GP Brazylii: trening #2 - McLaren wysuwa się na czoło

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Interlagos
19.10.0719:36
Marek Roczniak
8561wyświetlenia

W drugiej sesji treningowej na torze Interlagos na czele klasyfikacji znaleźli się już obydwaj kierowcy McLarena - Lewis Hamilton i Fernando Alonso, którzy jako jedyni uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 13 sekund. Sesja rozpoczęła się jeszcze przy trochę mokrej nawierzchni, ale deszcz już nie padał i wkrótce utworzył się suchy tor jazdy, tak więc wszyscy kierowcy mogli założyć zwykłe opony rowkowane.

Hamilton, nad którym wisi groźba kary za użycie zbyt wielu zestawów deszczowych opon w pierwszej sesji, po południu pokonał swojego zespołowego partnera i zarazem głównego rywala w walce o tytuł mistrzowski o niewiele ponad 0,1 sekundy. Trzeci Felipe Massa stracił do Hamiltona 0,3 sekundy, a niewiele wolniejszy od Brazylijczyka okazał się drugi kierowca Ferrari - Kimi Raikkonen, który musiał zadowolić się czwartą pozycją. Fin trafił pod koniec sesji na Hamiltona i stracił czas na supermiękkich oponach ze względu na zablokowanie kół podczas hamowania.

Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się niejeżdżący w pierwszej sesji na mokrym torze Giancarlo Fisichella (Renault) i Robert Kubica (BMW Sauber). Polak po upływie godziny był przez pewien czas w posiadaniu najlepszego czasu, mając 0,6 sekundy przewagi nad resztą stawki, ale ostatecznie musiał zadowolić się szóstym miejscem i stratą 0,82 sekundy do Hamiltona. Tym niemniej Kubica okazał się szybszy od swojego zespołowego partnera Nicka Heidfelda, który zamknął pierwszą dziesiątkę (+1,01s).

Siódmy czas uzyskał Nico Rosberg, a tuż za Niemcem dosyć nieoczekiwanie znalazł się jego partner z zespołu Williams - debiutujący w wyścigach F1 Kazuki Nakajima. Japończyk przez pewien czas był nawet czwarty, ale z ostatecznego rezultatu (P8, +0,89s) także może być jak najbardziej zadowolony, zwłaszcza że od Rosberg okazał się wolniejszy tylko o 0,009 sekundy. Ponadto przed Heidfeldem na dziewiątej pozycji sklasyfikowany został David Coulthard (Red Bull), który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona.

Tuż za pierwszą dziesiątką znalazł się Ralf Schumacher (Toyota), pokonując o zaledwie 0,05 sekundy Heikkiego Kovalainena (Renault). Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się lokalny bohater Rubens Barrichello i Jenson Button, czyli kierowcy z najbardziej pracowitej stajni po południu - Hondy (łączny dorobek 89 okrążeń). Z kierowców Toro Rosso szybszy na suchym torze okazał się Vitantonio Liuzzi (P15, +1,38s), natomiast Sebastian Vettel został także pokonany przez Jarno Trullego (Toyota) i uplasował się na 17 pozycji. Na ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołów Super Aguri i Spyker oraz rozdzielający ich Mark Webber (Red Bull).

Pogoda
Temperatura powietrza: 20°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Na początku mokro, potem sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-221:12,76727
2Fernando Alonso (1)McLaren MP4-221:12,8890,1220,12228
3Felipe Massa (5)Ferrari F20071:13,0750,3080,18630
4Kimi Raikkonen (6)Ferrari F20071:13,1120,3450,03730
5Giancarlo Fisichella (3)Renault R271:13,5490,7820,43722
6Robert Kubica (10)BMW Sauber F1.071:13,5870,8200,03834
7Nico Rosberg (16)Williams FW291:13,6550,8880,06833
8Kazuki Nakajima (17)Williams FW291:13,6640,8970,00938
9David Coulthard (14)Red Bull RB31:13,7060,9390,04230
10Nick Heidfeld (9)BMW Sauber F1.071:13,7851,0180,07944
11Ralf Schumacher (11)Toyota TF1071:13,8291,0620,04429
12Heikki Kovalainen (4)Renault R271:13,8791,1120,05028
13Rubens Barrichello (8)Honda RA1071:13,8921,1250,01345
14Jenson Button (7)Honda RA1071:14,0951,3280,20344
15Vitantonio Liuzzi (18)Toro Rosso STR21:14,1521,3850,05733
16Jarno Trulli (12)Toyota TF1071:14,1791,4120,02725
17Sebastian Vettel (19)Toro Rosso STR21:14,4091,6420,23037
18Takuma Sato (22)Super Aguri SA071:14,4311,6640,02227
19Anthony Davidson (23)Super Aguri SA071:14,4771,7100,04631
20Mark Webber (15)Red Bull RB31:14,5431,7760,06635
21Adrian Sutil (20)Spyker F8-VIIB1:15,0952,3280,55235
22Sakon Yamamoto (21)Spyker F8-VIIB1:15,7152,9480,62032
107% najlepszego czasu: 1:17,860

