Testy w Barcelonie dzień 3: Trulli zbliża się do rekordu Massy

Ostatni dzień wspólnych testów F1 przed startem sezonu 2008 przyniósł niecodzienną kolejność
27.02.0817:24
Marek Roczniak
15528wyświetlenia

Ostatni dzień wspólnych testów zespołów Formuły Jeden przed rozpoczęciem sezonu 2008 przyniósł dosyć niecodzienną kolejność. Zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na torze Catalunya uzyskał dzisiaj Jarno Trulli (Toyota), zbliżając się na niespełna 0,3 sekundy do rekordu Felipe Massy (Ferrari) z ubiegłego tygodnia.

Włoch, który był jednym z kilku sprawców wstrzymania środowych testów (kierowca Toyoty zatrzymał się w zakręcie nr 10 pół godziny przed końcem popołudniowej sesji) pokonał Davida Coultharda (Red Bull) o blisko pół sekundy. Trzecim najszybszym bolidem ponownie okazał się Williams FW30, choć Nico Rosberg z pewnością spodziewał się zobaczyć nad sobą nazwiska nieco innych kierowców w tabeli czasowej.

Z dotychczasowych faworytów najwyższe miejsce zajął dzisiaj Heikki Kovalainen (McLaren), a tymczasem z kierowców Ferrari w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko Kimi Raikkonen i to dopiero na dziewiątym miejscu, mając już ponad sekundę straty do Trullego. Najlepiej więc nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków z uzyskanych dzisiaj czasów, bowiem zespoły miały najwyraźniej zupełnie odmienne programy i nikt z czołówki nie starał się wykręcić jak najszybszego pojedynczego okrążenia.

Pierwszą piątkę zamknął Mark Webber (Red Bull), a tuż za nim znaleźli się obydwaj kierowcy Renault - Nelson Piquet Jr i Fernando Alonso, łącznie przejeżdżając aż 242 okrążenia, co przekłada się na 1126 kilometrów. Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Trullego zmieścił się Kazuki Nakajima (Williams), natomiast najszybszy kierowca z poprzednich dwóch dni - Lewis Hamilton (McLaren) zamknął pierwszą dziesiątkę. Hamilton był pierwszym sprawcą wywieszenia czerwonej flagi, zatrzymując się w wyjeździe z boksów w pierwszych 30 minutach testów.

Dwukrotnie wstrzymanie testów spowodowali tymczasem dwaj niemieccy kierowcy - Timo Glock (P11, +1,3s) i Nick Heidfeld (P17, +1,8s). Obaj kierowcy niemal w tym samym czasie zatrzymali się w zakrętach nr 10 i 11 w pierwszej godzinie testów. Później debiutant z Toyoty wypadł z toru w ósmym zakręcie i uderzył lekko w barierę z opon, łącznie przejeżdżając 66 okrążeń. Jeszcze mniej kółek zaliczył Heidfeld, który po raz drugi zatrzymał się na torze kwadrans przed czwartą - tym razem w dwunastym zakręcie. Nick ponownie okazał się wolniejszy od partnera z zespołu BMW Sauber - Roberta Kubicy, który uplasował się za Giancarlo Fisichellę (Force India) i Massą na 14 pozycji.

Pozostałymi sprawcami wywieszenia czerwonej flagi byli Sebastien Bourdais (kierowca Scuderii Toro Rosso wpadł w poślizg w pierwszym zakręcie około trzeciej po południu) i Adrian Sutil (kierowca Force India zatrzymał się w wyjeździe z boksów niecałą godzinę wcześniej). Ostatecznie obaj kierowcy uplasowali się kolejno na miejscach 15 i 16. Stawkę zamknęli tymczasem reprezentanci Hondy - Jenson Button i kierowca testowy Alex Wurz. Button ledwo zmieścił się poniżej trzech sekund straty do Trullego, co z pewnością nie napawa zbyt dużym optymizmem, ale japońska stajnia dopiero w przyszłym tygodniu przetestuje w Jerez pełny pakiet aerodynamiczny na GP Australii.

Dla pozostałych zespołów były to już ostatnie pełnoprawne testy przed rozpoczęciem sezonu 2008. McLaren i BMW planują jeszcze testy w linii prostej na Minorce, a Renault ma ponownie zjawić się na obiekcie testowym Idiada.

