FIA uruchomi kampanię przeciwko rasizmowi

Ma ona zjednoczyć wszystkie osoby zaangażowane w motosport w walce z przejawami rasizmu
14.02.0809:57
Marek Roczniak
2291wyświetlenia

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zamierza uruchomić podczas kwietniowego Grand Prix Hiszpanii kampanię przeciwko rasizmowi 'Racing against Racism'. Inicjatywa ta ma zapobiec powtórce z przejawów rasizmu wobec Lewisa Hamiltona, jakie miały miejsce niedawno w Barcelonie.

Ciało nadzorujące wyścigi Formuły Jeden potępiło publicznie postępowanie - jak się wydaje - niewielkiej grupy kibiców na torze Catalunya, którzy wyśmiewali kolor skóry kierowcy McLarena i ostrzegło, że powtórka tego może skończyć się poważnymi sankcjami.

FIA nie zamierza jednak polegać tylko na krokach podejmowanych przez władze hiszpańskich torów, na których odbywają się testy i wyścigi F1, dlatego też uruchomi specjalną kampanię, mającą zjednoczyć wszystkie osoby zaangażowane w motosport - na torach wyścigowych i poza nimi - w walce z przejawami rasizmu.


Tuż po wybrykach w Barcelonie rzecznik FIA powiedział, że Federacja jest zaskoczona i jednocześnie rozczarowana przejawami rasizmu wobec Lewisa Hamiltona, - dodając, iż tego typu nadużycia są jawnym złamaniem ogólnie przyjętych zasad w statucie FIA.

Wydaje się, że do takich a nie innych zachowań grupy hiszpańskich kibiców podczas niedawnych testów przyczyniła się zaciekła rywalizacja pomiędzy Fernando Alonso i Hamiltonem w McLarenie w sezonie 2007, podgrzewana dodatkowo przez hiszpańską prasę.

Niedawno wyszło na jaw, że nawet podczas ubiegłorocznego Grand Prix Chin kilku hiszpańskich fanów dopuściło się nadużyć na tle rasistowskim, a przynajmniej tak twierdzi ojciec Lewisa - Anthony Hamilton. W tym tygodniu zespoły Formuły Jeden wznowiły testy w Hiszpanii na torze Jerez i jak dotąd przebiegają one bez zakłóceń.

