Baldisseri: F2008 dobrze dopasowany do nowych przepisów

Włoch jest podbudowany silną formą nowego samochodu podczas testów w Bahrajnie
11.02.0811:25
Baart & Maraz
1930wyświetlenia

Menedżer zespołu Ferrari - Luca Baldisserri ostrzegł rywali, że ich najnowsze dziecko F2008 jest dobrze dopasowane do nowych przepisów, a on sam jest podbudowany silną formą samochodu podczas testów w Bahrajnie.

Wszyscy myśleli, że ciężej będzie się przestawić kierowcom do prowadzenia samochodu bez elektronicznych pomocy zakazanych od tego roku. - powiedział Baldisserri Gazzetta dello Sport. Jednakże jak na razie F2008 jest bardzo oddanym samochodem ze świetną trakcją - właśnie dlatego uzyskujemy takie czasy okrążeń.

Przeprowadziliśmy także symulacyjną pracę nad projektem geometrii przedniego i tylnego zawieszenia, co nam pomogło. Jesteśmy bardo zadowoleni z uzyskiwanych czasów, ale oczywiście musimy zweryfikować wszystko, kiedy będziemy testowali znowu z innymi zespołami.

Minęło już trochę czasu, kiedy po raz ostatni testowaliśmy bez większych problemów i to pozwala nam na wykonywanie programu na mniejszej liczbie okrążeń niż zakładaliśmy, co jest istotne biorąc pod uwagę obecne ograniczenia dotyczące testów. Naszym celem na rok 2008 jest niezawodność, a jeśli samochód nie będzie się psuł i będzie jednocześnie szybki, to nic więcej nie można chcieć.

Baldisserri nie uważa też, aby jednolite ECU bez elektronicznych pomocy wpłynęły na pogorszenie osiągów czy spowodowały większą liczbę postojów w boksach ze względu na większe zużycie opon. Symulacje, które przeprowadziliśmy wskazują na to, że nie będzie więcej pit-stopów niż dotychczas. Zużycie opon w Jerez i Walencji było większe, ale tegoroczne miękkie opony będą dłużej wytrzymywały, podobnie jak średnia mieszanka.

Źródło: Autosport.com

OSTATNIE POKREWNE TEMATY

KOMENTARZE

4
slawek_s
11.02.2008 06:04
hamowanie silnikiem zostaje. Nie ma tylko kontroli nad sila tego hamowania, czyli mozemy miec przypadki baczkow w czasie dohamowania do zakretu jak kiedys.
ToshibaUser
11.02.2008 05:00
"(...)testowaliśmy bez większych problemów(...)" - no , jeszcze wczoraj i przedwczoraj donoszono o kłopotach z hydrauliką w Ferrari . Więc jak to jest z tą bezproblemowością ? Mam nadzieję jednak , że się szybko z tym uporali :)
Pussik
11.02.2008 04:38
I troche hamulce mają większe obciążenie, bo nie ma hamowania silnikiem.
jędruś
11.02.2008 03:51
Czyli z bolidu jedynie opony straciły na braku TC . Ale to nawet dobrze gdyż mało doświadczeni kierowcy ( np Hamilton ) nie potrafiący szanować opon mogą mieć jeszcze większe problemy niż w tamtym roku i np wypadać na bandę cześciej niż dotychczas . Z pewnością spadną czasy całego wyścigu , gdyż kierowcy chcąc więcej przejechać na starych oponach będą przez więcej kółek jeździć na poprzecieranych kapciach .