Pogoda
Temperatura powietrza: 16-23°C
Temperatura toru: 16-24°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya (4,655 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidCzas okr.Okr.
1Jarno TrulliToyotaTF1081:20.80183
1David CoulthardRed Bull RenaultRB41:21.25876
1Nico RosbergWilliams ToyotaFW301:21.29377
1Heikki KovalainenMcLaren MercedesMP4-231:21.30987
1Mark WebberRed Bull RenaultRB41:21.36891
1Nelson Piquet JrRenaultR281:21.443114
1Fernando AlonsoRenaultR281:21.454128
1Kazuki NakajimaWilliams ToyotaFW301:21.796124
1Kimi RaikkonenFerrariF20081:21.93380
1Lewis HamiltonMcLaren MercedesMP4-231:22.011103
1Timo GlockToyotaTF1081:22.15566
1Giancarlo FisichellaForce India FerrariVJM011:22.233102
1Felipe MassaFerrariF20081:22.28649
1Robert KubicaBMW SauberF1.081:22.29993
1Sebastien BourdaisSTR FerrariSTR2B1:22.45799
1Adrian SutilForce India FerrariVJM011:22.521107
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.081:22.62461
1Jenson ButtonHondaRA1081:23.75489
1Alex WurzHondaRA1081:24.154109
Źródło: F1Today.nl, BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

70
leon
01.03.2008 10:05
A ja myslę ,że Toyota zrobi wreszcie wszystkim sceptykom miła niespodziankę i będzie na poziomie 3 - 5 zespołu . Zobaczymy to już za dwa tygodnie.
mariusz10177
29.02.2008 09:50
Prosze zdejmijcie już Trulliego z czołówki. Ja już chcę wyścigu...!!!
Ducsen
29.02.2008 04:22
Jeśli oceniać to na podst. testów to na pewno zdecydowanymi faworytami są McLaren i Ferrari. Ale, że to tylko testy uważam, że może być trochę inaczej. Ferrari zrobiło niezły bolid i to już jest pewne. McLaren nie jest jakiś wybitnie szybki i może zostać dogoniony przez inne teamy. Postęp Williamsa i Red Bulla może być tylko na testach, nie koniecznie w sezonie. BMW na pewno będzie w 6 najlepszych drużyn, lecz nie wiadomo czy będzie w stanie walczyć z McLarenem. W Renault zbyt wielkiej rewolucji się nie spodziewam. Uważam, że słabe wyniki Hondy na testach wcale nie muszą oznaczać ich beznadziejnej formy. W Hondzie również upatruję jednego z faworytów. Toro Rosso powinno regularnie plasować się w 16. Force India zrobiło postęp, lecz nie taki aby od razu walczyć o punkty. Super Aguri w tym sezonie raczej nie będzie miało nic do powiedzenia. No i na koniec Toyota, która będzie moim zdaniem w takiej samej lub jeszcze gorszej pozycji jak w zeszłym sezoni.
jakubek13
29.02.2008 03:41
zitol!!!! mylisz się!!!!! mogę grube pieniądze postawić że bmki są w tym sezonie bardzo szybkie!!! poprę moje przemyślenia słowami kubicy:"...Jesteśmy aktualnie na bardzo silnej pozycji, a nadal mamy wiele potencjału w bolidzie.” :)))))))
maka87-1992
29.02.2008 02:37
www.kanionek .yoyo.pl
zitol
29.02.2008 12:55
jakubek to co piszesz to stan z tamtego sezonu. Myślę że BMW, Williams, Redbull i Renault będą walczyć ze sobą, dalej Toyota z Hondą i STR a koniec to ForceIndia z SA.. A jak będzie naprawdę to się okaże 16 marca.. :)
pioter
29.02.2008 10:58
Obawiam się, że BMW wypadło za Williamsa i jest na poziomie Renault. Wydaje mi się,że z tym bolidem przekombinowali, a po testach wstrzymują się od krytycznych ocen by nie płoszyć sponsorów. 4-5 miejsce to moim zdaniem realna pozycja BMW w stawce konstruktorów. Oczywiści mogę się mylić co do BMW.
