Charakterystyka silnika na Hungaroringu
Hungaroring nie jest torem, który nadweręża silnik
02.08.0709:58
2645wyświetlenia
Hungaroring nie jest torem, który nadweręża silnik. Z maksymalnie otwartą przepustnicą jedzie się tutaj przez 57% okrążenia (znacznie mniej niż przeciętnie), a najdłużej pedał gazu wciśnięty jest do końca przez niewiele ponad 10 sekund.
Spośród 14 zakrętów, pięć branych jest na drugim biegu przy prędkości około 100 km/h. W odróżnieniu od Monaco, gdzie samochody są niezwykle wolne w nawrotach, minimalna prędkość na Hungaroringu to około 90 km/h. Oznacza to, że silnik operuje w dosyć wąskim przedziale prędkości 100-250 km/h. Używane są krótkie przełożenia w skrzyni biegów w celu zapewnienia maksymalnych osiągów w tym przedziale.
Jak to zawsze bywa na torze z dużą ilością wolnych zakrętów, ważny jest tu przede wszystkim dobry moment obrotowy, który pomaga rozpędzić samochód na wyjściu z zakrętów. Charakterystyka Renault RS27 oznacza, że silnik ten świetnie sprawuje się na takich torach.
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE