GP Turcji: trening #2 - Hamilton wysuwa się na czoło

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Istanbul Park
24.08.0714:35
Marek Roczniak
8390wyświetlenia

Po zdominowaniu przez zespół Ferrari pierwszej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Turcji, w drugiej najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał już aktualny lider mistrzostw Lewis Hamilton. Kierowca McLarena nie zdołał co prawda poprawić najlepszego czasu Kimiego Raikkonena z porannej sesji, jednak po południu pokonał Fina o blisko 0,3 sekundy.

Przebieg ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Istanbul Park zakłóciły problemy z pokrywą do studzienki odprowadzającej wodę z toru w dziesiątym zakręcie. Naprawienie jej zajęło obsłudze toru blisko pół godziny, czyli 1/3 całej sesji, a kiedy w końcu pojawiła się zielona flaga o godzinie 14:50 czasu lokalnego, niewielu kierowców było w stanie poprawić swoje czasy.

Największą niespodzianką była po południu rewelacyjna wręcz forma Toyoty, jako że Ralf Schumacher i Jarno Trulli uplasowali się na pozycjach 3 i 4, mieszcząc się bez problemu poniżej pół sekundy straty do Hamiltona. Drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren - Felipe Massa i Fernando Alonso musieli zadowolić się miejscami 5 i 6, a tuż za nimi znaleźli się Nico Rosberg (Williams) i Heikki Kovalainen (Renault).

Największy postęp w stosunku do porannej sesji wykonał partner zespołowy Rosberga - Alex Wurz, który tym razem uplasował się dziewiątej pozycji, mając zaledwie 0,1 sekundy straty do Niemca. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Robert Kubica, będąc po południu zdecydowanie najszybszym kierowcą z zespołu BMW Sauber. Przewaga Polaka nad Nickiem Heidfeldem, który w drugiej sesji sklasyfikowany został na 13 pozycji wyniosła ponad 0,4 sekundy.

Kierowców BMW rozdzielili David Coulthard (Red Bull) i Giancarlo Fisichella (Renault), którzy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona. Fisichella pośrednio przyczynił się do wywieszenia czerwonej flagi, bowiem to właśnie po jego przejeździe wspomniana na początku pokrywa oderwała się ze studzienki i konieczna była interwencja obsługi toru. Później plany kierowcom pokrzyżował jeszcze Anthony Davidson (Super Aguri), który rozbił się w trzecim zakręcie w końcówce sesji. Żółta flaga oznaczała, że poprawa czasów była już niewykonalna.

Coulthard, w którego bolidzie konieczna była wymiana silnika po wycieku paliwa podczas porannej sesji, po południu przejechał zaledwie 12 okrążeń, jednak mimo to okazał się wyraźnie szybszy od swojego zespołowego partnera Marka Webbera (P17). Ostatnim pechowcem w drugiej sesji był Sebastian Vettel (Toro Rosso) - usterka mechaniczna ograniczyła aktywność Niemca do 16 okrążeń. Na koniec warto wspomnieć, że Sakon Yamamoto okazał się wolniejszy od swojego partnera z zespołu Spyker - Adriana Sutila o zaledwie 0,022 sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 35°C
Temperatura toru: 48°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-221:28,46928
2Kimi Raikkonen (6)Ferrari F20071:28,7620,2930,29321
3Ralf Schumacher (11)Toyota TF1071:28,7730,3040,01123
4Jarno Trulli (12)Toyota TF1071:28,8740,4050,10128
5Felipe Massa (5)Ferrari F20071:28,8840,4150,01025
6Fernando Alonso (1)McLaren MP4-221:28,9470,4780,06324
7Nico Rosberg (16)Williams FW291:28,9950,5260,04827
8Heikki Kovalainen (4)Renault R271:29,0250,5560,03028
9Alex Wurz (17)Williams FW291:29,0930,6240,06827
10Robert Kubica (10)BMW Sauber F1.071:29,3680,8990,27531
11David Coulthard (14)Red Bull RB31:29,4350,9660,06712
12Giancarlo Fisichella (3)Renault R271:29,4560,9870,02128
13Nick Heidfeld (9)BMW Sauber F1.071:29,7921,3230,33630
14Jenson Button (7)Honda RA1071:29,9451,4760,15326
15Rubens Barrichello (8)Honda RA1071:30,0551,5860,11031
16Takuma Sato (22)Super Aguri SA071:30,1041,6350,04927
17Mark Webber (15)Red Bull RB31:30,3151,8460,21125
18Anthony Davidson (23)Super Aguri SA071:30,5302,0610,21524
19Vitantonio Liuzzi (18)Toro Rosso STR21:30,7022,2330,17224
20Sebastian Vettel (19)Toro Rosso STR21:30,8012,3320,09916
21Adrian Sutil (20)Spyker F8-VII1:31,1532,6840,35232
22Sakon Yamamoto (21)Spyker F8-VII1:31,1752,7060,02232
107% najlepszego czasu: 1:34,661