jakubek13
28.02.2008 02:22
moje przemyślenia........... Ferrari=McLaren Mercedes. Następnie troszkę słabsze BMW, ale tylko troszkę. Dalej duża przerwa............. Wiliams=Renault. Dalej Red Bull Renault=STR Ferrari. Force India Ferrari. A na szarym końcu Honda i Super Aguri(jeśli się pojawi):))))))
mikrofon1
28.02.2008 12:22
jak myslicie czemu MBW nie bedzie testowac na powaznym torze w barcelonie?? tylko takim "mini" na lotnisku?? sorki BMW
MARJO
28.02.2008 10:11
Czy ktoś wie co pisali na interi .Lakoicznie
Ralph1537
28.02.2008 09:55
na wp pisza ze bmw nie jezdzilo z maksymalnymi predkosciami i jezdzili na dlugie wyjazdy wiec na duzo zatankowanym paliwie i dlatego taka slaba pozycja.
jaszczur
28.02.2008 09:51
http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=92748&catID=3100 Darth Vader?
andrzej45
28.02.2008 09:49
Tak nieśmiało zapytam, czy nie ma innego zdjęcia Trullego?? bo na tym wygląda jak wymoczek po suto zakrapianej libacji:))
sabat
28.02.2008 08:49
O Zientarskim: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,4971056.html
sylweq
28.02.2008 08:05
A nie wiem czy już słyszeliście że młody Zientarski się rozpi..... Ferrari w Warszawie. Podobno źle z nim - a pasażer- jakiś dziennikarz Super Express-u - nie żyje :-(
MARJO
28.02.2008 03:29
Ten uczestknik dyskusji dobrze ze wspomniał o .Sir .Borowczyku ,,,bo przed wyscigem trzeba wyciszyć tv
rafaello85
27.02.2008 11:24
No i ostatnie ( wspólne ) przedsezonowe testy za nami. Jeszcze tylko Honda ( i być może Super Aquri ) ma testować w Jerez, ktoś tam ma odbyć testy w lini prostej i pewnie shakedown'y. Już chyba zbyt wiele nie da się poprawić przed nadchodzącym sezonem. Wyścig w Melbourne wszystko zweryfikuje:)
szugher
27.02.2008 10:04
Uwielbiam słowo "potencjał". Słowo które może znaczyć wszystko np. że nad autem jak się popracuje to będzie wygrywać albo może znaczyć nic czyli: Ten samochód może być szybki alke tak naprawdę nie wiadomo jak i kiedy. Jak słyszę że coś ma potencjał to pawia puszczam. Pozdro dla wszystkich klonów Borowczyka i innych "fachowców".
MARJO
27.02.2008 09:37
Forma to nie wszystko.Kubica lubi stabilny tył, heidfild zas przód, co jest bardziej wykonalne przy braku kontroli.T.
pioter
27.02.2008 09:08
Albo BMW naprawdę coś schrzaniło z tym bolidem, albo... nie jest tak źle i po prostu coś testują, aby mieć jak najwięcej danych przed GP Australii. O formę Kubicy jestem spokojny. To raczej Heidfeld nie radzi sobie z nowym bolidem, bo ciągle na niego narzekał.
roszondas
27.02.2008 08:45
przeciez ten wynik w koncu nie zostal uznany!!! "Wynik Włocha został jednak anulowany, ponieważ kierowca Toyoty... pomylił drogę, pokonując odcinek toru "starą" trasą."
MARJO
27.02.2008 07:56
Zgadzam sie .Heidfild na kwalifikacje szykuje kopniaka .Kubicy
roomcajs
27.02.2008 07:50
GENOMAR zatem mam rozumieć, że honda będzie zagrożeniem dla Ferrari jako, że oni się czają bo są na końcu stawki, tak dla zmyłki :>...
GENOMAR
27.02.2008 07:47
Ferrari i BMW się czai - nie pokazują swojego pełnego potencjału. Widać, niektórzy odsłonili się dzisiaj i pokazali na co ich stać np. Toyota. Dzięki temu BMW może dalej spokojnie opracowywać swoją strategię znając swój rzeczywisty potencjał. Szykuje się niespodzianka...
ToshibaUser
27.02.2008 07:28
@domanpraszka Tak wiem o co Ci chodzi :) Nowy numer Auto Motor i Sport będzie 21 marca i wtedy też należy się spodziewać wydania specjalnego o F1 , takiego jak w zeszłym roku . Z resztą tamte wydanie sygnowane jako 1/2007 wyszło chyba w marcu :)
Pussik
27.02.2008 07:24
Co sie stąło Heidfeldowi?