KOMENTARZE

16
Matador
20.10.2007 02:04
no właśnie!! i nie wyjechał do końca!! poza tym dość zaskakujące wyniki...
gnt3c
20.10.2007 01:52
wie ktos co sie stało z KUB, że stanął w drugim sektorze?
Uho
20.10.2007 11:31
A ja juz w qualu licze na jakies sensacyjne rozwiązania w czołówce i rad jestem przed ciekawa walką kovalainena z kubica i obydwu panom rzycze dobrze chcoiaz jak kazdy z nas jestem za polakiem... Licze tez ze Red Bull wyprzedzi w klasyfikacji konstruktorów Williamsa
gnt3c
20.10.2007 10:28
@tomekzzar...wszyscy Polacy (mam nadzieję) oprócz Ciebie zakładają i liczą na to, że robert pojedzie jednak lepiej w Q niż kova...poza tym mam nadzieję, że obaj japończycy odpadną z rywalizacji już na pierwszych okrążeniach wyścigu, żeby nie przeszkadzać wielkiej trójce w walce o tytuł.
tomekzzar
20.10.2007 08:23
nie uważam żeby ferrari miało spisywać sie gorzej od mclarena w brazylii nawet kiedy bedzie sucho,najważniejsze bedą kwalifikacje po których bedzie można już z dużym prawdopodobienstwem stwierdzic kto bedzie mistrzem swiata,dużą szanse aby sie pokazać ma kovalainen gdyby wyprzedził kubicę w klasyfikacji generalnej pokazałby ze jest nietuzinkowym kierowcą,jesli kubica dzis słabo pojedzie w kwalifikacjach(a zakładam ze tak bedzie)wszystko możliwe..
rafaello85
19.10.2007 09:07
Czechosłowak---> to, że McLareny spisują się lepiej na tym ogumieniu było wiadomo już od dawna. Ferrari ma szansę tylko na mokrej nawierzchni, jeśli nie spadni deszcz to brylować będą: Alonso i FOMilton.
Czechoslowak
19.10.2007 08:04
Oglądałem 2 trening na speed tv i tam komentatorzy poruszyli ciekawą sprawę: na Gp Brazylii Bridgestone przygotowało dwa rodzaje najbardziej miękkich mieszanek opon (miękka i supermiękka), statystyki wskazują że w tym sezonie, w wyścigach w których był taki zestaw opon do dyspozycji, McLaren miał zdecydowaną przewagę nad Ferrari, które z kolei musiało bronić się przed BMW (jako przykład niech posłuży Gp Monako). Najwięcej punktów w tych wyścigach zdobył Hamilton, a drugi był o dziwo Nick Heidfeld. I przebieg dzisiejszego 2 treningu w zasadzie oddawał te zależności doskonale- McLareny najszybsze, a BMW bardzo blisko Ferrari. Oczywiście to tylko statystyki, ale o tym jak wielką rolę odgrywają opony nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć.
reiko
19.10.2007 06:48
" Hamilton, nad którym wisi groźba kary za użycie zbyt wielu zestawów deszczowych opon w pierwszej sesji ... " no dobra to co mu grozi ?? z 5 pozycji w dół po qaulu ?
jędruś
19.10.2007 06:42
O ale Spyker ma tu juz od 0,5 do nawet 1 s na okrązniu straty do najbliższego samochodu. A co do samych wyników to raczej nie można nic prognozować. Tor jak to po deszczu był słabo nagumowany. Jutro jest szansa aby zjechać ponieżej 1 minuty i 11 sekund.
tomekzzar
19.10.2007 06:33
przecież to tylko wolny trening ,nikt z czołówki nie bedzie gnał na złamanie karku zeby to wygrać,każdy team testuje samochód,opony,żadko sie zdarza żeby ktoś wygrał wszystkie treningi,jutro pewnie wygra massa albo alonso,
Pieczar
19.10.2007 06:09
W Spa na drugim treningu też najlepsze były Mclareny, a później Ferrari już dominowało.
stefan225
19.10.2007 06:00
dokladnie Miaja Menant nie wiadomo z jaka iloscia paliwa itp itd nie ma co histeryzować
Miaja Menant
19.10.2007 05:46
deeze, to tylko treningi, na qualu i wyścigu sytuacja może ulec diametralnej zmianie
Krauza
19.10.2007 05:44
@up Na przewagę Maca i FIAmiltona ;/
stefan225
19.10.2007 05:43
dla czego tak myslisz??
deeze
19.10.2007 05:40
Najgorsze jest to, że przebieg sesji wskazuje na przewagę McLarena, drugie jest BMW, a dopiero trzecie Ferrari... :/