KOMENTARZE

19
Matador
24.08.2007 08:02
a mnie cieszy że Sakon już tak nie odstaje
pa0
24.08.2007 04:54
no wystarczy ale żeby to był Robert miękkie nie spisują się najlepiej na tym torze więc myślę ze czołówka wystartuje na miekkich i z małą ilościa paliwa i na 1 picstopie zmienią ogumienie na twarde
robi
24.08.2007 04:53
A mi się wydaje, że miękkie opony trzymają na Q3 ( choć nie oglądałem dzisiejszych treningów i mogę się mylić ).
boSS
24.08.2007 04:47
obaj to nie... wystarczy jeden:) ale jak ładnie wygląda 4xFerrari na koncu
pa0
24.08.2007 02:20
mam nadzieje ze BMW niema zadnych kłopotów bo dzisiaj im naprawdę nieszło. byle by sie obaj dostali do Q3.
Teliss
24.08.2007 02:15
Jeśli by się te opony tak źle spisywały to na Q3 bym zatankował samochód na 10 okr. i jak najszybciej w wyścigu założyć twardsze ;)
paolo
24.08.2007 02:06
@B4ndit Nie do końca się z tobą zgodzę. Pewnego pięknego piątku w pierwszym treningu Kubica był najszybszy, a później było już tylko gorzej. Mnie osobiście martwi słaba postawa BMW natomiast wyniki Toyoty są jak zawsze wielką zagadką. Zobaczymy w Qualu. Nie chcę być pesymistą, ale wygląda na to, że nie jest to tor pod BMW. Chyba nie dają rady z ustawieniem bolidów, a do tego w tym roku jeszcze zmiana opon. Oby się obaj do Q3 zakwalifikowali bo będzie obciach.
B4ndit
24.08.2007 01:39
i po co sie tak emocjonujecie wynikami toyoty i bmw? juz od kilku weekendow widac taka tendencje: toyota super na treningach w qualu spada, bmw do kitu na treningach w qualu jak zwykle dobrze.
pasior
24.08.2007 01:29
skoro na czele nie jest ferrari tona pewno testowali coś co nie ma nic wspólnego z osiąganym czaem
oligator
24.08.2007 01:26
ewidentne dla mnie jest to, ze wymagania zakretu numer 8 (ten dluuuuuuuuugi lewy) robia, ze nawet jesli miekkie opony sa szybsze, to nie da sie na nich jechac szybka przez wiele okrazen. Stad na ustawienie balansu auta, itd wiekszosc zespolow jezdzilo dluzej na twardych.
pa0
24.08.2007 01:14
Większość kierowców jechała na twardej mieszance choć były wyjątki. Czyżby miękka mieszanka niespisywała się najlepiej na tym toRZe?
paolo
24.08.2007 01:05
Wychodzi na to, że miękkie "szybsze" gumy znowu są wolniejsze. Chyba Bridgestone znowu nie trafił z mieszankami.
jędruś
24.08.2007 01:00
Nie wiem, ale Yamamoto zbliżył się już poniżej 0,030 s do Sutila!!! Ale pewnie to przez opony.. Toyota szarżuje...
marrcus
24.08.2007 12:59
no Sakon sie rozkręca
Ramzi
24.08.2007 12:55
Dokladnie ,nie mogli dokrecic tej niby pokrywy studzienki.Troche to zajelo hehe. Hamilton zrobil swoj czas na twardych Ralf chyba na miekkich ,ale pewnien nie jestem.Głównie to większość kierowców na twardych zrobiła.
Micro_ice7
24.08.2007 12:45
czas Hamiltona jest dużo gorszy niż Raikkonena z rana myśle że to Kimi będzie rozdawał karty w qualu
michal_krasnik
24.08.2007 12:38
Niestety nie pamiętam na jakich kto jeździł oponach. Widać, że zespoły toyoty bardzo dobrze radzą sobie na tym torze. Także Honda idzie powoli w górę. Martwi mnie trochę postawa kierowców BMW Sauber, ale mam nadzieję, że te wyniki spowodowane są ustawianiem bolidu.
oligator
24.08.2007 12:37
o co chodzilo z ta plyta (zaczalem ogladac kolo 13stej30). Nie potrafili jej dokrecic? No dobrze, grzecznie czekam na 'opis wkrotce', tam pewnie o tym bedzie. PS : 12 kierowcow 1 sekundzie, bedzie sie pewnie dzialo na qualu...
Teliss
24.08.2007 12:35
Czy mógł by ktoś przybliżyć na jakich kto jechał oponach z czołówki?