Clydebarrow
27.02.2008 07:09
@ToshibaUser W takim razie nie dość starannie tłumaczą... (no i teraz mi zablokują dostęp do f1wm, za krytykę...)... :-)
domanpraszka
27.02.2008 07:01
nareszcie koniec spekulacji, oczekiwanie na Australie... pytanko: nie wie ktos czy wyszla juz jakas gazeta z zespolami, torami itp. np. z AutoSport albo AutoMotorSport bo w zeszlym roku juz takie gazety w lutym byly do kupienia a teraz nie widzialem takowych...
gnt3c
27.02.2008 06:59
tomekzzar - najlepszym dowodem na to, że czas jednego okrążenia w testach nie ma kompletnie żadnego znaczenia są "wyniki" dzisiejszego dnia. Twój sarkazm zatem jest nieuzasadniony.
ToshibaUser
27.02.2008 06:48
@Clydebarrow Masz rację :) Ale muszę wziąć Redakcję w obronę i powiedzieć , iż to nie oni piszą te teksty , a jedynie tłumaczą teksty z anglojęzycznych portali :)
raafal
27.02.2008 06:34
Niepokoją mnie czasy BMW, tak jakby nie mogli polepszyć swoich wyników podczas, gdy reszta kreci coraz lepsze czasy.
Clydebarrow
27.02.2008 06:32
@Redakcja Trochę z innej beczki... chyba trzeba nieco nad składnią popracować, droga Redakcjo: "Później debiutant z Toyoty wypadł z toru w ósmym zakręcie i uderzył lekko w barierę z opon, łącznie przejeżdżając 66 okrążeń"... czyli tradycyjne "idąc do domu padał deszcz". Proponuję wersję: "Później debiutant z Toyoty, który łącznie przejechał 66 okrążeń, wypadł z toru w ósmym zakręcie i uderzył lekko w barierę z opon". Dalej: "...Roberta Kubicy, który uplasował się za Giancarlo Fisichellę"; Robert mógł się uplasować za "kim, czym", a nie za "kogo? co?", czyli za "Giancarlo Fisichellą"... Z wyrazami szacunku
Statek
27.02.2008 06:06
NA onecie napisali że truli pomylił odcinek trasy i jego czas został anulowany!!! tak więc zwycięzył dziś David Coulthard z czasem 1:21,258 Aha Trulli i Coulthard robili dziś symulacje Kwalifikacji z tąd takie ich czasy.
MARJO
27.02.2008 06:03
Zapraszam fanów do katowic .Silesia.Center. 12.lcd i jedzenie na nerwy.
Statek
27.02.2008 06:03
Mówiłem,że dziś nikt nie pobije Massy ,ale zagraniczne zródła napisały tak,że Trulli miał w swej toyocie paliwa na 3 kółka i w ciagu tych 3 kółek zrobił taki czas.Massa dziś robił symulacje wyścigu z Raikkonenem i uzyskiwali rewelacyjne bardzo zblizone czasy z bolidem zatankowanym po korek tak wyczytałem.Poco mieliby sprawdzać szybkośc bolidu jak Massa Pokazał już jaki szybki jest.Na temat Mclarena nic nie pisało ale podobno BMVmiało podobny do Ferrari program tyle wiem ja sie ciesze,że to już koniec testów czas przejsc to prawdziwego ścigania:D:)
jędruś
27.02.2008 05:59
Trulli chyba ściął szykane tak jak podczas testów na Jerez w tamtym roku . Wtedy też miał najszybszy czas który teraz dopiero pobił Kovalainen . Tak samo zrobił Rafico podczas jednego z treningów przed GP Hiszpani . Widać , że Toyota ma to we krwi :D Zaciąg do oszukiwania : D
ToshibaUser
27.02.2008 05:58
@michal132 A nie prościej było wkleić link do tego artykułu ? :) Jarno uzyskał czas dnia z którego de facto nic nie wynika . choć oczywiście należy mu pogratulować :) Kazuki , czy Mark również na oparach stawali się " bohaterami dnia " i nic konkretnego z tego nie wynikło w dłuższej perspektywie :) Oczywiście nic nie umniejszając Toyocie i Jarno , ale ich średnie czasy przejazdu już nie są tak imponujące względem innych teamów ( mam na myśli wszystkie z czasy z wszystkich testów przedsezonowych ) . Kimi i spółka dość leniwie dzisiaj ;) Ale skoro wszystko gra i idzie w zgodzie z harmonogramem to po co się śpieszyć ? :)
