rafaello85
02.08.2007 09:09
No nie wiem czy Hungaroring nie nadwyręża silników. Co prawda jednostki napędowe może nie pracują tu pełną parą, ale wolniejsza jazda przy bardzo wysokich temperaturach, które są na Węgrzech, może powodować przegrzewanie się silnika. Tu bardzo ważne jest odpowiednie chłodzenie.