Bez kary za pierwszą wymianę silnika w sezonie 2008

W sezonie 2008 kierowcy nie będą karani za pierwszą wymianę silnika
17.01.0820:02
Mateusz Furgał
3469wyświetlenia

Oficjalna strona magazynu Autosport poinformowała, że zespoły zgodziły się na drobną zmianę w regulaminie nadchodzącego sezonu.

Od momentu wprowadzenia przepisów wydłużających cykl życia silników, kierowcy są automatycznie karani obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc za każdą wymianę w trakcie trwania treningów, albo ulokowaniem na końcu stawki, jeżeli silnik został wymieniony po rozpoczęciu kwalifikacji.

W ubiegłym roku z przepisu tego został wyłączony piątek w weekendy Grand Prix, kiedy to kierowcy mogą korzystać z innego silnika niż ten na sobotę i niedzielę, a po dyskusji w czasie ubiegłotygodniowego spotkania w Paryżu szefowie zespołów ustalili, że od tego sezonu pierwsza zmiana silnika w środku dwu-wyścigowego cyklu nie powinna być karana.

Max Mosley w liście wysłanym do zespołów potwierdził, że zmiana w przepisach została poparta przez szefów zespołów. Uzgodniono, że każdy zespół w trakcie sezonu 2008 powinien mieć prawo do jednej awarii silnika w każdym samochodzie bez żadnej kary. - napisał Mosley. Musi to być pierwsza awaria silnika w danym samochodzie.

Propozycja wciąż wymaga akceptacji przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA (WMSC) i zostanie rozpatrzona podczas najbliższego głosowania.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
Pussik
18.01.2008 07:45
Wiec trzeba czytać całość. Ile to zajmuje? 10sekund? Chyba, że nie skończyliście podst. wówczas zajmie to 30.
gnt3c
18.01.2008 03:24
Tytuł artykułu powinien rzeczywiście zawierać znak zapytania, ponieważ czytelnik, który nie przeczyta artykułu a jedynie jego nagłówek zostaje wprowadzony w błąd.
marrcus
17.01.2008 09:28
a "w kazdym samochodzie" przeoczyłem
Maraz
17.01.2008 09:25
Każdemu kierowcy jedna awaria będzie puszczona płazem.
marrcus
17.01.2008 09:21
a jak sie popsuje 2 kierowcom w tych samych kwalifikacjach ? to co 1 ma pecha :p
Easyrider
17.01.2008 09:09
Żadnych takich limitów nie powinno być moim zdaniem. Zespół powinien brać nowy silnik, nową skrzynię i inne klamoty na każde Grand Prix i jeździć na tym przec cały weekend. FIA powinna takie elementy oznaczyć i pilnować, aby tylko te używane były od piątku do niedzieli. I dopiero karać tych, którym ani silnik ani skrzynia nie wystarczą nawet na jeden weekend.
rafaello85
17.01.2008 08:52
Czemu nie wpadli na to wcześniej? To powinno być wprowadzone od sezonu 2005 bo wtedy zaczął obowiązywać ten dwuwyścigowy cykl dla silników.
kimir
17.01.2008 07:55
Myślę, że to kolejna zmiana mająca na celu wyrównanie szans. Bardzo słusznie.
RENO
17.01.2008 07:31
jeszcze przydałaby się jedna wymiana skrzyni, zwłaszcza że na tym etapie będą one jeszcze niedopracowane ze względu na limit 4 GP
michal2111
17.01.2008 07:23
Bardzo dobrze. W F1 chodzi o to kto jest najszybszy a nie kto oszczędza sprzęt
jędruś
17.01.2008 07:08
Bardzo dobra propozycja. Jedno uszkodzenie silnika może się zdarzyć nawet najlepszym.