michal132
27.02.2008 05:51
BMW Sauber po testach w Barcelonie W środę, zespół BMW Sauber F1 Team zakończył ostatni program testowy przed zbliżającym się otwarciem sezonu, które nastąpi w Melbourne, 16 marca. Zarówno Nick Heidfeld, jak i Robert Kubica są zadowoleni z wyników testów i wyciągają pozytywne wnioski. Dzisiaj, na tor wyjechało łącznie 19 kierowców. Przy bezchmurnym niebie temperatura powietrza dochodziła do 23 stopni Celsjusza. Robert Kubica przejechał tor 93 razy, uzyskując czas 1:22,299. Nick Heidfeld był o przeszło 0,3 sekundy wolniejszy, przejeżdżając 61 kółek. W bardzo dobrych warunkach obaj kierowcy ponownie skupili swoją pracę nad ustawieniami BMW Sauber F1.08, rozwijając najświeższe nowinki aerodynamiczne na wyścig w Australii. Nick i Robert ćwiczyli także procedury towarzyszące wyścigowi- pit stopy oraz starty. Rano Nick Heidfeld został zmuszony do asekuracyjnego zatrzymania się na torze, gdy jeden z czujników wskazał problem ze skrzynia biegów. Robert Kubica oraz Nick Heidfeld, przejeżdżając podczas trzech dni testów łącznie odpowiednio 189 okrążeń (880 km) i 213 kółek (992 km) kontynuowali prace nad rozwojem F1.08 tak jak to zaplanowano. Pierwszego dnia Christian Klien zaliczył dodatkowe 42 okrążenia (196 km). Przed zbliżającym się otwarciem sezonu w Melbourne Nick powiedział: „Od czasu wyjechania na tor BMW Sauber F1.08 poczyniliśmy znaczący postęp. Nie mogę się doczekać startu pierwszego wyścigu.” Robert dodał: „Każdy w zespole pracuje pełną parą, aby udoskonalić bolid. Jesteśmy aktualnie na bardzo silnej pozycji, a nadal mamy wiele potencjału w bolidzie.” przeczytajcie bo warto podobno im jedynka poszla bo sruba popuscila
tomekzzar
27.02.2008 05:49
do tych co wierzą w kubicę i bmw:zostało wam niewiele czasu na oszukiwanie się,jesli uważacie że bmw odegra jakąś znaczącą rolę w tym sezonie jestęście w błędzie,szanuje ducha sportowego każdego kibica dlatego i takie zachowanie zrozumiem
Kara Nocny Cień
27.02.2008 05:46
domanpraszka nie martw sie wyniki z dzisiaj nie wpłyna na Twoja tabele bo sa niemornalne ^^ (wyniki)
michal132
27.02.2008 05:26
wyglada na tym zdjeciu jak japonski dzastin timberleyk podobno czas jarno t. ma byc zdysfalfiikowany bo scial szykane i z tego ten dobry czas cultard zwyciezca testow truli zdsfalifikowany pomyli sobie droge niech sie nie tlumaczy tylko niech powie ze chcial zrobic pierwszy czas i przy okazji ustanowic rekord toru.eheheheheheh
domanpraszka
27.02.2008 05:23
heh moja wczorajsza tabelka legla calkowicie w gruzach... tym bardziej nie moge sie doczekac Melbernoue. mistrz hot lapu Jarno T. dalej jest dobry w te klocki (tylko 0,2 wolniej od Massy!!!) ale jedno zdjecie mnie rozsmiesza do łez--->http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=92751&catID=3100
MARJO
27.02.2008 05:19
Jezeli chcecie wiedzieć wszystko to zobaczcie moja prognoze z 1dnia testów to będziecie wiedzi gdzi wsadzić czas toyoty
Barti
27.02.2008 05:15
Śmierdzi mi tu onetem. Chwała Bogu, że niektórzy nie udzielają się na forum. :)
michal132
27.02.2008 05:13