Źródło: Formula1.com

KOMENTARZE

25
cinek
14.02.2008 10:06
żal
Ave
14.02.2008 07:40
My tu "mamy" rasizm. ehe ehe. W Darfurze mamy ludobojstwo XXI wieku. Parafruzujac Galileusza: "jakos sie kreci". ehe ehe. ..a jednak..
ToshibaUser
14.02.2008 04:54
Jest oczywiste , iż w świecie F1 nie może być miejsca dla rasizmu czy antysemityzmu , ksenofobii czy innych patologii Taka akcja jest słuszna i ją popieram i pod nią się podpisuje . Tyle tylko , aby piękne ideały nie przegrały z rzeczywistością i FIA nie ośmieszyła się własnymi działaniami . Jak zauważył kolega jędruś niedopuszczalne jest aby to było ograniczone tylko do jednej jednostki . Są przecież też czarnoskórzy mechanicy ( np. w McLarenie ) , są też Azjaci np.Sato czy wiele osób z personelu firmy Bridgestone . Jeżeli ta akcja będzie obejmować tylko Lewisa to wyjdzie z tego karykatura - więc FIA powinna być konsekwentna i ostrożna w swych działaniach . Ideały słuszne tylko jak będzie z wykonaniem ? Oby nie było jak mówi porzekadło " miało być pięknie , a wyszło jak zawsze " . Chociaż nie mogę się z tobą zgodzić kolego jędruś w temacie tego , że Lewis jakoby sobie sam zasłużył - bo niby czym ?
jędruś
14.02.2008 04:43
Akcja FIA jest bardzo słuszna , ale nie można wytaczać całej akcji tylko dla jednej , bardzo uprzywilejowanej jednostki !!! To niedopuszczalne !!! Owszem , zajście rasistowskie miało miejsce, ale jest ono wywołane nie przez kolor skóry Hamiltona , a przez jego rąbniętego skarucha i garstkę fanów Alonso którzy bardziej śmiali się z jego starego i ktytykowali jego niedojrzałość i niezaradność . Boji się sam zostać na chwilę na torze , więc musi za ręke prowadzać go tatuś :D I to będzie teraz taka reklama dla Lewiska, że to niby wszystkie złe i skierowane przeciwko niemu. Sam sobie na to zasłużył więc niech sam się z tym upora a nie zastawią się innymi . Nie słyszałem , by kiedyś kogoś na torze dyskryminowali prze jego kolor skóry, nawet nie dlatego , że jest mało innych niż biała rasa kierówców w innych seriach , ale dlatego , że oni potrafią się zachować i nie manifestują się na każdym kroku . A Hamilton uważa się już teraz za Schumiego , Kimasa i Senne w jednym . To jest chore co ten chłopak ma w głowie !!!
Bart2005
14.02.2008 04:22
Nie napiszę, że mnie to męczy itd. bo w każdym wpisie to już zostało wyrażone w ten czy inny sposób. Chciałem zwrócić uwagę na co innego. Wszyscy są tego samego zdania i nie ma głosów przeciwnych. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio pod jakimś newsem była taka zgodność :) Oby tak dalej.
benethor
14.02.2008 02:39
Nie no przecież Lewisek musi być kochany przez miliony bo tatuś grubą kase daje coby synek mógł sie pościgać... A jak ktokolwiek głos na niego podniesie to ban że rasizm i tyle... Jak na mnie pod względem stosowania przepisów wobec HAM bedzie taki sam albo nawet gorszy jak w 2007...
michal2111
14.02.2008 02:33
Znowu Hamiltonka faworyzują
Ave
14.02.2008 01:08
Szczerze mowiac mam juz dosyc tych newsow o rzekomych przejawach rasizmu wobec Hamiltona. Ilez mozna walkowac wciaz tą sama plyte. Brakuje jeszcze bredni w stylu: "Hamilton męczennikiem w F1".
Zykmaster
14.02.2008 12:54
Jak dla mnie to smiech na sali..... Co Hamilton robi z F1..... Brak słów na FIA.... Zreszta to wszystko zapowiada ze Hamilton bedzie ponad prawem w sezonie 2008....;/ Jedno mi sie marzy... .Zeby Heikki go kilkukrotnie objechal.... wtedy by zobaczyli ile dziecko FIA jest warte....;/ Ale w Mclarenie to nieralne....
marcinp
14.02.2008 12:36
I po raz enty ten temat wałkujemy to już nawet nie jest ani śmieszne ani nudne tylko żenujące... a co so starszego z |Hamiltonów to cwaniaków niesieją sami się rodzą skoro i na tym mozna ugrać zainteresowanie mediów czyli większą kaskę za występy to czemu nie prawda ? Mam tylko nadzieję,ze ten balon pęknie już wkrótce ...jak Maki niezachwycą w tym sezonie i wreszcie temat ucichnie bo jak o tym czytam to niestrawność mnie łapie i cierpię na przypływ fluidów i humorów pozdrawiam i oby do wyścigu :)