Niektóre zespoły- w tym BMW Sauber planują jeszcze testy na Minorce oni tu beda testowac jeszcze tu. na lotniski w Minorce i to wlasnie tam maja testowac szybkosc znalazlem to na www.formula1.pl a pozatym to testy a w wyscigu nieliczy sie jak pojedziesz jedno kulko tylko jak pojedziesz pkolo 65, 70 kulek. wiem ze bmw knuje jakas niespodziewana forme
mikrofon1
27.02.2008 05:12
mysle ze w tym sezonie bedzie naprawde ciekawie:D a to za sprawa ze: nie bedzie kontroli trakcji, pojawilo sie "cicho ciemne"BMW, szybkie williamsy i Renault z Alonso i oczywiscie Ferrari i McLaren... a zobaczycie ze w tym sezonie stanie na podium NAPEWNO kilkakrotnie jakis kierowca ze srodka stawki
Kara Nocny Cień
27.02.2008 05:11
Panowie według tego bmw ma strate do ferari 0,3 - 0,1 Zobaczcie sobie ile stracili do ferari i mc. Chyba nikt nie sadzi ze toyota jest lesza od farari albo FI jest na poziomie farrari :) Po tych wynikach aboslutnie nic nie można stwierdzić... Jednynie to że na pustym baju jeżdzi sie szybciej niż na pełnym. Szkoda komentowac wyniki bo sa NIE REALNE Ale jaka forme ma BMW? To jest najwikesza zagadka tych testów...
pawel92setter
27.02.2008 05:09
Żadnego z fanów BMW Sauber zimowe testy na pewno nie napawają optymizmem. Ja mam nadzieję, że BMW po prostu chciało ustawić balans i pozwolić kierowcom na długie wypady ze sporą ilością paliwa. Niestety, odnoszę wrażenie, że to tylko pobożne życzenia ;/
klasyk
27.02.2008 05:08
Oj, panowie, coś niespokojnie. BMW jest jednak słabe, choć "to tylko testy". Przeciez musieli przez ten cały czas robic jakieś symulacje kwalifikacji, a nie tylko z pełnym bakiem kopcić? Niby czemu są tacy pewni szybkości, której przecież nie pokazali? Podczas ubiegłego sezonu większość testów choć z grubsza odzwierciedlała rozkład sił, podobnie jak piątkowe treningi, w czasie których zawsze pierwsi byli Ferrari, McL, BMW. Dlaczego teraz miałoby być inaczej? BMW będzie chyba szóstą siłą, przynajmniej na początku
SpeedyGonzales
27.02.2008 05:07
Nelsonek przed Ferdynandem a to ci dopiero:P BMW - daleko, ale myślę że to zasłona dymna
michal132
27.02.2008 05:06
te awarje bolidow bmw wczoraj byly potrzebne, dzisiaj na okrazeniu instalacyjnym juz bolidy bmw nie dymily bo tamte silniki byly przepalone.bo byly pierwszymi tak pisali na www.formula1.pl
Horn
27.02.2008 05:04
Jak by porównać wszystkie czasy z trzech dni to wygląda mi na to że pierwsza dziesiątka testowała szybkie kółko do kwalifikacji bo czasy o 2-3 sekundy leprze niż w pierwszym i drugim dniu testów.
Micro_ice7
27.02.2008 05:03
No i po raz kolejny wyniki testów kompletnie nic nam nie mówią jestem tylko ciekaw tego co testowało Renault bo z f1today wyczytałem że chyba okrążenia kwalifikacyjne czy coś w tym stylu ale holenderskiego kompletnie nie znam niestety
Clydebarrow
27.02.2008 05:01
@ToshibaUser Czasy powyżej to czasy po sesji popołudniowej. Sprawdź: http://www.f1today.nl/live-update/2008/02/27/circuit-de-catalunya/ Pozdrawiam
michal132
27.02.2008 05:00
Dzisiejszy dzień był ostatnim dniem ostatniej, przed startem sezonu, wspólnej sesji testowej. Niektóre zespoły- w tym BMW Sauber planują jeszcze testy na Minorce to z www.formula1.pl
ahn
27.02.2008 04:59
To prawda, że Trulli na swoim najszybszym okrążeniu ściął szykanę i czas nie powinien się liczyć?
michal_krasnik
27.02.2008 04:56
No ja jestem bardzo ciekaw formy BMW Sauber, nie mogę się doczekać wyścigu, czy rzeczywiście by oni ukrywali. Nie jestem pewien chociaż mocno kibicuje BMW Sauber, mam nadzieję, że jeśli mają jakieś problemy to szybko sobie z nimi poradzą. Co do dzisiejszych testów to wyniki niesamowicie niesamowite :-D
bolekse
27.02.2008 04:54
oh ludzie to nie sa skoki narciarskie ze po testach sie mozna czegos domyslac....
ToshibaUser
27.02.2008 04:51
Ale to są chyba czasy tylko do południowej przerwy obiadowej :)
michal132
27.02.2008 04:49
kamiss a tak wlasciwie to o co ci do diabla chodi przeciez napisale sorry za pierwszy komentarz no chyba ze angielskiego nie znasz to twoja strata
kamiss
27.02.2008 04:46
rotfl, komentarze michala132 sa rodem ze stacji Vervy :p za to honda powoli stabilizuje forme :]
matthew1011
27.02.2008 04:43
BMW zrezygnowało z osłon na koła? Przecież dawały do 0.2s na okrążeniu ;p
jędruś
27.02.2008 04:43
,,timem'' - nie będe ci przyganiał bo sam lepszy często nie jestem . Dziś czasy jakieś pofikane . Każdy się maskuje albo prubuje udowodnić , że jest szybki . BMW z pewnością dziś się maskowało . Ale Kubica i tak szybszy od Heidfelda . Nie jestem jednak pewnien czy będą tą trzecią siłą w F1 czy też nie. Co chyba ważne Fisco znów objechał Sutila i to znacznie . Raczej Adrian był trochę zbyt pewny , że będzie wygrywał z Fisco by jak na razie dzieje się odwrotnie . No i Fisco dziś szybszy od Massy który testował dziś chyba z całym bakiem , bo nie chce mi się wierzyć by był gorszy od Force India . Trulli udowodnił , że Toyota jest mistrzem ostatnich testów i zawsze chce by uważano ich za mocnych zaraz przed rozpoczęciem sezonu . I to jeszcze pokazuje , że dziś wielu maskowało formę by dać czadu w GP Australii . Nelsonek dziś szybszy od Alonso . Chyba pierwszy raz :D
michal132
27.02.2008 04:43
sorry za pierwszy komentarz pomylilo mi sie to co mialem pisac teraz to wszysko sie tak pomieszalo ze mozna powiedziec ze nima 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i dwie ostatnie to hyba honda i super aguri
Szakall
27.02.2008 04:38
hehe testy to testy :) jeju dawno tak nie było namieszane w tabeli czasów :P Honda rozpoczyna partyzancką walke :P
Clydebarrow
27.02.2008 04:38
@michal132 Ja nawet sądzę, że BMW jest 7-8, albo nawet 9-10 siłą w tym sezonie... :-)))))))) Wczoraj prowadziliśmy na temat wyników testów ożywioną dyskusję i doszliśmy do wniosku, że nie ma co się sugerować wynikami testów. Ja bardzo bacznie śledziłem czasy dzisiejszych testów i niemal przez cały czas porannej i popołudniowej sesji RAI, HAM, KOV i MAS oscylowali w okolicach 12-14 miejsca (zresztą MAS pozostał przed KUB'em o 0,013 s). Dywagacje w kwestii kto jest którą siłą nie mają kompletnie sensu; wszystko się okaże za 17 dni, 11 godzin, 51 minut i 10 sekund... :-)
gross
27.02.2008 04:37
Teliss, no właśnie chciałem powiedzieć, że dzisiejsze rezultaty to jakieś zaburzenie dotychczasowej harmoni ;)
michal132
27.02.2008 04:35
teliss no racji masz bo massa 13 a pierwszy truli a toyota raczej nie jest najsilniejszym timem
Teliss
27.02.2008 04:33
Haha, teraz wszystkie teorie o podziale miejsc w konstruktorach legły w gruzach :D
michal132
27.02.2008 04:28
a wiec bmw albo sie ukrywa albo po prostu sa slabi i sa 5, 6 sila w tym sezonie