Kazik
14.02.2008 12:22
Pan Anthony Hamilton w odpowiednim momencie przypomniał sobie,iż już w Chinach "rasiści z Hiszpanii" stanowili zagrożenie dla syna.Zamiar prowadzenia kampanii przez FIA po tej "fali rasizmu" w F1 jest nieco...żenujący.(to już nawet nie jest śmieszne ale raczej żałosne).
mutu
14.02.2008 12:21
Niedługo Anthony powie, że w GP Chin jego syn zobaczył ludzi, którzy mają poglądy na tle rasistowskim wobec niego i wskutek tego Lewis popełni błąd i wypadł z trasy i chce, żeby to Lewis dostał dodatkowo 10 punktów i został mistrzem bo, to dla niego był porzeznaczony ten tytuł. Paranoja...
rafaello85
14.02.2008 11:55
Na czym konkretnie ma polegać ta kampania? Bo to mnie ciekawi.
Pinio87
14.02.2008 11:51
I to kolejny dowód na to, że FIA ma bzika na punkcie Hamiltona.
SoBcZaK
14.02.2008 11:04
patrzcie do czego to dochodzi przez bande posmarowanych kretynów... odkąd Hamilton jest w F1 to... każdy sobie dopisze co mu tam pasuje
buran
14.02.2008 10:51
hamiltonowi seniorowi na mozg juz chyba padlo. popieram akcje fia ale wedlug mnie powinna byc wytoczona przeciwko calemu zjawisku a nie tylko w sprawie hamiltona.
im9ulse
14.02.2008 10:25
moze lepsza bylaby kampania "racing against cheating" :) Hiszpanie nienawidza Lewisa nie za to ze jest czarny tylko za to co sie dzialo w poprzednim sezonie...
jaszczur
14.02.2008 10:23
zgadzam sie z Wami, przesadzają i to sporo... od razu kampania? po jednym takim przypadku i domniemanym drugim w Chinach? ukarac winnych konkretnego przypadku i koniec - bez medialnego szumu. Jestem coraz bardziej zniechęcony tym całym zamieszaniem wokół Hamiltona.
Marcin
14.02.2008 10:14
rasizm....to byłby gdyby zabronili hamiltonowi startować media znalazły sobie temat zastępczy, a my to łykamy to jak ryby...najzdrowiej byłoby zlać temat, bo zagrożenia morale kogokolwiek tym jak się zabawiła grupka wesołych chłopaków nie widze.
chrusicak
14.02.2008 10:02
Jak ktos wysmieje czarnoskórego bez wzgledu na inne okoliczności jest posądzony o rasizm. To jest Europa i ludzie sa jednakowo traktowani, mówimy tu o Europie zachodniej, a jeśli FIA myśli ze to przejaw rasizmu to coś z władzami FIA jest nie tak. Gdyby nie było wspomniane o rasizmie a o głównym zamiarze tych ludzi mało osób domyślołoby sie ze to jest na tle rasowym jedynie osoby wyczulone. A gdyby czarnoskórzy przyszli wysmarowani mąka w futrach i pofarbowanymi włosami na bląd z transparentem rodzina Kimiego z Finlandii, to nie byłby objaw rasizmu? Moim zdaniem tylko takie sytuacje i szum wokół takich spraw powoduje zgorszenie sie do czarnoskórych i powstanie spiec miedzy ludzmi. Oczywiście sprawe powinien rozpatrzec sad czy rzeczywiscie nie było to na tle rasowym, a jeśli tak to ukarac winnych a nie robic z tego akcje ze cała Hiszpania jest zbiorowiskiem rasistów.
michael85
14.02.2008 09:53
Niech jeszcze prowadzą szkolenia dla kibiców w zakresie poprawności politycznej. Proponuję poczytac sobie to: http://tworca.org/rasowa_wojna.html zobaczycie prawdziwy rasizm!!!
Marcin
14.02.2008 09:52
paranoja,niektórzy przeginaja z odbiorem publiki...., jeszcze będzie tak że safe car będzie wyjeżdżał na tor zaraz po tym jak trybuny zagwizdaja przy wyprzedzaniu alo prze ham....co to ma być ?! gwizdy,oklaski,jeki to przecież normalka na arenach sportowych
Pieczar
14.02.2008 09:46
Taa i co jeszcze, niedługo będzie zakaz wstępu dla Hiszpanów na tory F1. Brytole już całkiem głupieją. Teraz każdy przejaw jakiejkolwiek niechęci w stosunku do Hamiltona będzie traktowany jako rasizm. Jak się człowiek uprze to do wszystkiego dorobi ideologię...
andrzej45
14.02.2008 09:37
Ktoś chyba ma celu robienie medialnego szumu wokół Hamiltona.
Fisico_F1_ASR
14.02.2008 09:12
SAY NO TO RACISM